Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1107 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-04-16

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon alla där ute disigt och lite fuktigt, men jag tror det blir en fin dag. Igår kväll tog jag nya tag med min fina grusväg efter allt regn, ojisses vilket äventyr har en ny vägsladd (gammal beg) för mig lång och stor och min gammla ursus vilket ekipage Jag hade inte en susning om vad jag höll på med, skulle vända upp vid asvaltsvägen hoppas bara ingen såg mig för det var rent livsfarligt. Så håll er undan på torsdag för då ska jag ut igen och så kommer gruset på fredag så är det nog en väg igen I dag skall jag leka med riktiga hästkrafter

Ha det gott där ute må solen lysa

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från an klarblå himmel, underbart!!!! Vi red till ridningen igår, men PEter hämtade oss efteråt, två timmar i sadeln räcker bra:) Hästarna gick jättebra t.o.m Yazzå gick att rida, hon var t.o.m sttyrbar fast vi hoppade!! Idag ska jag jobba em, och sedan är det loppis på skolan till nio ikväll, så middag får vi nog äta framåt midnatt…

Om jag hittar någon som kan hjälpa mig med russen så tänkte jag fara ut och köra dem på fm. Nu ska jag skjutsa PEer till jobbet.

StuteriLA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon, Kastrullen e:Vagabond fick ett brunt stoföl e:Korsnäs Brådis för ett par timmar sedan!

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

alpros
0

Åhh, då får jag bli den första att gratulera! GRATTIS!

StuteriLA
0

Tack! Jag e så glad att det blev ett sto just den här gången.

Kastrullen köptes av mig och Nina Månsson , Visingsö ,tillsammans. Jag får fölet och Nina ska sedan få Kastrullen ombetäckt. Hon kommer ju ifrån en sån jättefin familj, ur travsynpunkt och det är så kul att kunna avla vidare på det i framtiden.

[Croneld]
0

God morning! Jag har en dimmig morgon och ska nu väcka barnen och äta frukost.

Ha en bra dag!

garrilina
0

God Morgon!

Strålande sol och ett par minusgrader. Ska äta frukost och åka iväg på jobbet nu, mellanlandar med den sista valpen hos mina föräldrar på vägen. Han har dagis hos dom, flyttar till sitt nya hem på fredag så till veckan får dom långtråkigt.

Ha det bra!

Anna-Uppsala
0

Ännu en ruggig vårmorgon … brrrr! Sitter här med första koppen kaffe, och snart ska jag ut med hunden.
i går kväll hade jag sån flax alltså! Tänkte ge mig ut och köra en runda, men tyckte att himlen såg lite opålitlig ut, så jag grejade med lite annat så länge. Och det var tur det - tjugo minuter senare kom ett störtregn! Det var som om någon vänt upp och ner på en hink öer stallet ungefär … Så då var både Hjördan och jag glada att vi var inomhus, kan jag säga! :)

Ha det gott i dag allesammans!

MagganS-B
0

God Morgon!

Jag får verkligen gratulera till Kastrullens föl! Jag kan intyga att Brådis gjorde sitt allra bästa ;) för att det skulle bli ett sto!

I övrigt regnar det som bara den, så mina hästar slipper gå ut i lervällingen i dag…….men jag slipper inte jobba!

ninam
0

Här på Visingsö skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Grattis igen till fölet Anna! Jätteroligt att det blev ett sto den här gången.

Jag får väl fortsätta att packa upp flyttkartongerna, man undrar när de skall ta slut…..

StuteriLA
0

Vi har också sol men kallt…tycker jag iaf

# 8 Han gjorde verkligen ett toppenjobb! Hon e så superfin. Jag sålde ju min Vagabond-Brådis komb. till Nina . Man slipper ju aldrig att jobba…e man ledig är det ju för att hinna med jobb hemma..

# 9 Flyttkartonger  tar ju liksom aldrig slut…Du skulle ha slängt mer, haha

Anna-Uppsala
0

Håller med #10! Flyttkartonger förökar sig av sig själva! Jag har fortfarande ouppackade kartonger sedan vi flyttade in i lägenheten där vi bor fortfarande …. och det är bara 14 år sen!!! *sss*

MagganS-B
0

#9 Var inte lessen du, jag har fortfarande flyttkartonger i min källare med sönernas saker som dom inte "behövde" när dom har flyttat till och från en massa ställen….mammas o pappas källare är jättebra att ta till…..loppis heter lösningen!