Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 432 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-04-20

Morgon strålande sol och klar luft så härligt att vakna. Snart har hagarna torkat upp vinterpälsar flygit sin kos gräset växer Vad kan man mer begära. Ha det gott där ute och njut av dagen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Visst är det härligt!

Snart på väg till stallet och släppa ut de svarta tanterna. De andra får gå ute nu förtiden. Pelle Russ kommer i dag, och det ska bli jättekul!

Solen skiner för fullt, så det verkar bli en fin dag.

Ha en trevlig dag allihop!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon, nu har jag vaknat, och vet ni det är lika fint väder här! Så nu kan hästarna snart komma ut på bete bara gräset växer lite till. Hagarna är torra och fina hos mig, så bara lite gräs så… Ha en bra dag!

# 1 Kul med en ny hingst i stallet, så lycka till!

MagganS-B
0

Oj vilken morgon! Var ute med hundarna nyss, det låter som om jag har sjötomt. Massor av sjöfåglar övernattar i kräftdammarna hos grannen…..Skall gå ut och släppa ut damerna i sina respektive hagar!

Hoppas ni får en skööööööön söndag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Även här är det vårlikt, snön är nog bara 50 cm, det har sjunkit ihop rejält! Här och där är t.o.m marken framme i söderlägen! Bofinken och sädesärlan är här, och någon enstaka mås har siktats. Tranor och sångsvanar tutar förbi med jämna mellanrum, och flugorna surrar runt huset på eftermiddagrna. Idag är planen att åka till Vitsand och köra fort med tävlingshästarna, vi har inga tävlingar förrän i juni, men träna är ju bra:)

[Tjiwi]
0

Go förmiddag……idag är det superväder som igår. Måste städa lite då jag ska ha årsmöte med Östergötlandsponnysällskap här vid fem, ska passa på att visa min nya hingst då oxå. Njord ska fö ner till ridhuset i em och löshoppa igen, kul!!

Liselotte, lycka till med Pelleruss, han ser jättetrevlig ut på bild, snygg färg……..(hade jag inte skaffat mig egen hingst hade Wilda gjort ett återbesök, var så säker!!)Cool

garrilina
0

God förmiddag!

Här är det också strålande vårväder, solen skiner från en klarblå himmel och det är riktigt varmt. Så idag har Wilda fått gått ut utan täcke sedan hon kom hit till kyliga Norrland. Det börjar synas något grässtrå här och var också.

Idag ska jag försöka gå igenom tvättkorgen, gäller att passa på när det är torkväder.

Lycka till med Pelle Russ Liselotte.

Ha en skön söndag i vårsolen!

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag här är det strålande väder och vi har hållit på hela dagen. vi var ju iväg i går på hingstpremiering och det gick så bra så att nu har vi en ny godkänd hingst i stallet :-)

SigneK
0

#7 Grattis!

#0 vad kan man mer begära…jo att jag inte satt på jobbet en så vacker dag Ledsen !

Tittut
0

# 8 grattis!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Norrveda
0

Hemma igen efter en resa söderut. Tjejerna i stallet tycker redan att det är tomt, Vallmo skulle hälsa som vanligt när hon passerade Gulds box men såg lite snopen ut när den var tom.
Nu hoppas vi på föl de närmaste dagarna men bebis värkar ha det varmt och trevligt i mammas mage och har ingen tanke på att komma ut.
I morgon väntar jobb igen.

mellanbyns
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 7 Grattis!

Gokväll i stugorna!
I fredags ringde mammas jobbarkompis till mig och frågade om jag ville vara med på en hoppträning för Ulf Johansson för det fanns platser över pga att dom som brukade rida var på tävling. Så åkte in med Russe till ridklubben där träningen skulle hållas idag. Andra gången Russe var i ett ridhus, förra gången fick han följa med på dressyrlektion (gick jättebra).
Kändes ok då jag red fram honom och då vi började med lite cavalettibommar. Men sen fick vi lite spåkförbristnningar vad gällde om vi skulle fatta galopp i höger varv eller inte.. Men efter en hel del om och men och efter att vi (tränaren) övertalade det lilla busiga russet så började det faktiskt gå bra. Efter det fattade han så fint galopp i båda varven och hoppade bra. Inte en rivning på hela lektionen och både jag och tränaren var nöjd när det var över. Även fast det kändes hopplöst ett tag.. Så nu kommer det stå mer hoppträning än tidigare på träningsschemat för Russes del iår.

(Bilden tagen av Agge i Delsbo 2007)