Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 698 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-04-23

Morrn!

Strålande vackert väder här igen. Självklart eftersom jag skall jobba borta idag också… Har lite roliga fönsterorder och annat att sätta tänderna i under dagen, och hoppas att dagen går fort.

Vad ska ni hitta på idag då?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Cara-Mia
0

Jaha nu blev det tokigt igen med två inlägg på God morgon….

Jag sja ut på exkusion med skolan och titta på sjöar och så.

I ftermiddag kommer det en gammal hästkarl med sin fru samt min mormor och morfar och tittar på mina hästar. Ska bli roligt och spännande att se vad de tycker. Sedan blir det en tur med Pepsi och vagnen.

[Croneld]
0

Hejsan på er, idag ska jag arbeta, med bland annat simning på schemat. Vi ska också lämna tillbaka en hankanin som vi har lånat in för parning. Vad jag ska göra när jag kommer hem får vi se på ork och lust. Nu ska jag försöka vakna till och ladda batterierna inför en ny dag.

Ha det så gott i vårsolen!

karisma
0

God Morgon där ute till en ny fin vårdag Nu är det hög tid att gå över hagarna för sommaren. Men på dagen schema står tandläkaren och fy om det blir som sist då vill jag inte vara med. Annars är det bara som vanligt  Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Idag är det faktiskt några tunna moln som slöjar runt på himlen, men den är mest blå. Igår var jag knappt hemma, jag och Sara var till kotknackaren på förmiddagen, och jag började jobba tolv.Det blev ingen ridning igår, då vi skulle hålla oss skinnet någon dag iallafall. Sara cyklade med hunden runt sjön, och nu måste jag dammsuga för hela vägen ligger under vår säng och i hallen och kontoret och och… Ikväll är det westernträning, jag ska jobba i eftermiddag och så ser huset inte så kul ut inne.

Malu
0

Jobba som vanligt och klockan 9 är det personalmöte.Ska efter jobbet fixa lite i trädgården så jag kan få upp min fontän jag införskaffade i höstas.
Sedan är det motionsdag för hästarna också.
Solen skiner på oss här på ön idag också!Cool

Anna-Uppsala
0

Onsdag morgon och ute skiner solen från en klarblå himmel - fint värre ju!
Ska snart ute med hunden - bara jag bottnat första koppen kaffe och surfat runt lite på nätet en stund först.
i dag borde jag verkligen städa här hemma. Det ser hemskt ut, men jag är så lat just nu - det är skönare att vara i stallet när solen skiner, och väl hemma hamnar jag lätt framför datorn i stället för vid dammsugaren.
Nån mer som har samma problem?! *sss*

Ha det gott alla! :)

MagganS-B
0

God Morgone, eller förmiddag, ni som varit uppe sen 5-6…..

Återigen en härlig dag, fast frost i natt. Får inte se så mycket av det fina vädret, eftersom jag skall jobba…..

Ha en fin dag alla ni som kan vara ute en stund!

VeronicaP
0

God morgon , strålande sol och det är ju skönt när vi på jobbet (jobbar på Dalsgårds stuteri) håller på att fixa hagarna så att hingstarna och unghästarna kan få komma ut på bete :-)

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon allihopa!! Sol, sol, sol-underbart!Cool

Ska ut och köra Tjibus på fm, sedan kommer hans lilla ryttare Elvira tio år i em och ska rida, idag ska hennes stora syster Amanda femton, som alltid är med och coachar henne rida ut på Ull ihop med Elvira. Han är jättesnäll men hon är van vid att rida halvblod, de har två egna så det blir en upplevelse det med.Skrattande

Karisma ska få rida på honom oxå bara hon kommer hit……Skrattande

Senare blir det jobb förstås…..måste åka förbi ridsportsbutiken på vägen och köpa lite foder(säkert hittar jag någe mer som jag …inte…behöver…)

Mixie
0

God morgon :) Strålande väder, synd att det börjar mörkna när man slutar jobba =( Får njuta nu i stället ;)

//Mickan

Chirak-96
0

God morgon, ska precis ta mig en ny kopp te i min russ mugg. Den första muggen hinner ju bli kall, grabben ska ha hjälp med matteläxan, dottern ska ha flätor i håret och minstingen ska hela tiden gå på toa (håller på att sluta med blöjor) så när man väl ska sätta sig och dricka upp är det så lagom gott. Så nu när barnen är i skolan och på dagis och det visade sig att det inte blev nått jobb idag unnar jag mig en kopp till. Ska in till sjukgymnast kl 11 hoppas han kan hjälpa mig med mina värkande axlar, armbågar, handleder, höfter och knän. Suck inget roligt med värk… Ha det bra idag verkar ju bli lika fint som igår iaf.

LennartR
0

God morgon på er alla.

Här i sydnärke så visar vädret sin bäsat sida. Idag gäller det bara deklarationen. Bokslutet lär inte bli någon rolig läsning för mig den här gången heller. Jobbar vidare på vagnar och tillbehör och jag hoppas att jag får med både skogsvagn och tippvagn till Rättvik första helgen i Maj. Skall bli spännande att visa alstren för publik och jag hoppas att några av er har tid att titta förbi.

Som skrivet…deklarationsdags!

Lennart

StuteriSolo
0

jösses, deklarationen! Ja,ja helgen lär vara räddad ser jag :) Min alltså…

Anna-Uppsala
0

Chirak-95 => Har du testat backOnTrack-skydd för människor? Jag har flera kompsiar som har ont på alla möjliga ställen och som känner sig bättre efter att ha börjat använda sådana.
Man kan ju inte veta om det är placeboeffekt eller på riktigt, men det är ju känslan som räknas! :)