Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 765 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-03

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen lyser fåglar kvittrar, fjärillar flyger runt. och i bakrunden hör jag ett rådjurs skällande. Vilket god morgon naturen bjuder på, tekniken fixar gott kaffe och ljuvlig musik ur radion. Tur att grannarna är här för annars hade jag nog stämt in i sången ( det vill ingen höra)

Ta vara på dagen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morning!

Igår blev min åring hingst!! När Manda fölade och han inte stod i centrum längre, så hände det något!  Många lukter och grönt gräs kan få fart på hormonerna!

Välkommen in i den nya världen Arrak, nu är det dags för unghingsbete!

MagganS-B
0

God morgon!

Jag har sovit jätteuselt i natt p.g.a. en kund i går som tyckte att jag var oförskämd när jag tyckte att jag inte skulle ge goda råd om allergi när hon stod halvt bortvänd och pratade i telefon…..jag fick en ordentlig utskällning, blev hotad med att hon skulle se till att jag fick sparken m.m. Även om man "lastar av" jobbet när man åker hem så finns det kvar i det undermedvetna i alla fall…..Vad tycker ni? Skall man prata i telefon när man står inne i en affär och någon försöker ge en råd eller sälja någonting????? Jag lät henne prata i sin telefon och gick sen tillbaka till henne, då var hon så arg så hon skakade…..

I alla fall skall jag till jobbet i dag också med nya friska tag! Solen skiner och jag är i alla fall ledig efter 15.00!

Ha en bra dag!

PS. Skulle vara skönt att få sparken i och för sig, tycker jag jobbat färdigt efter 40 1/2 år!

garrilina
0

God Morgon.

Har regnat av och till hela natten. ser ut att klarna nu så vi kanske slipper regnet under dagens ponnytrav. Bär snart av till Bergsåker, Therese ska kvala Wilda och starta Russe i ett lopp.

#2 Det gjorde du rätt i var kunden som var oförskämd som pratade i telefon samtidigt.

Ha en bra dag!

Fiffilura
0

Godmorogn. Solen skiner och man ser hur skitiga fönstren är och hur dammelefanterna ligger och lurar i hörnen… vi får gäster i kväll så tyvärr kan jag inte blunda för elefanterna….

Nåväl, jag har precis gjort en ny sjukhage till tapiren, nej, jag menar Balder och Ozzy…. Så nu ska jag snart släppa ut dem. Tror ni verkligen han behöver strikt vila i 10 dar efter ett ormbett?? 'suckar*

#2 Tänk på att utskällningen förmodligen låg hos henne… kanske fick hon höra nåt hon inte gillade i telefonen, kanske nåt hon blev på dåligt hunör av? Och så gick det ut över dig? Ofta då man får skäll ligger ju rpblemet hos den som skäller om du förstår hur jag menar!!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron där ute.

Grått idag, ska ut och köra Tjibus och Ove Ull så småningom. Annars är det lugnt idag.

Jo, det är oförskämt att prata i telefonen när man står och ska handla….

Cara-Mia
0

Var ppå fest till halv två i natt, men var nykter för jag hade inte råd att slappa bort en dag. Så lite trött är jag idag.

När jag kom ut till hundarna idag så upptäckte jag att flera hade varit dåliga i magen under natten och det är inte roligt…. Undrar om dom fick nåt skit när vi var på utställning häromdagen…

Hästrapport då: Blir nog en tur med Pepsi och lite träning med hingstarna. Väntar på att ridponnyn i stallet ska föla. Men hon verkar hålla igen för jag har inte hört nåt från matten. Hon väntar föl e. Halvblodet Poet.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här skiner solen och det är redan så varmt att t-shirt gäller. Snön minskar i rasande fart och det är full fart på fåglarna här. Planen idag är att ta dagen som den kommer, och handla en sväng. Hästarna har nu gått över till hö, så de blir till att fodre tre gånger om dagen.

mellanbyns
0

God dagens!

Nyligen hemkommen från Bergsåker. Klints Wilda klarade kvalet på 2,33,8 idag, fick springa helt själv eftersom inga andra b-ponnyer skulle kvala och fanns ingen som kunde köra sparring. Russe hade ett väldigt hårt lopp men han sprang på relativt bra bakom dom andra hästarna som hade betydligt bättre rekord..

Är nöjd med dagen! Nu blir det att göra klart stallet sen blir det nog en lugn kväll framför tvn eller något..

Impulz
0

Nu har jag kommit hem efter att ha tillbringat några dagar hos Qveiars! Alltid lika trevligt att vara där, och nu har jag sett alla söta fölisarna för i år. Man vill ju ta med sig minst ett par stycken hem! En sväng till Lakbäcken hann vi med oxå, tyvärr så var Kristin inte hemma, men jag hälsade på snyggingen Vidar och kollade på årets föl där med.

#8 Grattis ThessanGlad

Tittut
0

God kväll!

Jag har återuppstått efter att ha legat på soffan från kl 14, då jag kroknade helt och åkte hem från jobbet pga feber bla.

Fick ett par glädjande nyheter att JR fått en son till godkänd idag.  Grattis Lejonhjärtas matte!

Pelle och Tutan får gå ute inatt. Det var så skönt ute och jag kände mig inte alert nog att mocka och ta in dem, så de får ha det bra och äta gräs ute istället.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

mellanbyns
0

#9 Tack! :)

garrilina
0

#10 Grattis till John Russ nygodkände son. Krya på dig:

Norrveda
0

God kväll!

Varmt och soligt väder hela dagen. Full fart som vanligt med ridgrupp på förmiddagen, idag var det lite extra spännande i stallet då alla ville se Mirandas föl.
Dagen fortsatte sedan med inkörning av Minut och Nicke, båda två drar nu vagnen så det går sakta men säkert framåt.
Har även hunnit med att slipa lite i nya stallet då det snart är dags för målning.