Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 872 ggr
garrilina
0

God Morgon 08-04-03

Här är det en mörk och grå morgon har nog regnat i natt också. Ska bege mig ut och släppa ut och fodra hästarna, lilla Aragorn ska ha salva i sitt öga också hoppas det ska gå själv. Dottern är på Parken Zoo i Eskilstuna på reptilkurs. Aragorn har oturligt nog fått någon av de andra hingstarnas hov över ögat men hornhinnan verkar ha klarat sig. Ska försöka få in en besiktning av valp under mitt arbetspass idag har ett hål på förmiddagen hoppas vet. kan då också. Valpen åker ner till Östergötland imorgon.

Ha en bra dag!

JuliaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon! Sitter och inväntar ljuset. Än är det mörkt och ruggigt. Längtar efter min säng men det dröjer ännu två timmar innan jag kan gå och lägga mig.

Inget speciellt på schemat annars idag. Borde avsätta lite tid åt ett fördjupningsarbete jag håller på med men jag misstänker att det inte blir nått av med det förrän det börjar närma sig inlämningsdags och man sitter och svettas…. Njuter i alla fall av varje ljus kväll nu och det känns som om livet har återvänt lite grann.

På bilden mina ettåriga ston som skiljer sig rätt mycket i storlek.

Ha en fin dag mina vänner!

Tittut
0

Morrn, morrn!

Trött som attan. Elin vaknade vid 02.45 och var törstig, och sedan dess har jag varit mer eller minde halvvaken.

Welinda har vant av sin fölunge, så han fick dela kuppe med Drink i natt. Han var dock rätt glad att se mamma i morse igen.

Idag ska jag skicka ut protokoll och andra papper, så ni som brukar få styrelseutskick kan kolla lådan i morgon.

Ha en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Hittade ett bra visdomsord idag.

"Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns"

Då inser jag vilket långt och roligt liv jag har haft i och med russen!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Dagens visdomsord är en bra ledstjärna i livet!!! Här är det mulet och någon minus, jag ska jobba idag, och imorgon och jag jobbade igår med. Kotknackaren har hittat ett undermedel, så jag har inte haft värk inatt, härligt!!! Hästarna fick vila i from igår, få se om jag får Sara att fara ut med någon kompis i em.

karisma
0

God morgon alla här i roslagen har vi -1 grad och lite grått, hoppas solen orkar fram man blir så glad av den. Efter jag sett på tv igår Rent Hus så behöver jag nog inte städa på ett år eller två. Dagens jobb ligger här på kontoret så jag kommer nog på en ursäkt att slippa.

#3 vilket bra visdomsord jag kan sitta och minnas allt underbart jag uppleft då hinner jag inget annat idag

Ha det gott där ute och säg något vänligt idag till någon i din närhet.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Anna-Uppsala
0

JuliaS => men vilken skillnad på de två damerna! Oj …. :)

Här är det grått ute och jag är inne på första koppen kaffe. Klart bättre början på dagen än i går, då jag vid den här tiden var på väg till Ackis för gastroscopin … *urrk*
Aldrig mer säger jag bara!!!

I övrigt känns livet bra! Är glad att jag bestämt mig för att sälja giggen - har faktiskt aldrig riktigt trivts med den! Lustigt hur det blir med vissa grejor. En del faller man pladask för och använder i hundra år, annat funkar inte alls … Jag tror jag ska göra en "ur spår"-tråd om det! :)

Angel
0

#5 Ja, fy, jag såg det också på tv igår. Äckligt Räcka ut tungan

Så trött på mornarna denna vecka, trots tidsomställningen så somnar jag som vanligt. Men att vakna tidigare är mycket svårare.. Nästa vecka blir nog bättre :)

Anna-Uppsala
0

Glömde ju att skicka med vårblomman från stallrabatten! :)

MagganS-B
0

# 6 Jag tror att det ganska vanligt med skitiga hem om man inte mår riktigt bra……fast det här var väl lite väl, värre var det med dom som hade en massa barn i nåt av de föregående programmen……

I alla fall! God Morgon! Här har dom lovat regn på förmiddagen, bra, då blir hästarna rena! Själv skall jag städa lite, Kjell har ju åkt, så då kan jag städa i "lugn och ro"Cool. Sen är det dags att mocka lite också, trodde det skulle bli "trädgårdsväder", men det får vänta tll helgen….. Ha en bra dag!

Anna-Uppsala
0

Jag tycker man ska se fruktansvärd röra i ljuset av att det är människor som inte är friska. Mår man något sånär bra så håller man också ordning omkring sig.
Dessutom har de ju tydligen fått order om att inte städa på X antal vckor före inspelningen – och om jag lät blir at städa på tex en månd här hemma, så skulle det gro igen totalt!
Svenska Dagbladet har haft en jätteintressant och väldigt läsvärd artikelserie om adhd, och där kan man just läsa om människor som har svårt att hålla ordning omkring sig på grund av sitt neurologiska handikapp. Gå till http://www.svd.se och sök på adhd.

[Croneld]
0

# 10 En månad, här räcker med en dag, så börjar förfallet.

God morgon, glömde jag att skriva visst! Jag är lite småtrött, kom hem sent och gick upp tidig, men annars är det bra!Glad

Hoppas ni får en bra dag!

[Tjiwi]
0

God Morgon alla där ute, sol och fågelkvitter här. Idag ska jag packa Wildas saker hon ska ha med sig i morgon när hon far upp till sin "nya" matte och bli ponnytravare ett tag framöver. Det ska bli spännande…….

Nitro
0

God lunch!

Nu ska jag alldeles strax åka iväg och frysmärka Sagi Faks, stackarn. Fattar inte att de inte börjar med chip istället.

Fint väder idag för övrigt, tas tacksamt emot! :D

Miii4
0

God eftermiddag!
Mamma väckte mig tidigt imorse och sa att det var fint väder, jovisst kanske det var. När jag steg upp antal timmar senare, som sen helgarbetare jag är, så var det mulet.
Men hann iallafall ut och köra en sväng med Filur och Karenina innan syster började praktiken.

Hagelberg
0

God eftermiddag!
I går fick jag mig en liten aha-upplevelse. Vi har satt in centraldamsugare (jag är mkt nöjd). I går fick jag veta att på behållaren i källaren finns en klocka som visar hur mkt jag har damsugit!!Förvånad. Snacka om att kunna bli bevakad. Föredelningen hemma är att jag damsuger  och nu kan man inte ens smita liteFot i munnnen

Mixie
0

#12 Spännande, vart ska hon då? :)
Jag har idag kört min lilla tjej.. Såå stolt över henne!!

//Mickan