Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1500 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-05-02

Morron där ute idag fick jag vakna till telfonen, det var Croneld som berättade att hennes shettis fått föl Så Grattis till din nya fölunge Det grått och lite fuktigt ute, så det går nog åt några kaffekoppar att vakna. Dagens schema djuren sedan skogen och kvällen får bli hag rustning Ska lyssna på en ljudbok så går allt lättare Sköt om er där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i landet! Här är mulet idag, trädgårdshagen har börjat tina fram. Bra tycker jag då jag hade tänkt ha mina ston där när de ska föla om ett par veckor… Sara och hennes kompisar var ute och red flera svängar med hästarna igår, få se vad de hittar på idag. Jag ska jobba och Peter är också och jobbar, fast han egentligen skulle vara ledig… Bifogar en bild på utsikten från mitt kontorsfönster :)

MagganS-B
0

God Morgon!

Här lovar dom regn fast det varit så fint nu på morgonen…..

I gårkväll gjorde jag kajpsoppa! Kokade lite lamm och potatis och la i massor av nyttiga *kajpar och redde av med äggula och lite grädde! Det ni, det är gotländsk vårmat som heter duga! Det skall vara bra mot ladisdignu (vårtrötthet), så nu tar jag nya friska tag och åker till jobbet!

* Kajpar = Skogslök = vild purjoliknande lök som smakar gudomligt!

Tittut
0

God morgon!

vad gott med kajpsoppa! Kan man få kajpen att rota sig i dessa trakter, tror ni? Kunde ju vara kul att prova.

Har varit i Pit och släppt ut Pelle och Tittut (alltså hästen…) som stått inne i natt. Han betäckte så fint när jag släppte ihop dem, även om hon är lite liten 115 cm mot hans 127.

Måste nog försöka städa lite härhemma idag, trist men sådant som måste göras alltför ofta tycker jag.

Kristin! Du glömmer väl inte bort att gratta Vidde idag när han fyller 11 år?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget russföl i år men fick en liten svart hingst av rasen shetlandsponny. På bilden tre timmar gammal. Söt så det förslår.

Tittut
0

Goding! Vem är far?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Stjernens Epus

amandahandersson
0

God morgon!

Ingen sol (än så länge…)  men ändå friska 10° i skuggan. Hoppas solen kommer snart så vi får lika härligt väder som de tidigare två dagarna, vi har haft över 30° i solen - skönt!

Annars är det en ganska lugn dag. Zolle och Juppe ska köras, kanske att Musse får gå en sväng.

Nu ska jag måla lite, håller på med popkonst :) Otroligt roligt!

#4, grattis till fölet! Svarta shettisar är alltid gudomligt söta :)

Ha en bra dag allihopa!

garrilina
0

God förmiddag!

Mulet och några regnstänk, inget torkväder för tvätten!

Idag blir det lite pyssel inför att vi ska iväg på årets första ponnytravdag i morgon. Hovslagaren kommer på e.m. och ska sko Russe och verka några.

Grattis till det fina shettisfölet Croneld han är så söt!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Här är det gråmulet, men eftersom hunden är bortrest över helgen så har jag ingen aning om temperaturen. Hunden har en extrafamilj som brukar ha honom ibland - mitt gamla ponnybarn Hanna som numera är vuxen, har sambo, stor häst och pluggar på heltid tar hand om honom när hon är ledig och sugen på att ha hund!
och Blomman blir sååååå bortskämd! :)

Nej, dags att äta upp frukosten, hämta transporten och åka och byta däck. Gäspa!

[Tjiwi]
0

God förmiddag…här är det sol och varmt….15 plus i skuggan. Vi sitter ute med kaffet och hör på fåglarna.

Bisse- vad massor snö ni har kvar…så där mycket har vi inte haft på hela vintern….så olika det är i vårat avlånga land!

Wilda ska kvala i morgon och det blir sååå spännande!! Har fått rapport från gårdagen då hon var inne och såg sig om på banan….det var kuuul att springa sa hon visst!!!!! Jag håller tummarna att det går bra med kvalet. Är det någon där med kamera så fota gärna henne till mig, skulle bli jätteglad!!

I dag är det jobb i em igen.

[Tjiwi]
0

Förlåt…Croneld, GRATTIS till bäbisen förstås, sååå sööööt!!Skrattande

Blokaruss
0

Grattis Croneld till bebisen! Vilken sötnos det bodde där inne i jättemagen!

Här ska lagas fler hagar idag och i morgon. Stona blev överlyckliga för gräset igår - glädjespatt! I morse låg en del hö kvar sen i går. Det är väl godare med färsk mat.

Fick veta att mina två sålda ston mådde bra och nu snart ska börja få arbeta lite. Skönt med köpare som ringer och rapporterar alldeles själva att allt är bra. Grannarna tittade på Totte på förmiddagen. Han skötte sig utmärkt bra med min 3-åring på ryggen och gick som en klocka när jag longerade! Återigen - russen är fantastiska, fast han stått så länge tycker han allt är kul. Hur snäll som helst. Han ska ridas så snart som möjligt, det kommer att bli kul!

Malu
0

Duktig kokerska du är då MagganSkrattande!
Själv plockade jag lite kajpar igår som ska sparas till midsommar för då gör jag kajpsill!
Hästarna på nytt grönbete idag, hoppas alla magar klarar det..
De har dock gått på bete i en annan hage ett par dar där gräset var lite av sämre kvalite.Men nattetid blir det skogshage där det är knappt med gräs så de får pusta lite, iallafall för ponnyernas del.
Har anmält russtoet till utställning d. 9 juli -kul!!
I helgen stundar travtävling och två årsdagar att fira..systersonen imorrn o sen jag själv på söndag , bra planering med årsdagar efter sig..Fundersambrukar bli jäktigt! Sen har kusinen även årsdag på måndag..

Norrveda
0

Grattis Croneld till fölet!

Själva fick vi också äntligen bebis efter två veckors väntan, Miranda fick ett hingstföl igår kväll, brun med en stor stjärn. Återkommer med bild och presentation.

[Croneld]
0

# 14 Grattis själva! Vad spännande med er första Guldavkomma!

Impulz
0

#3 Och så säger vi grattis till Kristin själv oxåFlört

Norrveda
0

#15 Greven är inte först, vi har sedan tidigare VG f-06 u. Vallmo.

[Croneld]
0

# 17 Ja, just det, galet så här på kvällskvisten…OskyldigFår nog ta och bestämma träff med John Blund nu…

[Grabbarna-A]
0

Grattis Croneld och Norrveda till fölisarna

Hos oss har det duggat mest hela dan, men när tjejerna var här och skulle rida så tittade faktiskt solen fram, skönt så vi slapp bli blöta då vi faktiskt var ute på en halvlång tur.