Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 772 ggr
Tittut
0

God morgon ´2008-04-18

Ny dag! Det ser ut att bli en vacker sådan. JR och co ville inte komma in i går kväll, så de har bott ute i natt.

Ponteman är redan vaken, så jag skall gå och se vad han har för sig och om han vill ha lite frulle.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

vasiria
0

Godmorgon!

hoppas på fint väder även här. dock ligger ett något mörkare moln och ruvar lite längre bort…

vi håller på och renoverar lilla stallet nu så jag jobbat som en galning senaste veckan. helt slut i kroppen, men fint blir det.

Angel
0

Verkar inte bättre än att jag blir sjuk igen.. Jag som hade influensa för 3-4 veckor sen. Helt otroligt, jag som brukar vara så frisk Ledsen  Blir inte långvarig på jobbet idag. Blä!

Fint väder med, toppen! Jag kan ligga inne och tänka på det i helgen……….

Blokaruss
0

Godmorgon!

Nu har alla hästar och får samt familj fått frukost. Pangväder på gång och en härlig dag alldeles för mig själv! Visserligen har jag ett antal ärenden men jag slipper åka in till jobbet idag. #2 Stackare! Du kan titta på bilderna på Joker under "hingstkatalog 2008" som tröst, du saknade ju honom  i katalogen. Tips annars: använd Renässans nässpray (eller vanligt saltvatten) ofta så slipper du massor av förkylningar. Det har fungerat för mig hela hösten, vinten och våren! Influensan slipper man kanske inte ändå men en massa annat skräp!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Ännu en strålande solig dag här i norrbotten! Snön sjunker ihop mer och mer för varje dag:) På dagens schema står körträning på eftermiddagen, och annars ska jag fortsätta rengöra ena lokselen och röja i köket.

GranoStall
0

God morgon. Även i Stockholm är det strålande väder. Efter min föreläsning ska jag äntligen få åka hem till Väddö efter en hel vecka i storstan. Då ska jag på arbetsintervju. Sen ska jag passa på att ta en skritttur på mitt mitt dräktiga stoSkrattande

Pernille-G
0

Fantastisk fin dag i Lund! De japanska körsbärsträden står i full blom på universitetsområdet. I dag blir det mycket skånsk jordbrukshistoria för min del. Jag skall snart sätta igång och förbereda en föreläsning för eftermiddagen i ämnet och efter den åker jag till Kulturens Östarp. Jag skall presentera Östarp för en från Skansen som inte har varit där tidigare. Hoppas på intressanta diskussioner om bl.a. lantraser och bevarandet. Tyvärr är framtiden för Östarp nu oviss . .

MagganS-B
0

God Morgon!

REGN!!!!! Fast dom har lovat att våren kommer på riktigt i morgon…..

I går fick jag dela på märrarna, den svarta Lova var så elak mot Deli, jagade henne så hon var alldeles svettig, det var bara att laga stängsel och släppa henne i ensam hage. Hon tycks i alla fall inte ha tagit nån skada av alla tjurrusningarna…..Hon börjar ju sätta ordentligt juver nu, och det märks inget konstigt i dag i alla fall! Den svarta är ju också dräktig, men skall förmodligen (!) föla senare…..Stackars Dulilla stod som en åsna mellan två hötappar och visste inte vem hon skulle hålla med!

Nu väntar jobbet!

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Hihi, jag tror Lova har storhetsvansinne! Hon var en riktig bitch mot mina russin, den enda hon gick på pumpen mot var islandshästen som tog ner henne på jorden. Tydligen är hon sig lik, en tuff madam det där…

Solsken i Leksand, det blir en kalasdag igen. Jag gjorde utflykt till norra Uppland igår och hämtade Hertiginna som jag sålde för nästan fem år sedan: skoj att ha Hannas lillasyster här igen.

Herrgårdsbyggnaden på Leufsta bruk, där skulle man stå ut med att bo. Jag som älskar symmetriska byggnader bara njuter. Undrar om den rödklädde gubben med lövblåsare medföljer på köpet?

Russtoka
0

#8 Det gör han säkert om du frågar Flört

Men huuuga vilka uppvärmningskostnader !! Det var det första jag tänkte när jag såg bilden.

Så du skulle inte trivas i ett kyffe som mitt då? 59 kvadrat och 1,80 i takhöjd, varmt och gott och jätteslitet, men billigt i drift… Penga mun

Solsken och härligt ute. Idag blir det leverans av ett gödsellass. Qvanting är uppe i 600:- intjänade pengar med det. Sen ska vi ta några lass ved så vi blir klara med det, nu har det torkat så pass att det går att köra ut. Lennart behöver vagnen på nån mässa i Rättvik om en dryg vecka… Oskyldig

[Grabbarna-A]
0

Strålande sol här i Haninge Skrattande. Fåglarna kvittrar och det blir nog ganska varmt idag oxå.

#9 Vilken lyx, tjänar du pengar på din gödsel? Jag är glad bara jag blir av med den.

Idag ska jag nog städa huset lite då mammsen ska komma och bo här i helgen.

Russtoka
0

#10 Inte är det nån stor vinst, men lite återbäring. Penga mun

Jag har ju lösdrift och mockar hagarna. I boxen blir det inte så mycket och där har jag halm. Jag är noga med att inte mocka ut ren halm och sen lägger jag dyngan snyggt och prydligt i en hög som "brinner".

Den brunna gödseln går att sälja, men vår idé var att vi kör ut den. Vi lade lite lappar i postlådorna i grannskapet och en del har hört av sig och vill köpa. Det är nog för att det är så bekvämt att få det hemlevererat direkt till trädgården. Och gödseln är verkligen fin, den från vintern 2006-2007, då hade jag torv i boxen, ser nästan ut som blomjord, innehåller miljoner med daggmask och är slutsåld…

Impulz
0

#8 Har du? Vad roligt! Hoppas att hon får några fler föl nu bara! Du kan få låna mellanbrodern efter denna säsongen om du vill oxåFlört

[Croneld]
0

Hejsan! Jag har stigit upp, riktigt tidigt faktiskt! Men har inte haft möjlighet att skriva något. Jag har varit på jobbet och nu är det äntligen helg! Det känns ju faktiskt som att den redan har börjat, men känner mig lite trött och ögonen hänger som konsumpåsar. Tänker ta mig en liten powernap inna jag ska ut till hästarna.

Ha en trevlig fredagkväll!

MagganS-B
0

Kul Pernilla, har du köpt tillbaka henne????? Du kan få köpa Lova också, men fölet vill jag ha…..satmaran, precis som storasyrran Leilu! Elak mot alla hästar!

Anna-Uppsala
0

Nu är det kväll och jag har varit i stallet ett antal timmar. Suttit i solen och fikat, pratat och haft det gott - förutom de vanliga sysslorna. Ett ponnybarn lånade Hjördis och red ut på henne barbacka, medan hennes kompis promenerade med Nisse, och de hade haft en fin tur i det underbara vädret.

Men nu är jag hemma igen - och det helt ensam, eftersom ungarna är hos farmor och farfar hela helgen. Och vet ni vad jag ska göra? Jo STÄDA såklart! Det är nämligen dags för stora vårstädningen, typ! Ska bli skönt att få rent och fint och jag har laddat med min bäste vän - MrMuscle!!!

[Croneld]
0

# 15 Jag har flera ggr funderat på hur ett ponnybarn ser ut ;), jag vet ju hur ett ponnyföl ser ut.

Kan du beskriva utseendet på denna okända ras?

karisma
0

God Kväll på er alla har inte kunnat varit inne på sidan idag Sitter nu och väntar på att Gotlänningarna ska komma så vi får fika Ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God kväll!

Äntligen helg känns skönt att vara ledig i två dagar. Den sista valpen har flyttat ikväll, blev lite tomt. Glad är deras storebror som inte tyckt att valpar är något som vi ska ha. Dottern är hemkommen från körkursen de varit på med skolan. Så i morgon bitti är det som vanligt i stallet. Hoppas att solen lyser i morgon också.

Ha en bra fortsättning på kvällen.

Anna-Uppsala
0

Ett bra ponnybarn är ett barn som …

… rider fast det ösregnar och hon blivit genomblöt av att cykla till stallet.

… självmant säger "jag kan mocka, det är bara roligt!".

… älskar russ - och är lagom stor för att rida på dem

… och när hon växer ur dem planerar att bli ponnytravkusk i stället!  

…  är snäll mot sin ponnytant, och inte mopsig, näsvis eller dryg.

… läser gamla Gotlandsrusset tills hon somnar på kvällarna, och önskar sig Stamböckerna i födelsedagspresent.

Det ni - det är ett BRA ponnybarn!  Skrattande

Jennie_A
0

#19 … Känner igen mig i beskrivningen, jag var ett sånt en gång för länge sedan…Tyvärr växer de inte på träd, så var rädd om de du har :o)

Anna-Uppsala
0

Jag vet att de blir allt mer sällsynta i dessa tider, så jag är väldigt snäll mot dem! :)