Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 675 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-04-30

Morgon där ute det var bara att kliva upp till en strålande sol Dagen bjuder på nålstick i kroppen sedan skogsjobb, kolla hagar till kvällen Fick ut stona på bete igår kväll oj oj var glad Timon blev att få tillbaka sina fruar, han har gått med ett betäckningsto en vecka och det var inte tillräkligt för homom Han vill ha sitt harem hos sig tror att han lättade 75 kg på en vecka men nu är han nöjd. Ha en trevlig valborg elda lite grilla många korvar och drick försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel och snön smälter ihop så sakteliga, åkrarna börjar bli små sjöar, dikena är mer än fulla och vår källare är omvandlad till inomhuspool, det vill säga att det är VÅR!!! Igår hade Sara med Primula på ridningen och jag hade Mysli. Primula är jätteduktig, väldigt läraktig, vilket man ska se upp med, så hon inte lär sig dumheter lika fort:) Idag ska jag jobba, och ikväll blir det majbrasa vid hembygdsföreningen. Föreningarna i byn ordnar firande tillsammans, det brukar vara många bybor och grilla och gå tipsrunda.

[Croneld]
0

God morgon! Nu är jag lite sen och måste skynda mig till arbetet, vi ses senare!

Trevlig Valborgsmässoafton!

Tittut
0

Hej alla!

Sovmorgon idag igen, så skönt så! Måste åka och handla medicin till ena vovven idag, och passa på att handla lite till kvällen. Lite starka korvar och annat som passar till grillen. Sonen slutar kl 13 idag, och då skall vi åka till Pitan och röja pinnar ur hagen så vi har något att elda i kväll.

Ha en bra valborg allihop!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Ingen sovmorgon i dag inte! Vaknade 04.45 av en traktor som brummade utanför på åkern, stooooooor ogrässpruta hade han bakefter! Det var bara att stiga upp, ut med hundarna och hämta tidningen. Visserligen sov jag en liten stund till efter att jag läst den, men det räknas liksom inte. Nu är damerna utsläppta och jag skall åka till jobbet!

Hoppas ni får en jättefin Valborg! Glad Vår på er!

VeronicaP
0

God morgon ! Jobb idag sen så är det till att åka hem och fixa allt med hästar och packa då vi åker på semester i morgon till Italien och blir borta i 12 dagar det ska bli så sköööönt , får väl hoppas att Arielle fölar idag så häst och hundpassarn slipper ha koll på det med .

Blokaruss
0

Härlig morgon! Sista lammet fött idag också. Skönt nu börjar betesperioden snarast! Lagning av hagar under helgen ligger högst på prioriteringslistan!

Bellina är nyverkad. Hon var inte rikitigt med på noterna först men efter ett tag fattade hon alltihop. Hon är helt orädd och har egen vilja men är mycket mutbar…

[Tjiwi]
0

God morgon.

Fint väder här med. Idag känns det riktigt i hals-näsa-ögon att våren är här…..ska ut på tur med Tjibbe sen innan det är dags att jobba. Vi jobbar till 20 fast det är valborg så jag får åka bort till grannarna vi är bortbjudna till när jag kommer hem, nåja, så är det att ha kvällsjobb. Ha en trevlig kväll allihopa!

Anna-Uppsala
0

Här i Uppsala är det som vanligt en traditionell Sista April - fulla studenter, fest, stoj och glam.
Vi ska ha gårdsfest, så jag måste åka och handla, och så ska jag till Ackis och hämta hundens ep-medicin, samt till stallet och fixa hästarna. Och i kväll blir det besök vid kasen, alldeles härutanför.

Ha en härlig vårdag alla! :)

Jenniferohlson
0

Goddag!

Nu har jag precis kört gerti efter en tids vila och penicillinkur. Hon var allt annat än seg, hon har aldrig legat på så när jah kört henne så nu är jag glad:)

Annars har vi fin fint väder och 22,7 grader varmt:D

Ikväll ska jag grilla med kompisar och ha de mysigt.

Ha det bra!

PernillaJ
0

Blandade karameller för mina kompisar… TrineS har haft en osannolik kanonhelg med sina kallblod: dubbelseger i V75 på Biri i lördags, sedan fölning i söndags morse, och i måndags seger på Leangen. I morse ringde KajsaB och var ledsen för hennes shettis fick ett dött stoföl i nattas.

En fin valborgsmässoafton i Leksand, jag ska tillsammans med grannen elda gräs i eftermiddag och sedan grilla i kväll. Jag kommer att agera Gestapo om någon sysslar med fyrverkerier i närheten av mina två högdräktiga ston! Grrr…

garrilina
0

God middag!

Har jobbat klart och precis kommit hem, den mellanstadieskola jag undervisar i på onsdagar ville sluta kl. 13.00 och det tackar jag för. Strålande sol och varmt, riktgt vårväder.

Ska gå ut och göra ordning två boxar till två hästar här i byn som går i utedrift och är skotträdda. De brukar komma till oss valborg och nyår.

Fick bekräftat igår vid vet. undersökning att våra starka misstankar om att det blir 3 föl istället för 1 var riktigt. Tyvärr är det vår 3 åriga hingst som fixat det. "Ensam hemma" i en halvtimme i fjol lyckades ta sig ut och även få ut 3 ston och betäckt 2 som båda är dräktiga. Har varken före eller efter varit utanför hagen, mycket bra jobbat enligt vet.

Ha en skön valborg runt om i landet!

Tittut
0

# 11 Han visste vad han ville…och kunde! Flört

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Impulz
0

#11 ojdå! Vilka har han betäckt? Inte Garrilina hoppas jag, hon skulle ju tävla iår!

PernillaJ
0

#13 För att inte tala om att Garrilina är hans mamma!! - ja, jag antar att det är M Legolas som varit så försigkommen, eller?

garrilina
0

# 13 och 14 Ja det är Legolas som var så försigkommen och de han betäckte var Dixy Bess och Sörbys Sandra så för Garrilinas del blir det kval på Hagmyren den 18/5.  De brunstade efter det bägge två så de döljde sitt äventyr bra.

Anna-Uppsala
0

*skrattar* Vilken buse!
De där två fölisarna blir säkert jättebra, ska du se, med en så försigkommen och enveten far och varsin intelligent mor, som båda två lyckades ta sig ut till honom.
Grattis!

garrilina
0

# 16 Tack! Tror också att det blir bra fölisar, den ena av dem blir shettis-russ. Vi har ju inte skrattat precis men det är bara att acceptera.

Går allt bra så blir det att hala upp plånboken och betala alla avg. och DNA så att de får papper.

MagganS-B
0

# 17 Ibland behöver dom inte ens ta sig ur hagen, för några år sen fanns det en korsning travare-russ som hette Taggen, hur tror ni han kom till? Jo genom taggtråden, utan en skråma på någon av parterna…….

garrilina
0

Här har vi gångar mellan våra hagar så den varianten gick inte hos oss. Taggen var ett passande namn.Skrattande