God morgon! 2008-04-07
Hejsan allihopa, hoppas ni hade en skön helg och självklart att ni får en bra vecka också. Nu har vi en bra aktivitet på sidan, med många diskussioner igång och det märks att det är fölinings- och betäckningstider.
Det är spännande med denna väntan, att gissa på hur fölet kommer att se ut och klura på vilken hingst man ska välja i år.
Godmorgon! Ja, det är verkligen spännande. Jag har så svårt att sova, springer ut å kollar läget hela tiden. Jag har fem ston kvar som ska föla..
Anna Manberger, www.stuterila.se
Hoppas idag blev det två God morgon trådar. Kan inte sova. Det är väll ljuset antar jag.
Morning!
Sitter och jobbar och det är regn utanför rutan. Barnen sover en stund till och jag ska brädgårdsjobba idag och tom onsdag. Bäst jag fortsätter knappa om betinget skall hinnas med.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon regn och grått men vad gör det ,för jag har en jä… tandvärk ska höra om tandis har en tid idag för min tid är inte förrens i morgon. Har gått med en uppborrad tand och till helgen slog den till så klart Annars är det skogsarbete denna vecka som ombyte måste ju ha ved Sköt om er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon!
Här blåser det och regnar, regn med inblandning av snö det började i går kväll. Jag som trodde våra hagar hade nått max när det gäller vatten och lera men så var det inte. Alla fyrbenta fick stå inne i dag och äta i stället. Nu är det en snabb dusch som gäller och packa in de två kvarvarande valparna i bilen för att åka till mina föräldrar under tiden jag jobbar.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet! Här är mulet men än så länge ingen nederbörd, det är mer snö utlovad. I gårdagens sköna vårväder for vi ut med alla körhästar, och idag hade jag tänkt en tur med paret om det inte nsöar för mycket. Då blir jag en trafikfara eftersom glasögonen snöar igen och jag inte ser något. Annars är det jobbdag idag, och snart ska jag skjutsa Simon till bussen.

Usch här regnar det och känns kallt.. Har ingen lust att gå upp idag..
//Mickan

Lite tråkigt väder här i Eskilstuna men glädjen har fortfarande inte riktigt lagt sig från lördagens utställningsframgångar, så jag är glad!
Idag ska jag ut med ponnyerna och sedan på varmblodstrav på Örebro och fotografera lite!
Ha en bra dag allihopa!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
God Morgon alla russlovers…..
Grått, fuktigt, en riktigt stanna-kvar-i-sängen morgon! MEN det är bara att upp och hoppa! Skall till jobbet. Släppt ut russ, gått med vovvar, eldat i värmepannan, duschat och nu skall jag bara torka håret, sen är det dags att köra till stan. På eftermiddagen skall jag till min mamma som fyller 86 i dag! Lova, den grisen behöver rent i sin box i dag igen, men det får jag göra i kväll innan jag tar in dom…..Ha det så gott!
Godmorgon!
Här är det i alla fall vackert väder och vår, så skönt. Bara trist att jag ska stanna inne hela dagen och läsa. Men så är det. God dag allihopa!

Godmorgon!
Är hemma från skolan idag, har en huvudvärk som inte vill släppa med tabletter eller sånt. Men Nu med lite mer vila så börjar de bli bättre.
Idag har vi snöblandad nederbörd men som tur är har vi +2grader så det blir inget som ligger kvar, tur det, nu när all is och snö äntligen är borta:) Snart blir det väl sommar?!
Ha det bra där ute!
Bilden visar hur Gerti busar i hagen, Hon gillar sin nya isis kompis som hon gärna vill nosa på och prata med men när han nosar på henne skriker hon och sparkas lite:)