God morgon! 2008-04-29
Idag väntar en strålande dag med temperaturer uppemot 20 grader, tänk på solskyddet mina vänner. Jag har precis tittat in på shettisarnas sida, de har så små gulliga lite lurviga föl i sin fölbox.
Idag är det arbete som gäller och ha en varm skön dag!

Godmorgon i landet! Här ska det också bli varmt, även om det inte ser så lovande ut just nu, en plus och mulet… Jobb väntar idag, och ikväll ridning. Hann ut och köra med paret igår, i den underbara vårsolen och fåglarna sjunger så de nästan spricker, nu har även trasten kommit.

God Morgon lite seg i dag efter första dagen i skogen, det blir en ny idag Fixade en hage igår kväll så att de dräktiga stona ska komma ut på lite grönt till eftermiddagen, för Timon gillar inte att bara gå med ett sto han vill ha alla fruar hos sig. Det känns skönt efter en så jobbig vinter att vårjobbet är igång även om det är tungt och solen lyser där ute Ta vara då dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon! Varmt och skönt ute!
Den nya balkongdörren släpper in så mycket ljus så man tror att den är öppen, helt perfekt! Nu skall den bara målas också…..alltid är det nåt! Nu skall jag jobba några dagar och gud vet när jag skall få tid med fönstren, växthuset och all ved…..
Solskyddsfaktor 20 minst är det som gäller, ett gott råd från Apoteket!
Morning!
Här skall klippas får idag, hela fem stycken. Slitgöra!
Fåglarna sjunger sig hesa här också, och tvätten skall hängas iut på torkvindan. Livet leker!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Åh vad det är underbart ute! Solen skiner och himlen är klarblå, och strax ska hunden och jag ut på första morgon promenaden.
I övrigt är det jobb som gäller i dag - och så hoppas jag vet. ringer om hundens medicin. Hon hörde nämligen aldrig av sig i går. Sedan är det ju räkningsdags också, kom jag just på - suck! - de här vårmånaderna är hemska med precis alla stora räkningar i en hög: bilskatt, bilförsäkring, djurens försäkringar, tv-licensen …. Huvva! Bäst att blunda när man räknat ut slutsumman!!!
Ha det bra allesammans! :)
God morgon där ute i landet.
Här skiner solen för fullt igen-jippie!! Det blir grönare och grönare för varje dag…och mer kli i ögon-näsa-hals…..men det överlever jag. Ska ut och köra Tjibus idag igen, han går för fullt nu och troligtvis blir det att åka till Falkenberg på full tävling sista helgen i maj.
Åh vad skoj!!! Vi ska hålla tummarna för er!
Önskar att Hjördis och jag hade er tävlingsinstnkt och go, men vi är lite mer "laid back" i vår familj … ;)

Overskyet , men varmt i Midt-Norge
Sitter på arbeid, men tankene går til helgas utstilling. Siste innspurt i forberedelser og gjøremål. Håpet på masse russ, men kun 3 påmeldt, vår Blondie inkludert…..
Har etterspurt ei oversikt hos NPA over registrerte russ i Norge, men de er igang med omlegging av datasystem så jeg har ennå ikke fått svar.
Har hørt 34 registrerte, men håper det er feil…. Vi skulle hatt flere som driver med avl!

Morron på er!
Solen skiner, glädjen i naturen och i mig spirar som aldrig förr. Fasen va man mår gott när solen skiner och hagarna är torra och grönskar. Djuren mår som jag och jag som dom!
Att utforska trädgården med gungor och sandlåda tycker alla barn är mysigt. Jag låg i gräset och var väldigt spännande för vår fölis!
Mramizar på er alla.
# 7 Hjördis är väl präglad av sin födelsefamilj….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Gomorron
Idag har jag äntligen räfsat ihop lite gammalt hö… inte lätt när det ville blåsa bort för mig. Sitter och väntar ut tiden i skola, sen blir det en körrunda i skogen.