Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 930 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-04-17

Hellojs!

Är ni vakna? Jag börjar komma tillbaka till livet efter tre sega dagar med begynnande förkylning som inte vill bryta ut. Har varit hur seg som helst, men känner mig lite piggare.

Hemarbete och sopplunch med pensionärerna på dagens schema. Vad har ni på ert?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriLA
0

God morgon.! Usch det är himla irriterande att hålla på att bli sjuk, bäst att bara bli sjuk så det är över..sopplunch med pensionärerna låter mysigt.

Ja, idag ska jag fortsätta skotta ur vinterns utedrift…för hand, som jag gör två-tre gånger under vintern. Tungt och segt men..det blir så fint när det är klart. Sen på em kommer min svägerska och barnens kusin och då ska vi träna ponyerna ( och barnen ) sen när man är lagom trött…så ska jag åka och jobba i natt, slit,slitGlad

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Jenniferohlson
0

Godmorgon!

Nu har jag precis släppt ut hästarna och ska äta frukost innan jag åker till skolan.

Det är fint väder för tredje dagen i rad så nu är all snö nästan borta igen.

Ha de så bra:)

[Croneld]
0

God morgon, ja för mig är det arbete som gäller mån-fre varje vecka. Ingen nyhet direkt. Ska försöka vika lite tvätt i eftermiddag som jag ligger efter med.

Lite mulet idag,men det regnar inte och jag tror att det blir fint!Glad

Ha det bra!

karisma
0

God morgon är oxå seg idag, fast det har jag inte tid med. Ska ut och slädda vägen sedan hämta hö, göra iordning gäststugan Då det kommer Gotlads främmande i morgon. ponnybarn som ska tävla i Edsbro. Ringa en massa samtal som jag skjutit upp sedan är nog dagen slut. Ha det bra och hoppas solen tittar fram

#0 krya på dig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Ännu en underbar dag med strålande solsken från en molnfri himmel, minus på nätterna så snön inte töar för fort, vi vill inte drunkna! JAg ska jobba idag, och efter jobbet blir det smörgåstårta i nya butiken och förhoppningsvis info om när och hur vi ska jobba. Fortkörningen vi hade planerat idag blir nog inte av….

Angel
0

Morn, morn, märkligt skrovlig i halsen idag.. jag had eju influensa för bara några få veckor sen………. Jag tänker INTE bli sjuk igen :(

Längtar efter vårvärmen, snart kommer den!!

ninam
0

Godmorgon! Idag är det sol på Visingsö, härligt!

De stora barnen har åkt till skolan och de små har vaknat. Idag blir förhoppningsvis någon flyttkartong till uppackad. Sedan måste vi fånga lite djur för slaktbilen kommer ikväll och då skall några kor och icke dräktiga kvigor åka samt lite tjurkalvar till liv. Igår gick jag igenom resultatet av sista provmjölkningen och tyckte att vissa mjölkade lite dåligt, så igår kväll kollade jag datorn till kraftfoderautomaterna och det visade sig att 10 av de 20 mjölkande korna vi hade med oss hit från förra gården inte äter kraftfoder från automaten……….så nu gäller det att försöka tvinga dit dem…

Malu
0

Sol på Gotland också idag men kyligt med lite blåst.
Här är det förberedelser för tävlingarna i helgen som gäller efter jobbet!Ska lära mig maratonbanan o fixa hästarna.Igår åkte pälsen av med klippmaskinen på shettisarna som ska tävla trav på lördag.

stally
0

Här blåser lite snålt idag.

Svärmor och jag satte grimma på lille Imanuel som föddes i lördags, (fullblod). Han är helt underbart söt! Ljusbrun med strumpor o stor bläs.

Jag jobbade på travet igårkväll, så man är rätt seg idag. Blev sent.

I eftermiddag skall alla pållar gå intervalljobb, så jag vilar nog till dess…

Sedan jobbar jag med matlagning hela helgen.

Hoppas man slipper era influensor, hua!

Krya på er!Skrikandes

MagganS-B
0

God förmiddag! Det blev en sen morgon i dag, och nu skall jag åka och köpa hundfoder……sen väntar som vanligt ett par boxar som skall mockas och lite annat pyssel. Det blåser och solen syns ibland, kallt är det i vart fall inte, utan vinden kändes riktigt ljummen!

Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Nu är det eftermiddag och solen skiner från en klarblå himmel!
Jag försöker jobba men vill helst av allt bara smita iväg till stallet, så det blir ingen lång stund till vid datorn - det kan jag försäkra! :)
I går var jag uteoch körde med Hjördis och hon var så DUKTIG!
Oj vad hon lägger sig i selen och drar när det är uppförsbacke och tungt! Man riktigt ser hur hela hästen jobbar och lägger ner all sin kraft på jobbet!
Härligt att hon blivit en sån superbra liten körponny!