Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 552 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-04-27

Morron där ute vakna till en grå himmel och inte så varmt. Igår kväll så åskade det för första gången den här våren, det är ju inte så bra för då är det ju bara att stänga av data och tv. Hoppas ni får en trevlig söndag och sköt om er för det kommer en måndag i morgon.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Så var det då morgon igen! Underbart väder, precis som det varit hela veckan. Har varit lite tidigt uppe, eftersom jag måste fodra Dulilla innan jag kör iväg henne till Buttle. Hon är en mycket speciell dam, men det går säkert bra, hon är snäll att handskas med så länge hon har grimma på sig, men vildhäst utan. Så blir det när man inte är snäll mot hästar!

Ha det bra!

[Croneld]
0

Hejsan! Jag har sovit ut och njutit av en frukost tillsammans med min yngste son, som pratar oavbrutet….

Fast jag har varit uppe tidigt tidigt och tittat till fölstoet, men det är lungt på den fronten.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det halvmulet, och jag har hunnit röja i köket och äta frukost. Smådjursburar står på tur att göras rena, och så var det visst något om deklarationen också… Köra hästar hade jag tänkt hinna med, bäst sätta fart då!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morron där ute….solen försöker titta igenom, men ännu har den inte lyckats. I dag har jag inte så mycket som ska göras, skönt. Hann med att göra fint i rabatterna i går. Ska åka ner till ridhuset i em med Njord…det närmar sig treårs, bara två veckor kvar nu…

StuteriQveiar
0

Godmorgon i landet!

Här är det gråmulet, men ändå en underbar dag då alla fölningar för året är avklarade. Av fyra föl blev det fyra hingstar. Alla otroligt vackra (vilket alla bebisar är).
Idag har jag ponnybarnen här, så Josefina och hennes kompisar får gå en sväng med tjejerna medans jag skottar boxarna. Ha det gott!

PS. Hovspåret är från den 1 vecka gamla Shamil (kaspiska fölet), och bildskärmen på mobilen är c:a 3 cm i diameter, och mobilen är ditlagd som jämförelse. DS.

StuteriQveiar
0

Här kommer en jämförelsebild på Hauks hovspår, tagna samma dag.

[Croneld]
0

# 6 Ni som fått tillökningar, skicka text och bild så de kommer i fölgalleriet….

Tittut
0

Sitter på hotellrummet i >Visby och ska snart packa ihop för att resa hem med 12.55 båten. Vi har haft några jättefina dagar på ön, med trevliga människor, trasiga rallybilar och ett och annat russ…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Här är det grått och det ser ruggigt ut där ute. Huvva!

Jag sitter och grunnar på hur jag ska få ihop alla tider och datum där i juni när Hjördis ska till Gotland, OM jag nu får det där jobbet vill säga!
Är ju van vid att göra precis som jag vill med tider, så det kommer att kännas jättekonstigt att plötsligt vara uppbunden varenda dag.
Nå, jag har ju inte fått jobbet än, så det kanske löser sig alldeles av sig själv …! :)

Ha en bra dag allesammans!!!

ryttarn
0

Godmorgon….

Blev sovmorgon idag då vi inte var i säng förrän vid tvåtiden inatt efter hemresa från Romme traveet.

Tejas Monljus blev 2a på 2.19 i ett väldigt händelserikt lopp vilket mikaela var väldigt nöjd med. Framförallt för att monis kämpade hela vägen och vägrade vika ner sig.

Nu skall jag sätta på kaffe….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
0

God förmiddag!

Här har det också blivit sovmorgon. Känner mig som något katten släpat in idag, min nacke och axlar är inte sköna. Beror nog på att jag inte hade tillräckligt på mig igår när det blåste isigt. Tillbringade ett antal timmar på gårdsplanen igår när granntjejen försökte lasta sitt nyinköpta halvblodssto på vår transport för att åka till ridhuset. Vad lätt det är med de mindre som det går att lyfta på…….Glad

Vädret är gråmulet och kring +10, är på väg ut i stallet för att fixa det dagliga, kommer nog gå lite segt idag. I morgon är det arbete som gäller men det blir bara 3 dagar, ledigt torsdag och fredag.

Ha en bra dag!

Miii4
0

God kväll, blev inte att han skrev imorse fast jag var inne :P.
Var så himla trött efter en natts arbete som croupier. Iallafall hade Halmstad hemmatävling idag och man fick se en snygg Tyson visa upp sig. Jisses vilken läcker ponny.

Själv vann man med Ina Roll, enkelt gick det trots 140 m tillägg. Nu känns det som om året är i bra gång.