God morgon 2008-04-09
Ingen som har skrivit än?
Här har vi snö, ett par cm blötsnö som gör allt lite lagom vitt.
Jag ska jobba borta idag också, sedan måste jag nog fixa alla papper som skall med till mötet på lördag. Ni kommer väl på årsmöte?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet! Ännu en morgon med snöfall, flera minusgrader och dessutom blåser det rejält. I vår lilla grop där vi bor är vi ganska förskonade, men så fort man beger sig utanför… Igår red vi lektion, och hästarna skötte sig riktigt bra. Vi tog den lata varianten och åkte dit med släp, få se hur det bli rnästa vecka:) Idag ska jag jobba på eftermiddagen, och förmiddagen får ägnas åt köket och smådjuren tror jag.

God Morgon (fast den är inte god) har inflamtion i käken sedan jag började laga en tand, ser ut som jag har en clementin i kinden. Så nu är pc och värktabletter som gäller. Här är det oxå vitt uppe på all lera. Ska man se det posetiva i det hela så behöver jag inte vattna gräsmattan och ingen rynkcrem till ansiktet just nu Det blir inget årsmöte för mig får stanna hemma och bli frisk. Ha det
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 2 Stackare! Jag lider med dig, och hade gärna haft ditt sällskap i helgen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Nä, men vad tusan … vem har släppt ut all snön ur förrådet?! 
Man blir ju helt förtvivlad när man tittar ut genom fönstret. *suckar* Sitter här med första koppen kaffe och har inte varit ute med hunden än, men snart måste jag ut och kliva i det också. Isch …
I går hade en av sönerna lite magknip. Vad gör hans mamma? Jo, säger till honom att gå fram och tillbaka i lägenheten en stund - och se på tusan: det lättade! *s* Tänk att unga pojkar fungerar som vilken ponny som helst när de har kolikkänningar!
Nå, för säkerhets skull får han ändå vara hemma från skolan i dag, fast just nu sitter han och äter frukost och ser oförskämt pigg ut … Hm! Men har jag sagt "stanna hemma då" så får jag väl stå för det …
Ha en bra dag allesammans!
Jag har provat att skriva god morgon, lunch och middag men det har inte fungerat, så nu blir det en god kväll på er alla!
Här snöar det fortfarande, men nu till kvällen är det bara blask och slask, jämfört med i morse då hela Råda hade blivit vit.

God kväll!
Blöta hästar, blöta hagar, blöta vägar. Usch! Men Qvanting och jag trotsade ändå blötsnön och drog iväg med ett lass dynga. Dock kom vi inte ända fram dit vi skulle pga alltför brant backe utan fick lasta av vid vägkanten. De som ska ha gödseln hämtar med egen skottkärra sen. Det kan bli lite för mycket ibland även för en duktig russvalack, han försökte i alla fall, men jag ville inte pressa honom så han slapp. Bilden är ifrån söndags då vi var till ett annat ställe med ett lass.
Sen har jag suttit i min lilla sadelmakerihörna och sytt på en… ja det kan jag inte avslöja för han som ska få den i födelsdagspresent är här inne och läser ibland.
I morgon ska jag in till Örebro travbana och titta på ett jobb som banskötare, semestervick. Sladda, vattna, salta banan och sånt. Ska bli spännande.

Jag ber om ursäkt för ovanstående i inlägget. Jag fick inte med bilden hur jag än försökte, och sen gick det inte att ändra i texten så att det stämmer utan bild.
Den här sajten har en hel del buggar… 
Go kväll, det är verkligen April, ena dan regnar det, nästa dag strålande vårväder och sen ett tu så snöar det! Denna vinter har man inte kunnat lite på (inte i sthlm iallafall) men April kan man lita på, det är alltid är knasigt väder då, märkligt
.
Idag har det varit en liten tjej här och provridit Amaretto. Det gick kalasbra. Imorgon kommer hon igen och då ska vi se att det går lika bra ute i skogen. Hon verkar ha skinn på näsan vad det gäller att rida små ponnier så det ska nog inte vara några problemas.
Ha de gött
God kväll! Det var verkligen ingen God Morgon idag. Regn och rusk och så var jag jätte trött. Ska dessutom ha det där roliga i månaden… Så allt ledde till lite irritation och försening.
Under dagen har jag klippt två hundar och bytt till sommardäck, så nu får det inte bli mer snö.
Regn är ju inget kul men en sak kan ju vara lite positivt…. Det är inget kul med blöta hästar mer än att man ser hur dom ser ut under pälsen som är kvar.
God natt!
Skrev i morse medan det var snö på marken, men det blev bara error, så jag får natta er i stället…..