Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 3007 ggr
Tittut
0

Ert bästa aprilskämt

Så här första april skulle jag vilja läsa om något riktigt bra aprilskämt.

Jag kommer inte på något nu, men är det något kul ni kan berätta om, gör det här!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Ingen som har något bra att berätta om?

carcha01
0

I Sydsvenskan får man veta att närheten till 3G-master ökar chansen till trillingfödslar. I Staffanstorps kommun tänker man därför bevilja bygglov för fler 3G-master för att öka nativiteten i kommunen. Enligt forskaren Jens Baekerell (!) är det de elektromagnetiska fälten som påverkar celldelningen.

Tittut
0

# 2 Urkul!!!Skrattande

florence-S
0

Läst i Enköpings-Posten i dag:

Krafttag för renare stad.

Enköping tar nu ytterligare krafttag i kampen för en snyggare stad. Den som bidrar till arbetet med att göra Enköping till Ren-köping ska, under en begränsad tid, kunna få sänkt kommunalskatt.

Miii4
0

Här i Halmstad var det ganska lättgenomskådligt.
Deras skämt i tidningen var att en flasknosdelfin skulle finnas i Nissan och hoppat igenom en ny staty.

Hagelberg
0

Smålandsposten skrev att EU beslutat att vägar med mitträcke och viltstängsel skulle räknas som inhägnat område och därför får minderåriga och körkortslösa köra där.

Tittut
0

# 6 Hoppsan! hoppas ingen tog dem på orden direkt!

JuliaS
0

I gotllandstidningar hade de för några år sedan låtit arrangera en kul grej på "välkommen till världen" sidan. Där fotograferas nyfödda med sina föräldrar och de hade låtit en ung pappa dyka upp på två ställen samtidigt. Enligt födelsetiden hade han haft fullt upp på BB…

[Croneld]
0

I Norrtäljetidningen var dagens nyhet att det var rea på systembolaget, de räknade med att sälja ut alla absolutflaskor. De hoppades på att sälja mycket starksprit för den tog så stor plats i hyllorna. På systemet är varje dag en fest och chefen jem arul (lura mej baklänges) hoppades på många besök etc etc

En arbetskamrat gick förbi där på förmiddagen och det var faktiskt de som stod och köade..

JuliaS
0

Ser på lunchtravet. Fridhems Ambra har fått trillingar… Det var knappt att gubben som berättade kunde hålla sig för skratt.

Malu
0

I dagens Gotlands Tidningar står att hastighetsbegränsningen kommer att bli 60 över öns alla vägar förutom Follingbosträckan som blir 90…nog för det varit på förslag med 70 km/h förut för att vägarna är för dåliga för högre hastigheter..men 60 var o ta i…

Christina-Lundberg
0

Hörde på radion att det var rea på systembolaget:)))
undrar om det en en folkstorm.

juliapettersson
0

Mamma drog i alla fall det sämsta i morse; "Det står en kamel på vägen! APRIL APRIL!", hon skrattade mycket nöjt.

SLennartsson
0

Min pappa fyller ju år idag (SANT!), så den stackarn blir alltid utsatt för en massa skit. Det vanligaste är väl paketen han får, som oftast är tomma. :P Sen frukosten på sängen brukar vi alltid hälla peppar under osten / skinkan. Han vågar aldrug äta det, undrar varför? *haha*

Har faktiskt inte blivit utsatt för något riktigt skämt, men på ponnytrav.ifokus.se var det ett skämt om att Fridhems Ambra fått trillingar, vilket jag (blondinen själv) självklart gick på. :P

Fiffilura
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev totallurad idag!! Av maken! Äldsta dottern och jag var på träning med stoet ungefär en timme hemifrån…

Då ringer maken och är helt uppriven, han vet inte hur han ska göra… det springer omkring FYRA lamm nyfödda lamm inne i fårhuset, men bara en tacka.

Saken är den att vi har Gutefår och det är ovanligt att de får trillingar… så fyra finns liksom inte ens på kartan….

Min hjärna går igång direkt och jag säger åt honom att han måste springa ut och leta om nån har nån efterbörd hängande och så…. Han spelar bekymrad ett litet tag till så jag får gå igång ordentligt…

Då hör man i kör: April april….. Åh, så roligt de hade…

På bilden dagens lamm som föddes i morse, fullt normalt med två stycken!!

Cara-Mia
0

Jag såg ett idag vid ICA butiken Delfinen i Kolmården.

Felleverans: Starköl säljes 49kr plattan

Läste utan att tänka efter……

Malu
0

I den andra gotlandstidningen stod att Let´s Dance nu kommer att spela in all sin förhandsreklam på Gotland med start idag då de letar statister, så man skulle bege sig till Östercentrum kl.13.
Tony Rickardsson skulle komma hit och även ta med sin speedwayhoj o gärna köra nåt varv på våran speedwaybana..
Som statist skulle man räkna med att tåla se naken hud under inspelningarna…Oskyldig

[Nethor]
0

Snigel mamma till snigel barn: Gå inte över vägen nu det kommer en buss om 4 timmarSkrattande

[Tjiwi]
0

#15 Jättefina, vi har också får, blandras och några gutisar, hitills har vi fått 24 lammungar, tio tackor har inte lammat ännu……puh, ville egentligen bara säga att vi i år faktiskt har fått just trillingar på en av gutetackorna. Det är första gången vi får det, korsningarna får det både nu och då, i år har vi sju trillingfödslar, inte så bra men de är rara….

Lakbacken
0

Jag blev totalt lurad av stalltjejerna när de kom in väldigt medtagna och berättade att "Vidar hade kastat av dem BIG TIME". Tyvärr så skrattade jag bara och sa att då blir det tårta och jag tänkte "de var som f-n finns det finns lite humör i hingsten ändå" De trodde nog att jag skulle bli förskräckt men när ingen sådan reaktion kom så upplyste de mig om dagens datum….

Så det blev en tårtfri 1:a April i Lakbäck….

Turnado
0

Jag lurade bara 2. Min kompis att jag hade färgat håret mörkbrunt. När hon fick se mej så kom hon på att de va första april. Lurade mamma att cykelstället på bilen inte fans i förådet. Båda gick på de