Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 438 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-04-06

Nu "betar" hästarna för fullt, de tar tag i minsta strå som kommer upp. Jag ser de knappt men stråna finns där. Tänk nu har vi allt framför oss, det är den härligaste tiden på året, våren, årstiden då allt spirar. (fast jag gillar hösten också)

Ha en bra söndag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är det mulet idag, det slutade snöa framåt lunch igår och det kom nog nästan 20 cm. Det är ju blötsnö så det har sjunkit ihop mycket, och snön under tinar också av den. Vägarna är bara igen, fast slaskiga… På dagens schema står hästkörning, och bokföring. Peter kör söderut efter frukost, Sara sover och SImon är hos någon kompis.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här är det disigt och fuktigt, har nog kommit en skvätt regn i natt också. Jag har inte varit ute ännu, men skall strax gå och se mina fina iordninggjorda hästar rulla sig i leran igen…..vi hade stor genomgång i går med rykt, utredning av svansar, maskning m.m. Vi hade riktigt mysigt……Lova och Deli börjar få små juver, jättespänninde……

VeronicaP
0

God morgon , här har det regnat i natt och gör det lite granna fortfarande.

Minsta sonen blev sjuk sent igår kväll , han fick 40 graders feber på 1 timme fattar inte att det bara kan flyga på dem så där , han har fortfarande 40 gradig feber den stackarn.

karisma
0

God Dag kom inte in vid 9-tiden var bara error. Här är det frúktigt kommer lite duggregn mellan varven På dagens shema tvätta rums fönster och byta gardiner. Sedan blir det hästarna och sist det tråkiga kontoret ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Mitt på dagen som vanligt! Tittar på mitt röriga hem och inser att jag borde städa, men det får bli senare. Jag ska jobba en stund i stället innan jag åker till stallet.

Stod och funderade i går på om jag skulle betäcka Gerda också nu i vår, så de två fölen kan leka med varandra nästa sommar, men samtidigt känns det lite våghalsigt platsmässigt och ekonomiskt …
Jag tror Gerda får bli plastmoster åt Hjördis fölis i stället! Hjördis kommer säkert inte att ha något emot en synnerligen energisk barnvakt.
Gerdas ponnybarn har för övrigt blivit en riktig russfantast - läser gamla Gotlandsrusset, letar stamtavlor och har räknat ut att både Gerda och Hjördis är släkt med Dolle och sådant … *sss* Vad ska det bli av henne?! Duktig russuppfödare hoppas hennes ponnytant! ;)