God Morgon 2008-04-04
Morgon vilken glädje inget regn på flera dagar, nu börjar allt torka upp nu fattas det bara lite grönt så lever livet. Ska plantera årets första blommor så har jag lite färg att titta på. Idag får jag besök ett gäng från Linköping det andra från Huddik, Norrtälje börjar få en plats på kartan för russfolk tror jag. Ha det där ute och var snälla mot varandra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn morrn!
Ska göra lite pass nu på morgonen, sedan bär det av till Skövde igen. Connemaror på schemat den här helgen.
Hoppas ni får en trevlig dag i Norrtälje, och även på andra håll i landet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Gomorron
här är det lite dimmigt och rått så här på morgonkvisten får hoppas att det klarnar upp…
visst är det härligt att våren kommit
God morgon! Jag ska ut och åka så idag får ni klara er själva här på forumet.
Ha det så bra alla gotlandsrussdiggare!

Godmorgon i landet! Här i norr kom det några cm snö igår, och idag är det mulet och runt noll. Jag ska jobba idag igen, och får se om vi hinner ut med några hästar alls idag. Det är ju ljust till framåt halv nio-nio, men familjen vill ju ha middag också…
God morgon! Här kan man verkligen snacka om "in i dimman" det är helt tjockt och vi har haft -2 grader i natt, is på bilen bl.a. Dom har lovat sol, så vi får hoppas…..Nu väntar jobb!
Jag sitter med första koppen kaffe, och ska strax åka tll Akkis och lämna tillbaka den lilla apparojten som mätt min saltsyreutsöndring under två dygn.
Tur att man inte är lagd för paranoia och börjar undra vad den registrerar mer! Typ telefonsamtal, toabesök, kakorna jag äter i stallet, obekväma tankar … *harkel* …. Nå, det blir skönt att lämna tillbaka den vilket som! ;)
i övrigt är det grått och rått här, och jag längtar efter SOLEN! :)
Just det - ni missade väl inte Sjukhuset på tv3 i går? Stallets egen Lill Drutt hade fått armen ur led, och ambulansen kom och hämtade henne. Spännande värre! Tyvärr missade de att filma de två fina russen i sin hage - men deras matte fina bil swischade åtminstone förbi kameran lie snabbt sådär!
Avsnittet finns nog på TV 3:s hemsida om nån vill kolla nu i efterhand. =)

God morgon, här är det också jättedimmigt men de har ju lovat sol och uppåt 10+ grader i allafall , men vi har ju haft nästan sommarvärme någon dag denna veckan skönt .
Jag är fortfarande jätteförkyld och Albin har börjat hosta igen men Amanda börja bli bättre i allafall .

God Morgon.
Här är det grått och dimma men inget regn iallafall. Idag åkte valp nr tre iväg, börjar bli tomt efter dem. Hon fick följa med dottern ner till Stockholm för avhämtning där. Sedan åker de på besök till karisma önskar jag kunnat följa med men jag får jobba. Det är svårt att få vikarie inom textilslöjden. Jobbar till 12.45 sedan är det stallet som gäller.
Ha en bra dag.

#8 Du är välkommen när vägarna bär förbi kaffet är alltid på Visst blir det tomt när di små flyttar men åxå skönt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God Middag! Nu har våren även kommit till norrland, det satt en koltrast i trädet utanför köksfönstret i morse. Det inger hopp om framtiden även om det åter är minusgrader och 1cm nysnö på marken.

Go'middag!
här har vi hunnit köra en runda med hästarna idag, pigga och glada var dom Ina och Zamir.
Skönt dessutom att pälsarna trillar av dom nu.
Vädret ska jag väl inte klaga på, det duger ;)

#8 Tack, kan ju bli någon annan gång. Ja det är både och när de små flyttar, valpar i den här åldern kräver ju en del också.
Jag har hängt ut tvätten för första gången i år, så då måste det vara vår
. Solen har lyckats tränga sig igenom de små molnen hela dan och det har varit en sval men solig dag idag.