Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 446 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 08-05-04

Hundar som väcker mig på min lediga dag……fast kissnödiga blir dom ju även då förstås. Ute är det mulet och precis vindstilla! Hoppas på lite regn, det skulle behövas en rejäl rotblöta!

Skall släppa damerna i skogen i dag, nu får det vara slut med innenätterna för deras del! Sen skall stallet tömmas och gamla väggar rivas! Skall bli jätteskönt med nya boxar!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det halvmulet, ochnyss regnade det en skvätt. Idag blir det Boden för oss, Sara ville ta med några ponnyer på Linneas kurs… Har varit ute och fodrat dem i klegget, och nu väntar frukost. Om det blir alltför blött får jag nog ha några hästar inne på nätterna, allt vatten från hela berget ska ju rinna genom hagen..

garrilina
0

God Morgon!

13 grader varmt med lite moln som döljer solen. Har sovit uruselt inatt beror nog på att jag lyckats skjuta deklarationen till sista minuten Oskyldig som vanligt. Det blir till att sitta idag. Ska även tvätta upp hästgrejor sedan igår så att allt är rent igen. Tyvärr är vår stallmaskin trasig så det blir att köra i den vanliga.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Nu har jag sovit gott, börjar känna mig utvilad. Inget fölvakt längre och så kan jag slappna av.

Igår var vi nere i vid stranden och jag tog av mig nästan alla kläderna och bara njöt av värmen. Barnen badade, det är väl runt 15 grader i vattnet.

Anna-Uppsala
0

Hejhå! Här skiner solen från en klarblå himmel och jag är för ovanlighetetens skull uppe med tuppen. Ska åka ut på landet till KH som har russtoet Prilla, och rida i dag. inte på Prilla dock (vilket hon säkert är tacksam för!) utan på en liten kraftig cob som KH har. Det ska bli JÄTTEKUL! :)
Bäst att jag sätter fart nu alltså! *wrooom*

Ha det gott i dag allihop - och hurra för Evis och vackre Lejonhjärta, som gick igenom nålsögat i går! :)

[Tjiwi]
0

God….förmiddag!! Solen tittar fram så den är på g nu. Idag kommer min vän Cissi med sitt shettis sto Bibbi hit, för att klippas av mig. Sedan åker vi båda ut till underbara Ekenäs terrängbana för att träna dressyr och köra lite maratonhinder, sedan full fart hem för att åka på styrelsemöte i Östergötlandsponnysällskap kl 19. Pust!!

Ha en skön söndag allihopa!Cool

Tittut
0

Hej alla!

Här gås det på halvfart. Febern borta men är allmänt matt. Ska se om jag kan få nåt i magen, efter två dagars fasta. Farliga saker….

Måste fixa lite härhemma i den fart det går, innan det blir vardag igen imorgon.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

God förmiddag! En lite grå dag här. Okina kallar fortfarande efter sonen Loke som åkte iväg till Hallans Väderö i fredags. Också Tor verkar lite nera nu när han har förlorat hälften av sin flock och inte har en unghingst att busa med.

Jag skall åka till kulturens Östarp i eftermiddag och guide några gästar. Så får jag också se hur det går med min ardenner Glimmer och med Östarps russ.

Ha en bra dag alla!