Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 452 ggr
garrilina
0

God Morgon 08-04-05

Vad segt det var att logga in i dag. Här är det än så länge uppehåll men det ser inte ut att bli någon sol. Har gett valpar mat och städat av köksgolvet efter dem, det är svårt att pricka tidningarna nattetid. Nu ska hästarna få sitt och komma ut, få se vad nykomlingen tycker om sina nya kamrater. Hon får nog bekanta sig med vår shettisvalack som går att ha ihop med alla hästar till att börja med. Sedan väntar möte med ponnytravklubben mitt på dagen. Ska försöka få hem höleveransen också under dagen.

Ha en bra lördag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här snöar det för fullt, det har nog kommit ca. 10 cm under natten, himlen är helt grå så det verkar ju inte bli mycket bättre under dagen heller. Det är runt noll ute iaf, och blåser inte så litet bra är det ändå:) Peter ska iväg och laasta litet och jag ska väl röja i köket, eftermiddagen ska ägnas åt svärföräldrarna som firar guldbröllop idag. Ett fint kort ska jag göra åt dem också! Med min nya skrivare som fungerar varje gång!

karisma
0

God morgon här är det grått och regnet hänger i luften, men oj så tyst det är idag här i skogen Igår var det full rulle och mycket folk. Idag ska jag ta mig till Bloka-russ och hälsa på och titta på alla färger hon har på sina russ. Vad bra det är med internet fick en hälsning på morgonen från USA Missans matte är där och jobbar, hon kan ju följa vad som händer med alla russ på denna sajt teknikens under. Ha det gott där ute och dansa inga regndanser i dag tack

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Jenniferohlson
0

Godmorgon!

Idag ska jag vara ute hela dagen, de är jättefint väder, med sol och allt:)

[Croneld]
0

God morgon! Jag ska ut och ta upp de högar jag har krattat ihop i hagen, får passa på nu på morgonen om det hänger regn i luften.

#1 Låte främmande med snö nu, det låg här för en vecka sedan men nu har våren slagit till med fjärilar, svanar och knott.

# 2 Svänger du förbi och hämtar din mascara?

# 3 Krama GerTi från mig.

Nu har # 1-3 fått en hälsning så nu till en stor kram på er där ute!

MagganS-B
0

God Morgon!

Här var det segt…..blev lite sent i natt, eller tidigt i morse, vilket man vill eftersom det kom smålänningar och hämtade GMC-vanen som vi sålt. En mycket berest bil kan jag säga, från South Dakota via Östersund och Gotland till Småland…..en liten tår föll när den mullrade iväg…..men skatt och bensin har blivit så dyrt, så då är nöjet med att ha den förstört!

Jag som tänkte vara i trädgården i dag fick lång näsa, en liten skvätt regn kom i natt och det är mulet och blåser lite snålt, det får bli hästvård i stället!

Turnado
0

God morron!

Sitter här jätte nervös. Kvalar idag. Hoppas nu på att de går bra och att hon inte får massa galopper. Cyklar till stallet idag och hem då blir de typ 1,5 mil sammanlagt *pust*

Ha en bra dag

karisma
0

#6 Lycka till

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

God förmiddag!

Idag är det jättefint väder, solen värmer och det är så skönt. Jag släppte ut alla hästarna utan täcken idag, dom tyckte att det var sååå skönt att få rulla i den halvtorra leran, mycket effektivt mot allt hår som ska bort! Till och med Sune lade sig ner och rullade innan han hade gått till hö-högen(!), fast å andra sidan så var det några månader sen dom var utan täcken, blir ett roligt jobb att ta bort skönhetsmasken på 8 st sen baraFlört

För övrigt så ska 2-åringarna få komma ut och arbeta lite idag och det ska förberedas för årets första klubbdag som är imorgon, vi ska 3 st med oss dit, sen ska vi på 50-årsfest i släkten på eftermiddagen oxå!

Ha det så bra allihopa!

Anna-Uppsala
0

Nu är det mitt på dagen. Jag har haft morgonfodringen och har tillbringat hela fm i stallet med att mata, byta täcken och släppa ut 28 hästar. Solen sken och jag fick hjälp av två trevliga stallkompisar, och när vi var klara fikade vi i solskenet! Mysigt värre!

Nu är det i alla fal dags att sticka iväg och göra ett jobb - kul med intervjuer ibland, nu var det länge sedan! :)

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll i dag har vi haft helt underbart väder flera plusgrader och sol , nästan t-shirtsväder. Jag har gjort en beteshage idag till de stona som ska föla i april *ler* de blev så glada så att få gå och äta en massa gräs .

Arielle på bilden hon ska föla i slutet på april.

SigneK
0

#10 vad mycket gräs ni har! Ser ju för härligt ut.

Idag har vi också haft riktigt skönt vårväder. Hästarna går med korna nu, och vi har varit och hämtat hö hos en granne för att vi har slut på wrap nu. Inte så bra. Man försöker trolla lite med gräset….växa…..växa…..men det blir nog inte att komma ut på bete förrän om några tre veckor.

VeronicaP
0

#11 Jo det har kommit rätt bra gräs i vissa av hagarna och man kan skönja betetsläptt snart ;-)