God morgon 2008-04-01
Första april, bäst ni passar er idag. Vem vet när aprilskämten kommer farande?
Det var ett himla lit på fåglarna i Pitan. Är det någon som är duktig på fåglar och kan svara mig på vad det är för några som bjuder på den vackra skönsången på vårmorgnar? Det låter som åtminstone två olika arter.
Resultatknappning idag också. Vad ska ni pyssla med idag?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon, jag har dålig kunskap om fåglar, men det sjunger fint på morgonen. Jag ska börja dagen med att sova..jag har jobbat i natt. Sen ska vi köra lite ponnyer
Anna Manberger, www.stuterila.se

Godmorgon i landet! Här utanför tutar bara talgoxen och talltitan än så länge, här skiner solen och det är några plus. Snön sjunker ihop med rasande fart och grusvägen ner till byn är nästan helt utan is. Igår körde vi med russen till affären, och tog en längre väg hem så de fick springa nästan en mil i snöslasket. Ikväll är det ridning som gäller, men idag ska vi rida dit för det är ju ljust till halv nio helt plötsligt :D

Morgon försovit mig typiskt ska i väg till sjukgymnasten, så det är bara att sätta fart. Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Underhållning för mina hästar idag: ett härbre ska flyttas med mobilkran några hundra meter och ploppas ner bredvid deras ena rasthage. Litet omväxling i vardagen.
Det har varit litet småkallt i natt, ishinna på vattenpölarna, men nu är det plus 3,7 grader och grått-grått-grått. Marken är vattensjuk, jag hoppas på sol och blåst snart så det torkar upp.
Här är det varmt men grått, ytterligare två nya bääbisar har kommit, nu är vi uppe i 22 lammungar. Det är ett rent nöje att vara hos dom och titta när de busar med varandra, ett skådespel!
Tittut, en av fåglarna bör väl vara talgoxen??
# 7 Mkt möjligt. Jag är katastrofdålig på fåglar, också… 
Croneld => vad ÄR det där???!!! Vilken vidrig växt - den ser ju ut som en alien! *gulp*
**Här skiner solen men jag är orolig för gammelkattan. Hon blev steriliserad i går, och är fortfarande jätteseg och vill bara sova. Borde hon inte piggat på sig lite nu i alla fall, kan man ju undra … ?!
Unge hankatten mr Hanky däremot, han ser lika förvirrad ut som vanligt - fast numera utan bollar.
nej, dags att ta itu med lite jobb! :)
**
# 6 Vad härligt det låter med härbre, vi säger vindskydd eller stuga..
# 9 Prästskrå tror jag att de heter. Nu kommer blomman upp och sedan kommer bladen som ser ut som rabarberbladsjättar. Munkarna tog med sig dem från Europa och nu har de spridit gläje och förskräckelse i landet!
# 10 Hittat den fula växten i floran….pestskråp heter den…..http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/petas/petahyb.html
Och han som sjunger hos Tittutan kan vara den närsynte bofinken KNUUUUUUT!
Han sjunger jättevackert!
Ha en bra första april, det som står här ovanför är i alla fall inget skämt!

AHHH! PESTSKRÅP!! Hemska växt! Munkar som bodde i Nobynäs någon km hemifrån hade med sig denna hemska växt till vårat område (skulle funka som medicin, eller något). Den är stor - större än en vuxen människa om den får hållas. Sprider sig med en väldig fart, under jord och går inte att ta kol på. Dessutom luktar den illa.
# 12 Det är inte bofinken….
Starar och trastar sjunger också……