Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1074 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-27

Kall morgon igen!

I kväll åker jag ner till Småland för vidare färd till årets kallblodspremieringar som börjar i morgon på Bollerup. Har lite måsten som måste göras innan förstås.

Först av allt väntar frukost. Ingen morgon utan te!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriLA
0

Ja, verkligen kallt. Jag vaknade fem idag.(.smart hinner jag med mycket ) Jag har fått två små shettisföl två nätter i rad..har ingen ro att sova alls, springer och kollar i stallet i tid och otid. Kastrullen e:Vagabond ska ha den 15 april..så teoretiskt skulle hon kunna föla från och med nu..

Idag eller egentligen igår borde mina ägarskiften kommit, postade i tisdags..

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Tittut
0

# De kom i går, men de kommer nog inte tillbaka till dig lika snabbt! Körde just en hög i veckan, så jag kommer nog invänta några fler innan jag tar itu med dem igen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriLA
0

Ja, det är inget bråttom för min den, det är ju PernillaJ som vill ha din bekräftelse för hingstlistan..för den 1 april.

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

garrilina
0

God Morgon!

Väderrrapporten från Hälsingland är -5,2 blåst och sol. Vaknade med astma, rinnande näsa och ögon, det är något jag reagerar på just nu men vet inte vad. Kan vara för mycket umgänge med valparna men tror inte det. Idag blir det en tur till stan dottern ska till tandläkaren så då ska jag passa på att gå på apoteket och hämta ut avmaskning till både häst och får, Tocasel och medel för öronskabb på katterna. Upptäckte att de har små inhysningar så nu blir det behandling.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

# 0 Ha det så bra i Småland och # 1 grattis till fölen.

# 4 Krya på dig, ta inte fel medicin nu bara..

Själv ska jag till åka och titta på Tigerlilja när hon tränas, kanske får jag någon bild också. Här är det strålande solsken och vacker vinter, men vad är våren?

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här blåser det och snöar, och är flera minus ute. Men huset är varmt eftersom Peter är hemma och stiger upp redan vid fem och börjar elda… Praktiskt! Sara och jag var iväg på westernträning med Sigrid och Mysli igår, och före det red vi en sväng med Yazzå och Primula. Idag ska jag jobba, så det blir inget hästande för mig iaf.

VeronicaP
0

Morrn morrn här skiner solen och det verka bli ännu en dag men jättefint väder , synd att man själv inte är på topp då bara , förkylningen vill ju inte släppa helt precis.

#1 Grattis till fölen

MagganS-B
0

# 1 Grattis grattis till småttingarna…..

Har dragit på mig en rejäl snuva, så jag ser ut som Rudolf med röda mulen…..använde tre olika sorters nässpray i går, men inte! Vaknade helt tät i morse, och nu har det snart gått åt ett helt paket pappersnäsdukar…..Får hålla mig i styr i dag, har ju några hemsidor som skall uppdateras……

Vädret inbjuder annars till utevistelse med vinteroverall. Solen skiner och snön är snart borta, tyvärr är det kallt i vinden…..men +15 är lovat till helgen, who knows!

[Tjiwi]
0

Här är det sol och snön ligger kvar, hade det varit dec hade det varit underbart men nu är det bar fyyyy…….springer ut och in som en galning nu till fåren. De lammar nu och hitills har vi fått 14 bäääbisar. Vi har 23 tackor och det är 8 som lammat hitills så vi får att göra. De är för rara lammungarna!

garrilina
0

#9 Jobbigt men kul när lammningen sätter igång, har i år bara 7 tackor varav en nog är tom och en har fått sina 2 lamm. så vi har 5 kvar.