Hjälp - Lojsta Nogat?
Hörde av en bekant igår som fått ett russ av ett par som flyttat utomlands. Hon vet i stort sett bara ålder och att han heter Nogat.
När hon skickade en bild på honom till mig såg jag att det är en Lojsta häst.
Hon har inga papper på honom över huvud taget, finns det något som kan säga att det är Lojsta Nogat hon har hemma i hagen?
Tacksam för hjälp.

Ingen?
Bara lugn, Pernilla fixar det säkert……
Lojsta Nogat skall vara frysmärkt 001, och det ser ju ut att stämma. Jag har heller inte gjort något pass på honom.
Av huvudet att döma kan det också vara en Interson, ser ut så på uttrycket.
Det där med frysmärkning är inte så dumt!
Någon aktuell ägare har jag inte, utan det som står i registret är minst åtta år gamla uppgifter.
Be dem kontakta mig för att få info hur man gör. Är hemma igen på måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Fram för frysmärkning av ALLA russ!

Tack så mycket för hjälpen! Jag ska be dem kontakta dig Liselott.
Varför frysmärka när det finns chip?

#4 Ja, praktiskt är det, men med tanke på hur det känns för hästarna så är jag lite tveksam till att frysmärka…
#7 Om jag inte är helt ute och cyklar så ska det inte kännas något för dom…..

Frysmärkningen kunde fungera som en "kvalitetsstämpel" också. - Kolla hästen med frysmärket. Det är en svensk lantras. Ett russ. Skitbra hästar det där!…kunde man kanske höra på ridklubbar runt i landet (och utomlands).
Frysmärkning lyckas inte alltid…..siffror är svåra! I så fall skulle det vara en "annan stämpel" + chip! Jag kan nog hålla med om att det skulle kunna vara en kvalitetsstämpel!

…. #11 Medan min stackars Nokia har en sifferkod över hela halsen typ. Där är det stora rejäla siffror som tillochmed gammel morfar kan läsa utan glasögon 
Frysmäekningarna på mina ser också väldigt olika ut. Solsrtåle har knappt en vit prick. Sigurd syns mer att han har ett nummer. Han fick dessutom märkningen infekterad. Det var inget roligt för en ny "vild" fölunge att behöva bråka med det….
Nja, Chipmärkningen är väl kanske bättre. Även om man inte ser den så är den nog den bästa typen av märkning ändå. Eller kanske just därför. Frysmärkning blir inte alltid helt lyckad heller.

Min importerade ponny är märkt i underläppen! Syns jättebra, men jag vet att det inte heller alltid lyckas.
#15 Hur ser den märkningen ut? Vet du hur dom gör den?

# 16 tatuering med tång samma som hundar i öronen förr
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~