Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 726 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-04-22

Hej!

Ytterligare en fin vårdag med sol och en kall morgon. Fåglarna är igång fullt redan. Jag skall besiktiga bilen idag på morgonen. Skall bli kul att se hur det går… Bortajobb hela dagen annars. Skall bara se till att göra klart några pass innan jaf sticker.

Hoppas ni får en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Om allt går som det ska idag ska jag lyckas få upp barnen, de vill vara uppe länge nu när det är ljusare på kvällarna. Då blir det svårare och gå upp. På kvällskvisten ska jag få iväg ett sto till hingsten. Sen kommer det svåraste, att hitta på något gott och enkelt att tillaga till middag, förslag?

Ha det så bra!

karisma
0

God Morgon där ute solen lyser idag medCooldet är så skönt, hagarna har nästan torkat upp. Idag får jag göra iordning en hage för det kommer ett sto sedan skulle gruset till våran väg komma, smet från lite pappers jobb igår så dagen är fullteknad.

#0 LYCKA till med bilen bara ryser för det är snart min tur och jag har inte fått min lagad ännu.

##1 Mac nånting tror jag det heter "bara skoja" bjud på pyttipanna och en god sallad till det går fort

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel igen, underbart! Jag och Sara var ut med Sigrid och Primula igår, och red en sväng runt byn, Sigrid är betydligt lugnare nu, och t.o.m skrittade ordentligt när vi red hemifrån. Idag är det kotknackaren på schemat, jag ska jobba och ikväll är det ridning, få se hur vi löser det hela.

Tips på enkel middag: Gör ett grönsaksris: fräs lök i olika former, ris till rätt antal personer och svamp, fyll på med vatten och buljongtärning, häll i några tunnskivade morötter, majs, ärter eller några andra grönsaker som alla gillar. När riset är nästan klart, häll på itet skivad korv, tärnad skinka eller kassler, klart. Allt i samma gryta, kan det bli enklare?

MagganS-B
0

Hallå alla!

Vi får en jättefin vårdag här i dag också! Lite kallt är det på nätterna, men det blir nog bättre nu när månen blir mindre…..I dag är det dags för deklaration, det är som att spela på lotto, ibland vinner man och ibland förlorar man…..får se hur det blir nu!

På söndag åker Dulilla till Buttle. Vick's Extra kommer snart, och då skall tanterna utan föl vara på plats. Skall bli kul att se honom när han kommer, det jag minns av honom var en jättecharmig hingst, med riktigt russhuvud, sen minns jag hans mamma, Ripadals Viktoria, när hon startade i SM, en riktig kämpe som gick en bit under 1.50!

Ha det bra i solen, glöm inte solskyddsmedel i ansiktet om ni sitter en stund! Ett gott råd från Apoteket!

karisma
0

#4 Vad roligt att Vicks extra ska gå i avel Karismas miss Universum har en avkomma efter honom Lordi det är vel den enda som finnns ?

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vicke har en dotter, Niss-Ann född 1996, som är ett diplomsto faktiskt. Han är alltså 100%:ig diplomfader…

Här skiner solen igen, man blir bortskämd med att vakna till solljus snart. Det har varit ännu en frostig och kall natt, +1,7 grader just nu.

[Tjiwi]
0

God morgon, sol igen. Superskönt. Hovslagaren kommer vilken minut som helst nu och ska göra Tjibus och Njord fina om fötterna. Tjibus ska tävla dressyr och precision i Västervik på lördag. Sedan ska jag ut med honom en tur i solen, igår blev det i 70 minuter, det var så skönt att äntligen köra i sol och fågelkvitter, ha det så bra där ute….

[Grabbarna-A]
0

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Lät pållarna sova ute i natt för första gången, hoppas dom inte frös Generad för det var -4 grader i natt, stackarna…

Konstigt att våren är senare i år än förra året, den borde ju vara tidigt eftersom det inte varit någon vinter (på vissa håll).     

Ha en bra dag

Anna-Uppsala
0

Eftermiddag och solen skiner! Nu ska jag snart till stallet och köra en runda med Hjördis. I övrigt är allt lugnt och skönt, men jag oroar mig för gammelkattan - hon kräks hela tiden och jag förstår inte varför?! *suck* Får kolla med veterinären …

Merete-h
0

God dag! Herlig vær! Snart ferdig på arbeid…… Skal hjem å lete fram Blondie som skal på utstilling neste helg. Pelsen slipper ikke så fort som jeg hadde ønsket, så nå håper jeg at go-været og "varmen" gjør susen.Glad

Noen gode råd?

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!

juventus
0

Godkväll!

CoolÄr på strålande humör idag och då inte bara för det fina vädret.

GladVåran lilla Cissi har nämligen idag vid tretiden på dan nedkommit med en liten dotter.Stolt pappa är Ursus 512

ska skicka in till fölgalleriet,Ridsport,och ponnytrav.com så fort jag hinner.

Önskar alla en trevlig fortsättning på kvällen!  //Mvh Maria

garrilina
0

God kväll!

#11 Grattis till det lilla fölet.

Har precis kommit in från stallet, sitter med lite fika och funderar på om jag ska uppsöka sängen redan. Har varit en strålande solskensdag och rätt varmt. När jag gick in på jobbet i morse så var det minusgrader när jag slutade var det +8 i skuggan. Nu blåser det isiga vindar är än så länge bara solen som värmer. Hagarna har börjat torka upp bra skönt när leran fösrvinnner.

Ha en bra fortsättning på kvällen.

Tittut
0

#11 Grattis till fölet!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

#11 Grattis Maria och övriga i fam. Andersson till bäbisen.

SigneK
0

Grattis Maria! Vad skönt att det gick bra, och ett stoföl! Det kan ju inte bli bättre Flört