Fölgalleri 2008 - Odöpt
Kristin Persson från Lakbacken rapporterar att Töisi har fölat en hingstunge.

Den 23/4 Fick Töisi sitt fjärde föl e. Parat.
Kristin berättar att hon hade Töisi betandes i trädgården för att ha bättre koll på henne, då hon var beräknad till den fjortonde april. Kl 9,35 gnäggade Töisi utanför köksfönstret och fortsatte ner till lösdriften
Så det var bara att följa efter för Kristin och där fick hon se Töisi föla en hingstunge med färgen fux och bläs, snop och vit underläpp. Allt gick super och fin är han så det förslår.
Fölets namn ska börja på D då han är nr. fyra det står mellan Dukat eller Dvalin, två fornnordiska namn vad tycker du avslutar Kristin sin berättelse.
Text & bild: Ägaren
Relaterade länkar:
Fölgalleri
sammanställning 2008
Av: karisma
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('karisma'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('karisma', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2008-04-29
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Grattis till ett fint hingstföl!

Grattis till det fina fölet önskat vi på Karisma
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Gratulerar! Han ser cool ut. Och fina tecken.
Grattis! Lik pappa på färg och tecken!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Har sagt det förr med det går att säga igen, Grattis!

Grattis till den lille killen

Men vad tycker ni Dvalin eller Dukat!
Det är svårt med namn men han kommer när man ropar Dvalin så han kanske ska få bestämma själv :)

Jag tycker Dukat, med tanke på att pappa heter Parat, plus att Dukat låter som ett större russ. Med tanke på hans storlek vid födseln, Dvalin låter som en av dvärgarna i sagan om ringen. Och dvärg var han definitivt inte!
Puss Anna

Dvalin tycker jag, det var fin och när man säger dukat, så tänker jag på Dukati, dvs motorsport….Usch!
Dukat tycker jag , låter gott också!

Jag tycker fortfarande Dvalin, det passar bättre på honom än Dukat.

Vad kul med alla tecken! Grattis till fölet.
Grattis , Jag tycker Dukat men han ser faktiskt mer ut att heta Dvalin

Vilken pigg och fin kille…Grattis så mycket från mej som lääängtar efter min fölis. 
Vad blir det för namn?
jätte söt :) duktig mamma som säger till att nu är det dags :) ang namn så är det ju svårt val Dukat e ju lite coolt :D men Dvalin lite finare så det e väll en smaksak vad man väljer :) Dukat tycker jag va tufft å coolt iaf.
Jättefin :) Grattis!
Dukat är finast :)

Grattis! Jag tänkte också lägga min röst på Dukat men lystrar han redan till Dvalin så är det kanske bättre.. Känn efter och välj själva. 

Vad söt