Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1420 ggr
Anna-Uppsala
0

VARNING FÖR SIDA PÅ NÄTET!

Jag skulle vilja utdela en varning för den här sidan. http://www.blockcontrolled.org/

Om du får den på MSN och går dit, så ser du att de ber om din mailadress OCH DITT PASSWORD!
Det betyder att de sedan kan gå raka vägen in i din mail och använda den för sina egna syften - skicka spam, skicka barnporr, göra reklam och så vidare.
Läser man sidans "agreement" så ser man att i och med att man reggat sig på sidan, så har man också gått med på att man gjort det av egen fri vilja …
Det vill säga: DU råkar illa ut för att de använder din mail, eftersom du självmant gett dem ditt mailkonto och dessutom lösenordet, så att de kan använda det!

VARNING ALLTSÅ!!!!
===================================

Kom också ihåg att om du läser på Hotmails hemsida så står det klart och tydligt så här:

3. Användningsvillkor för tjänsten.
När du använder tjänsten skall du:

följa lag
följa förhållningsregler och andra villkor som vi uppställer
följa Microsoft anti-spam-policy, som finns på http://privacy.msn.com/anti-spam
hålla lösenordet till kontot hemligt
omedelbart meddela oss om du får kännedom om någon säkerhetsöverträdelse relaterat till tjänsten.

==========================================
ALLTSÅ!!! LÄMNA ALDRIG UT DITT LÖSENORD!!!!!

[Croneld]
0

Tack för varningen!

VeronicaP
0

Sådana länkar kastar jag direkt och jag har varnat dottern för sådant så jag hoppas verkligen itne hon går på det.

Likadant den där länken som skickas runt på msn : där det står typ att är det här du ( fast på engelska) Den ska ni inte heller öppna för det är något virus eller spam typ som skickar det till alla era kontakter.

Tusen
0

Man skall ALDRIG lämna ut lösenord eller kontonummer på nätet! Hemlis Om man inte gör det klarar man sig rätt bra. Men man kan inte varna nog många gånger.Glad

Anna-Uppsala
0

Jag ägnade en lång stund i går åt att försöka förklara för en kompis på MSN varför hon genast skulle byta mailadress eller åtminstone byta sitt lösenord. Hon var helt oförstående först - vaddå, liksom?

Och för min del innebär hennes registrering på den där sidan att de där spammarna kommit åt också MIN adress! De kan ju inte bara öppna hennes mail, utan också hennes MSN …  

Det var hur som helst då jag bestämde mig för att skicka ut den där varningen, för jag tänkte att det finns säkert fler som inte förstår att det är lurendrejeri.

Har för övrigt kollat ip-adressen och den har sitt ursprung i Ryssland …

VeronicaP
0

#4 Jo du varna för mycket kan man aldrig göra .