God morgon 2008-04-26
Idag blir det läder kurs för hela slanten. Blir förhoppningsvis upphämtad av Agge om ca 30 min. Är aningen trött… Men vädret verkar ju hålla i sig idag med, ser klarblått ut än iaf. Ha det gott idag.

God morgon där ute. efter krångel med sajten får vi nu hoppas att dom inte skapar abstinns hos våra medlemmar på ett bra tag. Solen lyser och vi får hoppas på en bra dag Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Ja, men allt fungerar inte tipptopp än. Men hoppas ni ska trivas ändå här på sidan idag. Nu börjar fölen trilla in till vårt fölgalleri, det är trevligt.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet! Här litet halvmulet, men det är met blå himmel och sol. Jag tror de flesta fåglar har kommit nu, trots att det är mycket snö kvar, bofinken, sädesärlan och storspoven finns redan här. På dagens schema står jobb i nya butiken som öppnade igår, vi hade fullt upp hela dagen kan jag säga… Sara och Linnea var ut med tävlingshästarna igår så de fick jobba. Få se de far ut med dem idag också, eller om jag får köra någon i eftermiddag.
God Morgon alla! Efter en hektisk vecka är det äntligen lördag, och jag skall jobba i dag också! Visst är det dumt att jobba när vädret är så fantastiskt?????
Ha det gott i solen!

God morgon , nu har jag blivit förkyld igen man hinner ju inte bli frisk innan det är på gång igen men jag skyller på pollen denna gången. Idag ska jag köra iväg hingstarna på deras bete, Bethoven min nygodkända ska också få åka med ett tag då det tar ju tid innan Dna och sådant är färdigt så då kan han lika gärna få gå med sina kompisar. Madgic får ju vara kvar hemma (fast eg borde han ju kunna åka med i 2 veckor då jag ändå ska åka på semester )
God morgon där ute.
Solen är borta idag, det är lite disigt men blå himmel så den kanske hittar fram igen. Skulle ha tävlat med Tjibus idag i Västervik men det blev inställt pga av att domaren bokat in fel dag…..hmmm, något avslaget!! Nåja, det finns ju att göra här hemma så några sysselsättningsproblem finns inte. Får ta en kör tur här hemma senare istället, när förhoppningsvis solen tittat fram igen. Ha en skön lördag!

God Morgon!
Här har morgondiset bytts ut mot en stålande vårsol. Fåglarna kvittrar och krokusen blommar på gräsmattan.
Är på väg ut till stallet en stund sedan ska vi åka på Granngården för lite foderinköp och avsluta med lunch hos mina föräldrar. Efter det blir det mockning för mig och körning för dottern.
Ha en bra dag!

Godmorgon!
Skönt att sidan funkar igen, har saknat…
Solen bryter nu fram genom diset och det ser ut att bli en fin dag. Ska ut och fortsätta fixa en hage så det växer så ordentligt det kan. Hade ut gödning igår. Här har det varit risk för betesbrist och avmagring hela sommaren föregående år och inget hö fanns att köpa. Hoppas det blir bättre i år.
Ha en bra dag!

God förmiddag, skönt att GRIF är tillbaka, nu håller vi väl alla tummarna för att den nya servern ska visa sig vara pålitligare än den förra. I och för sig ligger ribban därmed lågt…
Fint väder i Leksand idag, fast inte lika glimrande soligt som det varit tidigare i veckan. Jag ska strax fara till Romme på ponnytravtävling, hoppas få se många fina rentravande russin.

God dag! Nu har jag kommit hem från jobbet. resten av familjen är på Romme, själv ska jag fatta tag i grepen och sätta igång med mockningen. Jag säger grattis till stuteri Qveiar till det fjärde och sista fölet för i år som kom i morse!
#10 Grattis! Ser ut att vara en riktigt liten fining! Vi har faktiskt en och annan bild på Lucky och storasyster Surprise någonstans i den andra datorn, jag kanske skulle leta fram dom åt dig.
Här har det mulnat på framåt efetrmiddagen - typiskt - vi som skulle ha grillfest i stallet i em. Få se om det blir nåt av med det.
i går var jag på anst.intervju - har ju funderat på att börja köra buss och bussbolaget här i stan behöver folk, så jag blev kallad på intervju direkt. Spännande värre - så håll tummarna! :)
Jag tror att bussförare är ett bra jobb att kombinera med barn, hästar och djur - eftersom det är oregelbundna arbetstider och en hel del kvällar och tidigar morgnar osv.
Jag har inte D-kort, men de betalar utbildningen om man jobbar hos dem en viss tid efter utbildningen, så det är helt okej.
God dag! Här har jag arbetat med lite verkningar och avmaskning samt hällt på dem "antiknottmedel". Tänk att det kan vara så ruskigt att man häller lite vätska på ryggen på hästarna? Vissa bryr sig inte andra studsar runt i boxen!
I morgon ska två av mina ston i väg till ny ägare. Veterinärbesiktningen gick bra och mina russin imponerar på mig gång på gång! Ambra rent av showade lite och visade upp sig riktigt snyggt. Madonna är som alltid en ren ängel. Hon är så genomsnäll så jag har aldrig varit med om maken! Perfekt barnhäst. Bloka Joker och hans lillebror Kasper är förståss lika snälla och deras mamma Blomlina likaså, men hur i sjutton kunde Pippi med sitt temperament få en så ursnäll dotter? Jupard hade ju ett fint temperament och det är väl han som nedärvt snällheten. Det roliga är att det är fart i dem ändå!
Ha en fin eftermiddag och kväll!
Grattis till det fina stofölet Nina! Jag blev nästan lite rörd, Luckys huvud är så likt Loella så man kan tror att det är hon, Lucky är lite ljusare i färgen bara, men ögonen är desamma…..
Kul att sidan äntligen är igång igen
.
Idag har jag blivit jättelurad eller vad man ska säga. Var och kollade på dressyrtävling på ett ställe och där var det en liten ponny som såg lite speciell ut. Den såg ut som en isis men var lite väl liten för det, så då trodde jag att det kanske var en korsning isis /shettis. Jag stegar fram till ägaren och frågar, kunde inte låta bli eftersom jag var så nyfiken. Gissa vad jag fick till svar ? Det är ett gotlandsruss efter Bizter! Ähm
! Men hon sa att hon ofta får frågan om han är en liten isis. Vilken russkännare man är… 

Hade jag bara orkat starta datan i morse hade jag nog varit först för en gång skull! Var uppe flera gånger i natt för att kolla Miranda som ännu inte har fölat, den lilla verkar trivas ganska bra i mammas mage så vi lär nog få vänta.
Dagen fortsatte med ridgrupp på fm och då upptäcktes det att Corect var halt
typiskt när det är tävling på torsdag. Kunde efter letande konstatera att det troligtvis sitter i hoven, nyskodd förra veckan, så det var "bara" att plocka bort skorna och lägga på sulor vilket iofs inte var det lättaste men efter ett antal krökta söm satt skorna på plats igen och hästen ohalt i trav. Får nu hoppas att det hjälper så hon kan vara med i tävlingen annars får Corint dra vagnen ensam denna gång.
Har också varit iväg för att ID-kolla en travare på em.