God Morgon 2008-04-13
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Error error så fårt jag skickar iväg ……. Här regnar det synda floder från skyn och några + grader Så dagen blir till att hålla sig torr och stå på benen i leran Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Regnar? Här snöar det och marken är täckt av snö..Ändå så bor vi i samma kommun. Vart tog den fina våren med fjärilar, knott och solsken vägen? Igår var det för härligt ute, men jag lever på hoppet.
Ha en bra dag!
Här vid Norrlandskusten är det grått men uppehåll än så länge… smhi har hotat med snö eller snöblandat regn, hoppas dom har fel…..Här hade vi faktiskt också vår innan det kom rejält med snö förra veckan
Var på baluns på bygdegården igårkväll så det blir nog tidig kväll ikväll, men trevligt var det
, lite seg är man …. kan det bero på åldern…. kan väl aldrig vara vinet…..
Blir nog en lugn dag idag, ska slå på Pålle en tappsko och sen ut och köra en sväng med honom och ev ett av klallbloden

Även på den här sidan sundet är det blött, blött och blött. Regnet övergick i snö, men på marken är det bara lera. Ska ut och rida med eleverna, så det blir till att klä på sig ordentligt.
Låt våren komma tillbaka nu! Vi har fölning beräknad till torsdag.
God Förmiddag!
"April våt, maj kall, fyller bondens lada all" säger Bondepraktikan, men jag gillar verkligen inte när det snöslaskar…..inte mina pållar heller, även om man kan tänka sig ett bra hö-år! Det blir en inomhuspysslardag i dag, bergis!
Ha det gott alla!
Hua, riktigt äckelväder här!
Jag bestämde mig snabbt för att stanna hemma hos djuren. Övriga är på väg till Örebro där vår storhäst startar. Allt talar emot henne idag. Brunst pälsfällning,tillägg m.m….
Det blev en tuff dag på Valla igår, med 3 startande ponnisar. Alla tre var kanon fina!
Och framförallt, Dolk kvalade in och såg lysande ut på tiden 2,20,1! Blir spännande att se utvecklingen under sommaren.
Dolk är en riktigt härlig häst med naturlig tävlingsinstinkt.

God förmiddag!
Här är det snö som gäller ibland önskar man att smhi hade helt fel. Känner också som jag var på party igår men det stämmer inte, måste vara att jag hostat mig igenom natten.
#6 Grattis till Dolks kvaltid, kommer att följa hans kommande karriär. Vi har också en Dixie Bess avkomma.
Idag kommer en ny häst till stallet granntjejen har köpt ett 17 årigt halvblodssto, spännande.
Ha en bra dag!
God förmiddag……var bor ni?? Här skiner solen och fåglarna kvittrar……idag ska jag ner till ett ridhus 15 min härifrån och träna körning med Tjibus, direkt hem och byta till Njord och ner till nästa ridhus fem min härifrån och löshoppa honom. Kul….ha en bra dag.

#6 Dolk såg jättefin ut. Det såg så lätt ut när han travade. Lycka till med honom!
Själv har jag vaknat, tittat ut (regn), förflyttat mig till soffan där jag tittar på morgon-tv och surfar… Är trött idag, efter en lång gårdag. Det blev trots allt en bra dag på Solvalla igår. Iva blev 5:a på 47,6 och Primavara 2:a på 13,8. PV lyckades trampa av sig ena framskon i värmningen, men snabb hjälp av Mats så var den på igen (tack för det!). Iva brukar aldrig vara speciellt bra på våren och behöver några lopp i kroppen innan hon kommer igång, men denna debut talar emot! Kvällen tillbringade vi med några vänner…

#8 Vad avundsjuk vi blir, här har fåglarna slutat och kvittra, de har nog gett upp det var vår när de kom men den försvann…
. Din lilla älskling har vintertäcke idag också, det blir nog ländtäcke på när de ska ut sedan.

Tänk vad vädret kan växla snabbt här i skellefteå.
I går var det riktigt soligt och varmt och vi bestämde oss för att dra fram ute grillen och slänga på lite kött.
Så det blev till att fara till affären och handla lite gris. I väntan på att det skulle marineras och gotta till sig - blev vädret bara sämre och sämre… så när vi skulle grilla (några timmar senare) var det mulet, blåsigt och kallt. Vi grillade visserligen ändå… men tjusningen försvann.
Idag håller det mulna, blåsiga och kalla vädre i sig. Man har rent lust att krypa upp i fotöljen med en filt och lästa en god bok….
Man får hoppas att bondepraktikan över nästa vecka stämmer:
14-16/4 - "Nysommarnätterna" skall vara likadana för då kan man lita på att det blir en bra sommar. (Lappland).
Ha en bra dag där ute i landet!!!
//Christina
Idag har vi strålande solsken och rätt så varmt. Det går att sitta utan jacka på altan.

Här är det iaf förstklassigt skitväder…+2 grader och regn/snöblandat…. Nu vill vi ha tillbaka våren! Även vi var på Solvalla igår, men vårt resultat var mindre bra, dg… Sune var inte okej så nu måste vi kolla upp honom
Hyppsen var det nog inga större fel på egentligen, lite småjusteringar ska göras och kusken är ju nu en erfarenhet rikare så vi hoppas på att det går bättre nästa gång!
#6 Dolk var verkligen jättefin, kommer att följa honom med stort intresse den här säsongen!

God eftermiddag!
Här är det blött snöväder, blandat med regn. inte alls kul. Nu vill jag bara ha sommar sol och värme!
Har varit på en ridtur men resten av dan spenderas innomhus, förutom dom dagliga sysslorna i stallet förstås.
Ha de bra!:)