Kommer ej på All Breed
Jag kommer ej in på All Breed och har inte gjort det på flera dagar. Hur är det med er andra, har ni också problem?
Ja det är problem att komma in där….
Går bra att komma in, både igår, tidigt i morse och nu.
Funkar inte för mig heller…=S

Nej, jag kommer banne mig inte in nu heller och jag blir tokig, jag kan inte leva utan All Breed! Har Croneld snott hela linan tro eftersom det funkar för henne
??? Och när jag är inne på ämnet All Breed…. Ni lägger väl in era russar där??? Jag vet att ni stamkunniga gör så gott ni kan, men jag tycker vi andra kan hjälpa till lite. Om alla som kan lägger in åtminstone ett russ som ej finns med där, så blir det ett steg närmare att vara komplett! Hoppas fler håller med mig!
Jag har också haft problem i förra veckan. Självklart har jag lgt in mina russ och min shettis.

Jag har inga problem att komma in, men det blir inte alltid rätt i härstamningarna! Det finns så många hingstar med samma namn och det är lätt att det blir fel. När jag var inne på All Breed i dag upptäckte jag att hingsten Dollman stod som 50% holsteiner - efter en holsteiner Dolle född 1996!!! Han har nu fått en russ-Dolle f 1931 till far. Bra att det är så enkelt att rätta till det. Mitt gamla sto, Fatima Fux, hade också fått fel far när jag hittade henne första gången. Hon var till hälften arab och Gottfrid och Dansa 25% arab - hade säkert blivit bra ridponnyer, men kanske inte lika bra till travet!
För mig fungerar det bra fortfarande! Jag gillar den här sidan, speciellt att den är färgkodad och att man kan se om vissa hästar förekommer flera ggr.

Jag gillar den också mycket och går ofta in på den. Bra med färgkodarna och att man kan följa härstamningarna i alla kända led med födselsår och färg. Också bra att den är så användervänlig. Stort Tack till alla ni som lägger in russen

hm vilken sida är det ??? för en som aldrig varit där ;-)
http://www.allbreedpedigree.com/
Här kan du söka på hästens namn.

Nä men kolla , hm där ser man , finns visst en hel del sidor där man kan lägga in hästarna.
Såg på blå basen tex att det fattas en och annan russ där ..
Jag kommer inte in varken via mina favoriter eller länken ovan
# 11 Vad ar det för russ som du saknar på Blå Basen? Är det de nya fölen och nyregistrerade, eller är det några äldre? Vore mycket tacksam att få veta om det är några äldre. Är det yngre russ är det pga att SH inte uppdaterat det senaste, då det håller på med div uppdateringar på sidan.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Secret Sunrise 4614 saknar mamma i blåbasens stamtavla även fast mamman finns inlagd i registret (går att söka på) och likadant är det för hennes helbror
#13 Jag undrar lite över Pepsi´s mamma som det står att hon inte finns med i registret. Hur kommer det sig?
# 14 och 15. Det beror på att det är något som hände när Rulle konverterades till Blå Basen. Av någon anledning som jag inte kan förklara som helt datorokunnig, säger den så när mödrar eller fäder inte innehar stamboksnummer. Det rättar jag till när jag ser det när jag jobbar i burken, men det måste göras manuellt. Ryttaren hade en teori att han skulle kunna fixa till det, men jag vert inte vad han och SH kom fram till. Jag bad honom ta upp problemet och sin idé med SH, eftersom jag inte kan det tekniska runt systemet.
Det är i stort sett det problem som uppstod vid konverteringen. Hästarna finns naturligtvis i registret, även om man får ett annan svar vid en sökning.

#13 det är bla ett 2 årigt russto efter Tomtebo Enoc G , en avkomma till Mirabell III som heter Reveholms Wilma 30-06-1007 och är född 2006.

hm jag kan inte komma in på Papaya´s sida heller i blå basen.
# 17 Hon är sent registrerad, dvs mars 2007, just när det hela konverterades. Jag ska skicka en ny fil till dem nu i dagarna, så får vi se när de lägger in det nya.

Jag kan se att hingsten Toppå 550 född 1998 e: Lon u: Ja ej finns med på all breed (han fanns ej sist jag kom in i alla fall). Jag vet ej riktigt hur man lägger in när de har namn innehållande å, ä och ö, så jag törs inte göra det. Dessutom vet jag ej om man får lägga in andras hästar utan lov. Kanske någon som är bättre på det, kan lägga in honom.
Nu har jag oxå vart in där och kolla. Alla mina 3 russin jag har/har haft låg inne. Vem är det som lägger in hästarna om det inte är ägarna? Nån som har koll? Min exmoor låg inte inne men nu gör han det.

Jippie!! Jag kan komma in på All Breed på jobbet, så jag får väl smyga lite. Har också hittat Toppå, det var jag som inte visste hur man sökte rätt när han hade å i namnet.
Synd bara att min dator hemma har fått för sig att inte All Breed ska gå att komma in på, jag blir vansinnig! Sitter alltid här på forumet på kvällarna och ser jag någon fin häst, vill jag gå in och kolla stammen på All Breed, men det är fortsatt kört tyvärr. Usch, datorer ska bara funka och göra precis som man vill!

Jag kommer fortfarande inte in:´(

Inte jag heller…
Inte jag heller… Vad beror detta på?

Jag har inte lyckats komma in på All Breed på säkert en vecka nu, frustrerande! "Webbsidan kan inte visas…", morr. En del användare kommer tydligen in - varför fungerar det för vissa men plötsligt är en massa andra utestängda? Jag fattar noll.
Det där med att vemsomhelst kan ändra och lägga till hästar i All Breed är både databasens styrka och samtidigt dess svaghet, tycker jag: man måste ha i bakhuvudet att den inte är 100% korrekt alla gånger. Men om användarna rättar fel som vi stöter på i russ-stammarna genast vi ser dem kan vi nog hålla den relativt tillförlitlig.

Känns lite underligt. Tidigare i veckan kom jag inte in hemifrån men igår och idag har jag kommit in från jobbet. Ni som inte kommer in, vilken internetoperatör använder ni? För har alla "problem" med samma operatör kan det vara där problemet ligger. Själv använder jag Telia hemma, vilket inte fungerade i helgen, på jobbet har vi telenor och där fungerar det.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Vi har telia o jag kommer inte in.

#27 Jag har Telia bredband.

Låter som det skulle kunna vara ett telia fel, skall kolla imorgon när jag sitter hemma om jag kan köra uppslag i deras DNS… Återkommer….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss