Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 748 ggr
karisma
0

God morgon 2008-04-21

Morgon solen på väg upp några - grader och frostvit gräsmatta, dagen börjar bra. På dagens schema står akupuktur jobba två hästar och slutklämmen på bokföringen, få se vad jag lyckas slarva med Nu är kaffet klart dax att njuta av första koppen (önskar jag hade en kaffemaskin) och rasta hundarna innan hästarna får sitt.  Ha det Glad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon, själv sitter jag och njuter av morgonslurken som ryker ur min favoritmugg. Ska strax gå ut till hästarna, Dorina är lite putt på mig då hon inte får gå med de andra, för ska hon bli dräktig som 26-åring ska hon absolut inte bli det med en liten åring! Han går med Manda som ska föla om 14 dagar, men får slänga ut honom med andra unghingstar så snart det bara går.

Arbetet gäller som vanligt idag, och på måndagar går jag med en elev på ridning så då får jag träffa ridskoleruss. Vigeljsö ridskola har tre stycken, en fux, en brun och en isabell.

Ha det så gott idag!

Tittut
0

God morgon!

Solen skiner redan, det blir nog en lika fin dag som igår. Pelle-Russ har kamperat ihop med två svarta damer i stallet i natt, men han är hur lugn som helst. Han verkar inte ha förstått att han är hingst ännu. Skönt! Nu går han i hagen och äter gräs, om han nu har lämnat sin hö-hög förstås. Verkar vara en trevlig gosse!

Bortajobb tre dagar, så bäst att öka om ngt skall bli gjort hemma innan jobbet.

Ha det bra!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i lnadet! Klarblå himmel, sol och fem minus, bådar gott inför dagen! Synd bara att man ska behöva jobba:) Vi var iväg och körde fort med russen igår, tyvärr är mitt tidur dött, så HUR fort vi körde har jag inte en aning om:) Idag är det jobb som står på schemat, och eftermiddagen lärägnas åt hästarna om inte Sara är sjuk, har inte väckt henne än.

Anna-Uppsala
0

Här skiner solen från en klarblå himmel! Jag vaknade och kunde inte somna om, så det var lika bra att gå upp, trots att jag nästan inte sovit någonting alls i natt.
Vad less jag blir på att den här sajten inte funkar jämt. i går försökte jag göra inlägg i godmorgontråden flera gånger - men det bara strulade precis hela tiden. Hoppas att jag får iväg det här i alla fall! :)

Ha en skön dag allesammans! Själv ska jag till Ultuna med en kompis som ska fixa tänderna på sina hästar.

MagganS-B
0

God Morgon!

Vaknade jättetidigt, hundarna var kissnödiga…….frost på marken, men nu är det jättefint, ser ut att bli ännu en skön dag som jag skall tillbringa på jobbet!

Ha det bra runtom i Sverige!

VeronicaP
0

God morgon strålande sol idag och det är ju skönt när man jobbar utomhus.

Har fått fixat hingstbetet igår så nu är det bara avmaskningen som fattas sen är de redo att åka på bete.

PernillaJ
0

God morgon - solsken och frostiga gräsmattor även i Leksand, +3,6 grader just nu.

#3 Jag glömmer alltid tidtagaruret hemma, men mobilen är ju med för det mesta och i min gamla hajfena finns det funktion för att ta tid med - väldigt användbart.

Pernille-G
0

Godmorgon - strålande sol här också.  Jag vaknade till koltrastens sång i gryningen. Ljuvligt!

Jag går nu in i sista veckan på en period med mycket undervisning. Sedan blir det mera tid för hästarna. Nu är det mest bara kvällsträning av Loke jag hinner med innan han skall iväg till Halland Väderö.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron, här är det strålande sol igen, åhh så skönt. Gårdagens möte här avlöpte väl. Visade Njord och de tyckte att han var trevlig och fin, det värmer. Visade alla lammungarna också…populärt! Idag blir det en tur med Tjibus i det vackra vädret. Ska åka till Västervik på lördag och tävla dressyr och precision.

Fotot är en brallig ardenner….

mellanbyns
0

God dagens!

Här strålar solen och hästarna verkar tycka det är minst lika mysigt som jag gör. Har börjat kratta löv idag, ska fortsätta sen. Ska gå ut i hagarna med svettskrapan också så hästarna får lite hjälp på traven att bli av med vinterpälsen..

#9 Han ser busig ut "lilla" Ull!

SigneK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag, ja vilket väder, nu är det vår på riktigt. Skönt!

Jag har borstat hästarna, oh vad de njöt av det, de fäller ju för fullt. Och så har jag släppt dem i köksträdagården där de hitter fint grönt gräs, så de är glada.

Min gamle hund avlivades idag, så det var lite sorgligt men det känns bra att det är gjort nu, för hon mådde inte bra och var nästan 9 år gammal. Slut med Newfoundland för min del, ska jag ha hund igen så ska den vara mindre och korthårig.

[Croneld]
0

# 6 Va först kände jag inte igen dig, men du har ju bytt bild! Jag förstår att du vill ha din nygodkända hingst där, grattis!

# 11 Vad tråkig med din hund Signe, känner med dig, jag har också haft en sådan hund.

VeronicaP
0

#12 *ler* ja man får variera sig lite ju , fast det var ju även Betis på den andra bilden ;-) Tack igen nu väntar jag spänt på att Ariella ska föla och att Manda ska sätta fart med.

#11 sådant är ju aldrig kul , men tyvärr ett beslut man måste ta ibland.