Ur spår-Slagna hjältar

Åh, vad mysigt!
Ser att du har blandat gutar och finull kanske?? Blandar du i aveln.
Jag har enbart gutar och i år har varit ett dumt år hitills med två dödfödda lamm och två sjuka tackor blandannat.
Men vi fick vårt hundrade lamm (med början 2001) i fredags, en tacka som är det ljuvligaste lamm jag någonsin sett… hon är helt underbar. Föddes dessutom på min yngsta dotters födesledag….
Jättefina, allrahelst dom med horn…..
Vi har dels rerasiga gutar-köpta från Birgitta Cramér, dels blandning finull/gute. Sån sötnos som fiffilura har på sin bild har vi fått två av i år. I år har vi 37 lammungar i alla möjliga färger…….
#1 Gud den er jo nærmest ternet
Rigtig sød!
Härligt! Väntar lamm i början av maj. Det är alltid lika spännande och mysigt med småttingar, föl som lamm.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Då blir det många grillfester nästa år……
Mysigt med alla lammen! Mina gutefår lammar för fullt och jag har just nu tappat räkningen på hur många det är. Ca 30- 35 och fler blir det. Hoppas att det stannar på 65 för så många öronmärken har jag hemma. Annars får jag beställa fler…
Lite tröst med alla lamm när jag inte får några föl i år.
Bild på en av mina gamla avelsbaggar Hrafn.
Vi har fått två fina tacklamm på morgonen. Helt svarta. En annan tacka kommer att lamma när som helst, om hon inte redan gjort det, men jag fick lämna henne hemma med grannfrun.
Det är åsenfår vi har, och är ni nyfikna på hur de ser så finns de på min hemsida www.liselottesruss.se
Grattis Tittut till de nya!

#11 Den där fläckiga som jag har på bild härstammar faktiskt från Fröger. Det fläckiga lammets morfars far var Fröger!! Annars har jag bara Fiffi kvar från dig, hon nedkom med ett stooort tacklamm i år som jag hoppas jag kan behålla då jag inte har nåt sparat efter henne!!
# 9 Det kom två bagglamm vid 10 tiden, så nu är det 2 av varje sort. Tre tackor återstår!

Vi fick våra årsbäbisar för några veckor sen! Det blev tre st, på två tackor. Dom leker som tokiga i hagen!
Det är en fin liten familj nu. 2 tackor, en bagge och 3 bäbisar.
Självklart Gutefår! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus