God morgon 2008-04-10
God morgon..eller förmiddag!!
Så förvånande att ingen skrivit idag! Här är det äntligen sol igen-skönt…utanför fönstret sitter det fyra stenknäckar, de är så fina, tillsammans med bofinkar, domherrar mfl. Ska ut och tömköra Njord idag och köra ett varv med Tjibus, bäst att passa på när det är väder för det. Har anmält Njord till treårstest i Gränna den 11 maj så nu blir det träna av…ha en bra dag!!

Jag säger bara en sak… snöstrom:(((((((((((((
Var är våren i norr???

Godförmiddag, iFokus verkar lite segt idag..
Spånhämtning står på schemat idag, men jag hittar inte igen numret till sågverket!
#1, här har snöstormen avtagit, men snön ligger likför*annat kvar på marken :(
Arbetet & höhämtning på schemat för mig i dag! Regn och slask hos oss idag igen, nu väntar vi på att våren ska komma på riktigt. Gräset har vuxit 4 cm i hagarna, så snart så…
Ha en bra torsdag!

God underbar dag!
Här är det lysande vitt, nästan så man bländas. Det faller stora droppar från taken, så det smälter som bara den.
Vaknade imorse av alarmet på mobilen, men jag kunde stänga av den och somna om igen, slö som man är. Jag behöver inte åka till praktiken idag eftersom jag fyller år, så jag har gjort smörgåstårta tillsammans med mamma. Ikväll blir det glass, maränger, kolasås, banan och grädde! Mums!
Städat har jag gjort också, fast på undervåningen. Mamma tog övervåningen igår, så nu är det fint och rent, i nästan alla rum ^^
Mormor och morfar ska komma upp för lunch innan kvällens inbrott kommer och de andra hinner äta upp smörgåstårtan.
Pappa kommer hem inatt, så då ska man skära undan en bit till honom…
Det har varit omöjligt att komma in hela dagen för mig. Först nu funkade det!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go´em! Vilken error det har varit här. Man får ju lite abstinens
, men man får trösta sig med att man inte missar så mkt eftersom alla har samma problem och att man hinner göra lite andra nyttiga saker…
.
Det var mycket error i dag, hann inte skriva i morse, men nu har jag jobbat, mockat en box, och skall nu sätta upp stängslet efter hämtning av skithögen i dag! Hästarna fick stå inne eftersom traktorn är så stor att den inte har plats om man inte tar ner hästarnas stängsel…..Bifogar en bild på kronprinsen……foto: en glad Hanna Martell!
Ha en fin torsdagkväll!

God kväll i landet! Just hemkommen från jobbet, PEter har lagat traktorn och skottar nu bort all snö som fallit i veckan, hästarna tittar argt på honom och undrar var deras bal är, snö kan han väl skotta sedan? Sara, en kompis och hunden busar i de flera meter höga snöhögarna och jag ska nu göra middag.

God kväll, här i skåne har det varit riktigt vårväder,saknar inte snö. Hoppas ni har haft en bra dag, Hästarna blir bara fler och fler, så är det med hästtokiga döttrar.

God kväll!
#10 Det där med fler och fler…………. känner jag igen
Men det här med vårväder känner jag inte igen.
Här har vi snö i massor, det är som att gå i kvicksand i hagarna med all lera under och blötsnö ovanpå. Desutom flyger det något i luften igen, vill inte ha mer nu.