Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 645 ggr
Flickan
0

Godmorgon 2008-04-08

Gomorron

idag var visst jag först utSkrattande

har precis fodrat hästarna i total tjocka. Knappt så man ser dem genom dimman…

Nu ska jag äta frukost och ta mig till jobbet

önskar er en bra dag

Pernille-G
0

Jag sitter med morgonkaffet vid datorn. I dag har jag varit uppe tidigt. Jag skall åka till Köpenhamn med en grupp studenter. Vi skall till nationalmuseet och de etnografiska samlingarna. Det kommer att bli att fördjupa sig i eskimåer - museet har en mycket fin eskimåutställning, men också indianer, söderhavet, Indien mm.  Här är det är fortfarande mörkt och dimmigt men utanför sjunger fåglarna redan. Nu skall jag gå ut och leta upp mina lösdriftshästar i leran och dimman. Ha en bra dag alla!

[Croneld]
0

# 1 Det låter spännande både att få komma över till vårt grannland och dessutom gå på en spännande utställning.

Jag ska själv gå ut till mina hästar, och här är det också dimma som hos er. Sen är det jobbet som gäller samt besikting av den ena bilen.

Ha en bra dag alla!

Tittut
0

Hej alla!

Hästarna utslängda och ungarna soer. Nu ska jag bara försöka råda bot på knorret i magen.

Köpenhamnsresan låter intressant. Jag har aldrig varit i DK, men om jag skulle, hade det kanske varit något?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

JuliaS
0

God Morgon! Det har varit en jobbig jobb-natt och om en timme är det dags att åka hem och sova. Den här veckan är det full fart i stallet då jag har en praktikant hos mig. Elin, som f.ö lånar Hamilton av mig, är verkligen en tillgång och är så duktig och intresserad. Hon ska vara med i stallet i två veckor och vi har ett fullspäckat schema med unghästarna.

Första gänget är släppta på bete nu och små killarna bara myser i sin nya hage. Även stona har fått tillgång till en större gräshage. Det känns fantastiskt skönt att de får lämna vinterhagarna!

Ha en fin dag allesamman!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Fem minus och några cm snö här, känns undelrigt att läsa om hästar på bete när man har en meter snö… Ytterligare en av traktrorerna gick sönder igår, så nu finns det ingen att köra med, så hästarna fick äta hö. Hoppas vajern till vår lastare har kommit idag, så kanske åminstone våran traktor funkar igen! Denna vinter tycks ha gått hårt åt vajrar, med blöta och kyla om vartannat. Sara och jag var ut och körde med Mysli och Yazzå igår, idag blir det ridning på lektion, men jag tror vi kör dit hästarna med släpet idag. Om två timmar ska jag bege mig till Boden för att sköta inskrivningen under lunchtravet.

Mixie
0

God morgon =))

//Mickan

MagganS-B
0

God Förmiddag. Här regnar det! Och blåser…..naturligtvis. Mina hästar ville inte gå ut i dag, fick nästan knuffa ut dom! Bortskämda damer…..Här väntar pappersarbete inför deklarationen, så är det när man slarvar, då har man det mesta på en gång, skulle behöva en bokhållare/ska…..I år skall i alla fall LRF:s Driftsbyra slippa min deklaration efter 35 år! Avgiften höjdes genast med över 1500,- spänn när han som deklarerat för mig i alla år slöt……tidsåtgång ca. 1/2 timme 3800,- Sen har jag lite mockning att göra också, dan är fulltecknad……

ryttarn
0

God förmiddag, sitter påå kontoret i Oslo och bråkar med ett gäng krånglande datorer, konstaterar att äldsta dottern vaknade lite före mig idag (#0) ;-), jag satt väll inte på kontoret förrän kl 8….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

SigneK
0

#1 Åhh jeg elsker Nationalmuseets eskimoudstilling! Jeg vil gå derhen snart, nu blev jeg inspireret! Desuden bor jeg så tæt på Nationalmuseet nu, så det er bare at gå derhen!

#3 Næmen Liselotte har du aldrig været i Danmark?! Det må du lave om på! København er dejlig nu det er blevet forår Glad

Tittut
0

# 9 Jag har åkt igenom DK ett par gånger, på väg söderut, men inte varit i landet. Generad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

God dag, här är det mulet och lite småkyligt i luften.

Det är så kul att få läsa om dom små fnölisarna som börjar ploppa ut, det ger en iallafall lite vårkänslor Glad.

Ska ta och traska ut på en liten prommis med pållarna som stått några dagar pga influensaspruta. Skulle hellre vilja vara kvar inne men men. Fast om jag är kvar inne måste jag städa, suck, näe jag pallrar mig ut…

MagganS-B
0

# 9 Var på karneval i Köpenhamn ett år med Gotlands Russtravklubb (100 år sen….) 15 ungdomar, var bl.a. på Tivoli, det var på Pingstafton, fantstiskt folkliv och underbart väder…..

garrilina
0

God eftermiddag!

Här är det förkylt och något vitt som kommer från skyn. Bättre iallafall än gårdagens skyfall. Vi vill också ha vår med gröna beteshagar här uppe. Har snorat mig igenom dagen på jobbet blev bara två elevgrupper i dag p.g.a att en enhet har ledigt skönt med tanke på att jag inte känner mig så pigg. Ska gå ut i stallet nu och börja med mockningen och leta reda på en av shettisarna som har rymt ur sin hage såg jag. Han gillar inte sitt nya sällskap riktigt och tycker han är jätteduktig när han kan komma ut alldeles själv. Vet inte om jag tycker lika. Få se om det har kommit några nya lamm också.

Ha en bra fortsättning på dagen!