Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 395 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-03-25

Morgon och grattis alla skidåkare ytterligare 1 dm snö har kommit i natt, nu har roslagen -1 grad och det djupaste snötäcket i vinter. Hoppas det kommer en snöplog i dag så att mina små hundar kan gå promenad, får starta snöslungan idag om den nu vill gå efter så lång vila. Några som uppskattar snön så är det 1-års hingstarna ögonen bara lyser av bus, och de leker hela dagarna, stakars Qluring när han vill stå under korkeken och drömma om blommor och bin Ha det och kör försiktigt krama någon idag

ps. är så avensjuk på connemaragänget som är på Irland landet där allt finns i lila ds.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Godd mårning!

Fem minus här i metropolen.

Ungarna har påsklov den här veckan, så det lär väl bli lite hur som helst med vad som händer. I dag ska vi iväg och leka i "Barnens djungel". Jag får nog försöka jobba lite innan de vaknar, om den här veckan ska gå ihop sig….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här är ytterligare en strålande vårvinterdag, -16 i morse. Årsdebuten för våra ponnyer är avklarad, och Mysli vägrade springa, och Yazzå bara galopperade. Så i genomsnitt gick de ju bra… Idag är det ridning, och vi får se hur varmt det blir under dagen om vi far ut med några hästar. Det är ju påsklov här med, och Sara lär sova halva förmiddagen.

MagganS-B
0

God Morgon!

Faktiskt har vissa ställen på Gotland också haft -16……Inte här hos oss, vi hade -12-13….Snön ligger kvar, hoppas att det inte kommer mer i alla fall. Skall jobba……

[Croneld]
0

God morgon! Vilken fin Avatar du har karisma! Barnens djungel, är det ute i snön eller har ni något lekland att åka till?

Min tonåring sover också halv dagen men är nog uppe halva natten också, de vänder på dygnet i den åldern.

Visst är det härligt med snö det tycker hästarna med, de älskar att rulla sig på morgonen, det är det första de gör!

Här är Doria Spin och Arrak i den härliga snön.

Egedal
0

Godmorgen

Her i Nordsjælland har vi -3 grader og solskin. Der ligger stadigvæk lidt sne. I dag er jeg tilbage på job efter et par fridage i Påsken. Følhoppene er ved at revne, så mon vi ikke snart får et par føl.

God dag til jer alle.

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Sitter och väntar på telefon från ambulatoriska kliniken, som ska komma och kolla Gerdas öga nu på förmiddagen. Hoppas att hornhinnan har läkt, så Gerda kan få komma ut i hagen igen. Hon är ohyggligt less på att stå inne i boxen, även om hon får en massa mat hela tiden.
Solen skiner på den vita snön, men det syns ändå att det är vår och inte vinter längre. Härligt!
Ha en fin dag allesammans! :)

VeronicaP
0

God morgon eller god och god. Här snöade innan i morse igen och jag har blivit sjuk igen , feber och hur förkyld som helst , 2 gånger inom en månad det är inteklokt jag som inte varit sjuk på över ett år annars . hm

garrilina
0

God Morgon!

Här är det mer drägliga temperaturer idag -3 i morse och lite nysnö klarblå himmel och strålande solsken. Frukost och utsläpp av hästar är avklarad. Vår omflytt i hagarna är nu klar och allt har fungerat jättebra. Så nu går vår ettårshingst med de stora grabbarna och ettårsstoet går med fler tjejer än hon gått med tidigare i varierande ålder.

Ska iväg med valparna för vacination, chipmärkning och veterinärbesiktning av den valp som flyttar imorgon.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

Våffeldagen!

Läste på shetlandsidan att det är idag vi ska äta våfflor!

tips på länk: http://www.vafflor.se/

[Grabbarna-A]
0

Här i Haninge är det plussgrader idag men det finns lite snö kvar trots det. Det kom nog nästan 2 dm igår. Så idag har vi passat på att tolka efter båda grabbarna. Jag är barnsligt förtjust i snön men den kom en månad försent! Men hästarna är glada och rena i pälsen Skrattande.

muskot
0

Hej Hej!
Har kommer en halsnings fran Los Angeles, har ar varmt o fint vader, kanske lite molnigt..
Vi kom hit igar kvall, kl 3 svensk tid och kl 19 amerikansk tid, sa man var ganska trott..

Ha det sa bra allihop nu ska vi till Third Street o shoppa!