Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1338 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-03-26

Kallt och fint ute idag igen. Familjen sover, bara sambon som rör sig på övervåningen.

Fortsätter idag med att skicka påminnelser om alla ofullständiga passhandlingar som ligger här. Får jag bort några av dem vore det ju skönt.

Ha en trevlig onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriLA
0

ah, fler som är uppe tidigt..bästa stunden på dagen tycker jag. Innan maken och alla sex barnen vaknar..

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Tittut
0

Här är det tidigt vintertid, men mindre tidigt när hästarna går ute. Gör mycker skrivarjobb på morgonen.

StuteriLA
0

Jag med, försöker hinna med bokföring, löner, surfande..men de är morgonpigga mina barn, skulle behöva gå upp vid 4-tiden

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

Tittut
0

Pontus kom ner för en stund sedan, men han klarar sig rätt bra själv nu.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Litet mildare morgon idag, bara tio minus ute. Litet mer moln på himlen, men gnistrande vackert ändå. Roade mig med bokföring igår, och idag blir det westernträning på kvällen och körning framåt eftermiddagen, då brukar det vara litet varmare ute.

[Croneld]
0

God morgon! Visst är det mysigt på morgonen, de två äldsta barnen sover hos kompisarna och "lillen" sover så gott. Har fixat stallet och nu sitter jag vid frukostbordet och myser.

karisma: Hur går det med all mockning och fodring idag? Rapport tack, hinner du med det?

Ha en bra dag!

Wruss
0

God morgon ute i stugorna! -4 grader och solen syns igenom ett tunnt molntäcke. Det blir nog en strålande vacker dag idag också. Hela familjen är samlad hemma igen. Skönt! Jag har sällan datan igång så här dags på morgonen, men nu hjälper jag mellandottern att bränna en musik-CD som hon skall ha med till fritids i eftermiddag. De tränar till skolans egen melodifestival.

Säger som "föregående talare" - Ha en bra dag!

garrilina
0

God Morgon!

Här blåser det isiga vindar men termometern visar på endast -2,5. Känner mig seg idag har nog behövt sova lite till. Ska äta frukost nu, sedan är mockning som gäller. Kommer en tjej och lånar vår transport för att åka och hämta en shire, hoppas den håller.Fundersam

Sedan åker den första valpen iväg i kväll, kommer hamna nere i Söderköping.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

Lite "mildare" i dag och mulet, hoppas snön försvinner snabbt…..Skall till jobbet, full fart har vi där, eftersom alla unga har påsklov + att massor av människor (läs stockholmare….) är i sina stugor fortfarande efter helgen.

Ha en bra dag!

StuteriQveiar
0

Här är det runt nollan nu. Jag har jobbt på att gnida sanden ur ögonen. Tredje nattvakan (rejäla nattvakan) då Bläcku har haft ont i magen och har fyllt ut juvret och slappat i bäckenvband och vulva. Hon har små vaxproppar på spenarna också. Har redan börjat fundera på vem jag skall sätta kameran på då hon har fölat… De har fyllt ned ganska lika allihop, så det blir lite grann att köra ärtan pärtan…

Hade ponnybarnen här igår också. De red Boiten, Haydaze, Imma och Pysen, jag tömkörde Banou, och Sandra red Conelia (eller mer satt på henne då hon är så lite riden).
Gaist och Haydaze kördes sedan av Fina och Sandra.

Idag skall jag till doktorn kl 10 i Uppsala, så nu ska jag stänga av datan och bege mig dit. Sedan önskar jag att få lägga mig en stund så jag orkar nattens vak.

Kram på er allihop!

Anna-Uppsala
0

Här sover de två tonåringarna gott, medan mor ska ut i kylan och solskenet och spruta salva i ögat på Gerda. En liten liten grön prick återstår - så det är bara att köra på några dagar till med atropin, salva och Finadyne i kvällsmaten …

Ha en skön dag allesamans! :)

Cara-Mia
0

God Morgon i vinterlandet! Uppe nu och ska plugga till den muntliga examen som äger rum idag. Håll tummarna för mig! Men jag var ju bara tvungen att kika in här först…

[Croneld]
0

# 10 Vad spännande! Skicka info till malinfjellborg@hotmail.com så fort hon har fölat så kommer den lilla med i fölgalleriet. Lycka till!

PernillaJ
0

#10 Åhå, bor gamla Haydaze hos dig? Det visste jag inte, skoj - henne har jag sett tävla många gånger. En riktig svart glänsare, typisk Garribaldi-dotter: smäcker och elegant.

JuliaS
0

Slappat hela förmiddagen. Var på resande fot igår. Upp vid fem och tog båten till fastlandet. Gjorde en Uppland-runt resa på en dag. En super-snabb visit hos stuteri Bloka hanns med innan det bar av till båten igen. Tack Heléne för att vi fick se dina russ!

karisma
0

God dag gav attan i datorn på mrgonen för jag har hand om ett travstall en mil från mig några dagar. Så mina hästar fick gå upp 0500 de tyckte nog att jag var lite väl tidig Får nu vara hemma några timmar och fixa lite X-et kommer med ved. Det bllåser ute känns som -9 men det är 0 gradigt

#6 mockningen gick bra men vid utsläpp så hade jag glömt turordningen så jag hade dessa jätte hästar lite var stans men det var bara att använda röstresurserna. Har jag tur så fixar sig allt och slipper någon förtidig fölning Men nu uppskattar jag att jag inte har kvar det stora stallet med 32 platser Tänk vad skönt det är med bara 12 russ till vardags

#15 du missa mej bor ju nästan granne med Bloka

Ha det alla där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

# 15 Jag bor ju ännu närmare Bloka än karisma, alla vi här i Roslagen är grannar.

JuliaS
0

# 16&17

Resans syfte var (hör och häpna) inte att titta på russ. Hade er i åtanke men att vi över huvudtaget hann med Bloka var närmast ett under. (Stannade säkert en hel kvart) Insåg rätt snart att det är dags för en hästresa i era trakter, men då hoppas jag kunna avsätta mer tid. Men jag tar det som en inbjudan och hör av mig i god tid nästa gång det blir av att åka över.Cool

[Croneld]
0

Du är så välkommen!

karisma
0

välkommen är ni alla som vill titta och prata russ kaffet är alltid på

[Croneld]
0

Vi kan ta en rundtur, med fikakorg!

karisma
0

#21 det låter bra blir vi måga tar jag fram långvagnen till traktornHemlis

StuteriQveiar
0

#10 Ja, Haydaze bor här nuGlad Hon skall betäckas med Greger Gross, och vi hoppas på att hon kommer att ta sig. Får vi väl igång henne får vi hoppas på att hon komer att hinna med några föl…

Impulz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Kväll! Nu är jag hemma igen efter att ha varit några dagar hos Qveiars, alltid lika trevligtSkrattande

Här kommer en bild på fina Haydaze.

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kör en "God kväll"! Hoppas alla har haft en bra dag!

Jag måste få säga att en roslagenresa med kameran låter lockande! Håller ni öppet hus för mig och pappa också?! =)

Idag har jag skolat in min stalltjej på Tandemridning! Tejas Pirmin och Silverboy fick bli offer denna gång. Och det gick kanonbra. De två är såna kompisar och kompletterade varandra direkt. När Elin väl fick koll på alla snören och styrningen funkade så blev det riktigt snygga serpentiner!

Idag har även Kremla vart på promenad. Hon börjar återhämta sig nu och jag börjar se en busig russglimt i ögat igen…!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Croneld]
0

# 25 Jajamensan!

karisma
0

# 25 alltid välkommnaSkrattande

Blokaruss
0

Godkväll! Det var jättekul med blixtvisiten Julia! Bra att du har planer på att göra om den för en längre visit framöver. Det finns inget roligare än att prata russ! Här har snön snart försvunnit men det är några minus i kväll. Sitter och planerar vilka ston som ska till vilka hingstar. Nästa år vill jag ha föl igen - det är trist utan!