GRATTIS Stuteri Croneld
Grattis till din först uppfödning som vann på travet idag IJOR Men han har ju att brås på Toffifee 

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Tack, ja han är ju min första, så det känns ju lite extra varmt om hjärtat. Jag skulle vilja gratta Amanda som fick sin första seger med Ijor. Det gjorde ni bra!

Men grattis! 

Den stolte fadern ut i hagen här går det inte att prata med, första vinsten för en av hans avkommor, dessutom på en riktigt bra tid, snacka om att han är stolt.
Bra sto, bra hingst, bra uppfödare, bra träning och en mycket duktig kusk…..
Stort GRATTIS till alla inblandade från Stuteri Isil
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Synd att han blev rapporterad i dag när han gick så bra.

Grattis från Bloka stuteri! Kul när ens uppfödningar lyckas!
Grattis alla som är inblandade.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vi tackar från vårt håll också *ler* Kan tala om att jag var en jättestolt mamma idag med när de vann.
Blev själv lite överaskad av tiden då han faktiskt inte gått lika snabbt på banan de gånger när vi varit där inne med det bara bevisar hur kul han tycker det är att tävla och då Amanda inte ens behövde driva honom :-)
Ja tyvärr blev han rapporterad idag , tyckte faktiskt inte att han var värd det men men så är det ibland och det som är problemet som vi inte riktigt kunnat lösa ännu är att han slår i bak i fram och när han gör det så hoppar han till lite eller vad man ska säga så det är väl därför han blir rapporterad men jag tyckte faktistk inte att han gjorde det så mycket i loppet.
Men har någon ett bra tips hur vi ska lösa det balansproblemet så får ni gärna lämna det här ;-)
Vi skulle gärna också få ner hans framsteg lite då han *trampar* lite luft .

Lätta fram så hinner han undan bättre och steget blir lite flackare :)

Grattis!:)
Och kortare baktår…..Grattis i alla fall, det är alltid så jättekul när ens uppfödningar gör bra lopp!

Grattis alla inblandade till framgången!
Jag skulle nog inte se rapporteringen som en "bestraffning", tvärtom, det är en varningssignal att något inte riktigt stämmer. Ni tycks ju också veta var problemet ligger. Jag är ju ingen expert på att "mecka" travhästar, men jag skulle nog försöka lätta på inspänningen, d.v.s. länga käk och ryggstycke, så att han kan få en längre överlinje. Då kan han inte "hänga i grejorna" utan behöver hållas upp och taktas in i handen.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#8 Korta tår bak och halvrunda, ev aluminium, skor fram. De halvrunda skorna gör att steget flackar ut och dessutom hjälper det till att "vända" hoven snabbare i bakläget. En variant som man oxå kan använda är att sätta tyngre skor, typ remont, bak för att bromsa baksteget lite. Lyck atill.
#12 Just så har Mickis gjort med Monljus, men det kräver oerhört mycket kunskap och känsla hos kusken. Men är hästen i grund väldigt travsäker, som monis är, så funkar det.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Tack för alla tips då är vi lite inne på rätt spår, vi har diskuterat nämligen om vi skulle ta och korta tårna bak och ha lättare skor fram. Nu går han med vanliga ridskor runt om , de är ju lite tyngre än *travskorna*. Vi har ju ändå inte hållit på i så många år så det är lite svårt det här med balansen *ler* får se om jag hittar halvrunda eller något sådant , går knappt att ha aluminum här då de slits upp på någon dag då vi kör på så mycket asfalt och grus .

#14 Halvrunda skor finns i shoppen :), har iaf köpt våra där.

#15 haha bra Mia då får jag bara fråga där *ler*

Åhh!! Va roligt!!!! Grattisss!!!
Ritwa! Får jag låna din bild till hemsidan?!
Grattis igen från stuteri Teja
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Ja,det går bra.
Grattis Veronica och Stuteri Croneld till era travframgångar.

GRATTIS! han såg stor ut! hur hög är han?
# 20 128 cm är han.