Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 733 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-03-24

Morgon där ute eller burr rättare sagt -15 och kllart solen på väg upp hoppas den orkar.Det kommer bli många koppar kaffe innan jag stoppar näsan utanför dörren. Ska nog omplaner dagen idag vill nog vara inomhus innan vörmen kommer. Njut av sista dagen på påsken för snart är det som vanligt förutom ni som har posklov från skolan Ta det lungt där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

vasiria
0

imorse vaknade jag av att hunden satt brevid sängen och hulkade.. mah! men jag hann slänga ut henne iaf.. minus fyra och mulet med snö ute. 16 plus grader inne. dax att elda i pannan tror jag.

Godmorgon!

[Croneld]
0

God morgon.!

# 0 Fast tvungen att gå ut blir du, har man både hästar och hundrar måste du, eller hur?  Du får väl elda som vasiria och mysa inne sedan, ringa en kompis, läsa en bok och gulla med hundarna.Oskyldig

Solen skiner så underbart just nu så jag ska dra på mig kläderna och gå till mina hästar.

Ha en bra dag alla!

garrilina
0

God Morgon!

-16 här hoppas solen värmer upp så att det blir varmare, lite väl kallt för våra valpar just nu. Relativt varmt inne ska göra ett försök med att elda i pannan igen nu på morgonen skrället behagade att koka igår kväll lät som hela huset skulle explodera, så det blev bara elpatronen.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här strålar solen från en klarblå himmel, och solen skiner på vår termometer, så enligt den är det tre minus… Enligt SMHI är det -15 ute, det tror jag mer på… Vi ska iväg och tävla i Boden idag, det blir årsdebut för russen. Det blir till att bylta på sig, men så här års gör det inget o det är kallt, det blir ju varmt på dagen när solen skiner. Hästarna står allihopa uppe vid huset och solar.

Tittut
0

Tio minus och jag måste skynda mig iväg till Pitan och fixa kusarna. Sambon ska åka med sonen på crossträning var det tänkt, men det är attans kallt.

Middagsgäster ikväll igen. Trevligt!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

maiijjha
0

God Morgon -17 var det här när jag kollade för nån timme sen, solen skiner från klarblå himmel.  Taxin startar i alla fall inte så nu blir man ofrivilligt ledig Ledsen

karisma
0

# 2 eldat sen fyra för det var en gapig räv som väkte mig hundarna fick gå ut själva och hästarna fick mat innan jag skrev. nu ska jag släppa ut de sista. Har just ätit min älskade grötfrukost så nu är jag varm fast jag har nog ca 23 grader inne just nu Kram på dig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

freneci
0

Här i Svartnäs (Dalarna) har vi sol och just nu - 7,9. Men i natt har det varit -22,6. I dag kommer hovslagaren och verkar alla Russen.. Ha en trevlig dag

VeronicaP
0

Här har det snöat rätt så bra och en halv minusgrad , själv har jag blivit förkyld igen med väldigt ont i halsen , jag som funderade att åka in på travet idag,

MagganS-B
0

Det har snöat i natt igen, och vi hade -12 i gårkväll. I dag är det 0-gradigt och har börjat blåsa (som vanligt). Jag har bakat en citronpaj, väntar på Hanna som skall hämta sulky och sele till vårt nyförvärvHemlis……Kjell har dragit bakskorna på grannhästen Earl Nickie, framskorna sitter förmodligen kvar i leran i hans hage. I natt har Dulilla och Lova börjat riva väggen mellan sina boxar, antagligen inte för att dom vill bo i samma box, utan för att dom hatar att stå bredvid sig…..dom ser ut som huggormar när dom kollar på varandra…..

[Tjiwi]
0

#Citronpaj…..mums!! Här har det kommit massor snö i natt så nu är det VINTER!! VILL INTE HA……Gråternu vill jag ha sol och vår, stackars alla fåglar som redan kommit hit, nu får dom chocken, vi fodrar dom utanför köksfönstret och det är full aktivitet hela dagarna.

Tittut
0

# 11 Har just gjort ananaspaj enl RC 71.s recept, även det musmsfilibabba!

RC71
0

Hello! Skickar en halsning fran ett for tillfallet soligt Dublin!

Ha en bra dag alla!Glad

PromiseMinanMorfeus
0

Godeftermiddag!

Gick upp halv 8 för att åka ut till stallet. Vi gjorde färdigt stallet så jag och Annika kunde köra ut med vars en häst på de snöiga grusvägarna men allt gick jättebra. Sedan åkte vi och mätte 5 hästar:) Alla klarade höjden galant:)

[Nethor]
0

GodmorronCool

Jenniferohlson
0

Goddag! Inatt när jag kom hem från Kvänum var det -15grader ute, så kallt har vi nästan inte haft på hela vintern. Har varit hos syrran sedan i onsdags så det var skönt att komma hem till djuren!

Skulle ta en runda ut och träna med dom, men inte kommer vi långt innan vi upptäcker punktering på rockharden, då blir man inte glad! Bara att köra hem igen.

Ha de bra!

Angel
0

Ehh.. vad hände med påsken?! Jag har legat i sängen hela helgen, påskmat blev det ingen, tur att jag fått påskägg från jobbet…

Men, men, tur att jag passade på att vara sjuk medans jag var ledig!! not Skrikandes

[Tjiwi]
0

#12 AVUNDSJUK……….Ledsen

Tittut
0

# 18 Den blev jättemumsig…!