Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 799 ggr
Ledin
0

Kan hon vara med föl?

Hej! Nu har jag vart ute å pysslat med dom små dom har fått gått ute men igår regna det så då fick dom sova inne o imorse märkte jag att Kiwis juver var lite hårdare.  Och i sommras så smit en hingt in i hagen en 2årig han kunde sin sak på en ett annat sto men jag tror inte Kiwi brunsta då och hon har brunstat efter detta inte så kraftigt kanske men ändå. Så åter igen till detta med juvert nu i kväll så var det inte så svullet hela uten mera på ena sidan kan det vara så att det kan vara alla knottbett å annat som gjort att hon har svullnat jag har tvättat å smört in henne även tagit Swisch lr hur det nu stavas? :) Det är mycket mygg ute å märker att knotten är framme då dom gillar att bita på mig med. Hur ska jag veta om hon är med föl lr inte? Jag ska ringa vetrinären på måndag men dom kan ju inte känna nu eftersom hon gått så låg tid o dom gör mera skada än nytta (sa 2 st som jag frågade om detta iaf) Jag har itne haft ston innan men inte helt blåst för det på föl å sånt för jag har vart med om fölning o andras ston ja jag är ju över 30 år så :) Gösses tänk om det blir en fölis kul men inte räknat med det, Kiwi föresten är 21år hon har fått ett föl innan. Hon är lite rund men inte överfet, kan oxå säga att hon har blivit tjurigare mot Mango (hennes son som jag oxå har) detta har jag sett men tänkt på att hon är ju ett äldre sto, annars är hon pigg o hurtig o glad men tjurigare vid insläppet.

[cancan]
0

Man kan ju ta blodprov… då behöver inte veterinären gå in o känna..

Ledin
0

o bra fick även tips om kisseprov via pm :) Kan ju inget just om ta eget föl hade det på tanken men då ville jag ha ett russhingt som fader nu är det en welsh isf.