Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: utställningar
Läst 9150 ggr
[Croneld]
0

Hur förvarar ni era rosetter?

Denna fråga ställde jag på shetlandsponny.ifokus och det blev en massa svar. Här kommer den.

Det kan ju bli en väldigt massa rosetter. Hur förvarar ni dem?

Jag har en del kompisar som har de på gallret i stallet, en del på gardinstången och en del har dem i rosettskåp. På Brolötens connemarastuteri (på 80-talet) Hade de ett rosettskåp utanför varje hästs box i plexiglas. Det var pampigt värre.

Men om man ställer ut ofta och har många hästar, så blir det väldigt många rosetter att förvara.

Hur gör du?

Tittut
0

Knölar ner dem i en låda…. hade dem på väggen förut, men sedan vi tapetserade om har de inte kommit upp igen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Har dem i gäststugan i ett glasskåp när det blev fullt hängde jag dem över allt nu mera ligger resten i en hög och samlar damm Ena hundens rosetter har jag som istället för gardin på kontoret

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Tävlingsrosetter pryder väggarna i stallet, inne har vi utställnings- och premieringsrosetter i hallen. Fick ett rosettskåp när jag hade en ponny, i det hänger hennes rosetter:)

Impulz
0

Jag har på gardinstången, på väggarna och en hel hög som bara ligger i en hög, för jag får inte plats med fler på väggarna…

alpros
0

Plaketter och rosetter undanstoppade lite varstans i huset. Den enda bågula har kommit bort. Hade tänkt ha dem fint i stallet, men eftersom inte samlingen är komplett får jag liksom inte tummen ur.

Jenniferohlson
0

Har alla rosetter på väggen i ett rum:) Det börjar bli mkt där…

Andy
0

Russis 1-2-3 rosetter hänger på väggen i hennes box(de andra fick ej plats, ligger i en kartong nånstans).

Andy o Moses hade alla rosetter i boxen, men nu ligger de i kartong. Förutom en blå/gul från Andy som jag har hemma som "minne".

Övriga rosetter hänger i selkammarn.

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina rosetter vet jag inte ens var jag har Generad Nerpackade i någon låda nånstans. Men alla pokaler är på väggen!

juliapettersson
0

Hade alla på väggen i mitt rum förut, men sen jag målade om ligger de i garderoben. Kul att denna tråd skapades, jag behöver tips på var jag kan göra av dem!

ElinLilja
0

Jag har mina rosetter på ett stort nät uppsatt i trappen på väg till övervåningen. Tror att det är typ armeringematta eller nåt sånt. Hänger bara i krokar ifrån taket och gör inga större hål. Praktiskt och bra och det får plats en hel del rosetter.

Innan hade jag dom på snören på väggen, det blev jätte mkt hål och fult…. Det är många rosetter men jag vill ha dom uppe för det är lite läckert och avrje rosett har ju just sin berättelse. Pokaler/planketter/glas m.m står i en hylla så prydligt Räcka ut tungan

hannibal-roll
0

Tyvärr förvaras mina i en undanstoppad kartong. Hade gärna velat ha dem framme men dom får inte plats. Pokaler och andra hederspriser har jag däremot i ett speciellt skåp.

Cara-Mia
0

Jag har ju inte bara hästrosetter utan MASSA hundrosetter också. Innan vi flyttade hade vi alla uppsatta i olika rum. Det var tapetserat med rosetter, vilket inte gillades av alla…….

Efter flytten ligger det mesta kvar i flyttkartonger. Några av de lägsta ocg finaste har kommit upp på väggen samt banden från hästarnas klassvinster.

[Croneld]
0

# 8 Imponerande samling!Glad

Russtoka
0

Det är just det - alla flyttar, ommålningar, tapetseringar och sånt som gör att de blir liggandes i en låda. Har en hel del nånstans på vinden kvar sen tidigare års hästar. På senare år har de inte blivit fler än de ryms på tidskriftsamlaren med russens papper…

rebeccajansson
0

Har hela väggen full. Här ligger inget i lådor o dammar.

Teja-Bea
0

De tapetserar halva huset.. Ni som vart här vet hur det ser ut!! Skrattande

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

thilda-
0

har på väggen :D o alla pokaler står på min byro =) har inte så stor samling än så =)

ryttarn
0

Vi har en rejäl vägg i trappan på väg upp till andra våningen. Både rosetter, pokaler och vinnartavlor samlas där. Sedan har väll i ärlighetens namn "placeringsrosetter" och "deltagit" rosetter hamnat i någon låda nånstans pga platsbrist.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

# 18  Oj, vad priser!

Jag vet inte om jag är glad eller ledsen att jag inte har så där många priser!

Glad för jag inte har plats för en sådan samling, ledsen för jag aldrig tävlat!Flört

SLennartsson
0

#18,. Åh vad jag gillade den bilden. :P

Mina rosetter (80-90 styken) ränger på väggen.
Pokalerna står inglasade i en hylla. Alla mina priser är på mitt rum.

ebba93
0

mina har jag i ett glas såp hemma och mina bukaler i ett glas skåp också:)

MagganS-B
0

I bärkassar i en garderob, har blivit några under åren…..förut satt dom på tavlor för respektive häst, men det fungerar inte i längden…..

murkla
0

Mina rosetter sitter på väggen än så länge. Fast de är inte så många än!….

Anna-Uppsala
0

I en plastback från IKEA, sedan jag målade om förra sommren. Innan dess hade de en hylla i bokhyllan, med rosetterna på ett snöre och plaketterna etc på själva hyllan.
Jag ska sätta upp dem på mitt kontor, någon gång i framtiden, tillsammans med Gerda och Hjördis fina diplom.
Fast när framtiden inträffar, det vet jag inte riktigt. ;)

Annette
1

Mina hästars priser är bland det käraste jag har så de är framme allihop. Men så är inte min samling så imponerande som vissa andras ;) Men om den dagen kommer skulle jag med glädje slänga ut allt annat så priserna får plats.

[Croneld]
0

Vi har inte heller så många. Men rosetterna från utställningar och premiering de senaste åren hänger på dotterns gardinstång.

Dorinas gamla fina pokaler står på överst på en hylla i hennes rum också. Mest för att stimulera henne att kanske bli sugen på att tävla.

Vi ska nog fixa ett rosettskåp, skulle vilja ha en fin sadelkammare där jag kunde ha dessa. Kanske hästarna kan stimuleras att springa fortare eller att hoppa högre med?Flört

Miii4
0

Mina ligger i en låda på logen!
När man var mindre hade jag alla uppe på vägegn, men när 100 hade passerats så plockades dom ner!
Dels pga flytt och dels pga dom inte fick plats.

I år kommer tävlings/utställningsrosetter hängas i stallet.

Kurtson
0

Frugan hänger upp de flesta rosetterna på väggen ner till undervåningen, det börjar bli mer än fullt nu samt att alla halsgehängen tar upp en hel vägg. Dammigt o eländigt är det hur som helst. Endast BIS priserna står framme. Övriga pokaler och bägare står i en hörna. Jag uppskattar när hon får priser osm är användbara i stallet istället

agnes_S
0

Mina har jag tillsammans med pokalerna i två hyllor i rummet, varav den ena är fylld helt och hållet av enbart Tur-Bos priser. Den andra innehåller resten.

pillidill
0

Jag har mina på väggen men måste nog snart tapelsera rummet med rosseterna XD

mellanbyns
0

Har nät på väggen där jag hänger rosetterna.. Dock måste jag köpa nytt nät för de senaste rosetterna får inte plats.. När jag fått ordning på rummet så ska pokalerna ställas på en hylla. Just nu står några på tvn.. De andra har inte fått flytta än.

paronskrutten
1

Har en marsvinsrosett :P Den hänger på kylskåpet^^

Helena

Ledin
0

jag har dom i en låda :S varför vet jag itne vill ha dem i stallet i sadelkammaren då i hylla med någon info om när det va o vad jag gjorde :P men tiden är väll det som hindrar att få upp dom. sedan vill jag inte att dom ska häga uppe på ett snöre ser så billigt ut plus att det blir en massa damm på dom ne då får dom va i lådan. Ryttarn du hade fått en massa priser :D å gjort fint med dom oxå bra jobbat ser så profsit ut

[Tjiwi]
0

Jag är nog lite "barnslig" fortfarande, har varje hästs rosetter i en tavla i deras box. Började med det till Grus och har fortsatt av bara farten. Tycker det ser trevligt ut. Fast hos Grus fick jag först plocka bort alla vita när det blev fullt, sedan de röda och gröna. Nu sitter det "bara" uppe hans 1-3 rosetter och championrosetter. Så här ser det ut, bilden är tagen av Liselotte. Hoppas det går bra att visa den utan lov….

Tittut
0

# 34 Visst får du det!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

#35 Ticketack!!Skrattande

Kitty41
0

Är inte ens i närheten av det antal rosetter ni har ^^ Men iaf, alla mina hästrosetter hänger ovanför databordet, förutom en…

Kitty41
0

… Som hänger på bilden av min sköthäst =)
Kattrosetterna hänger på anslagstavlan.

Kitty41
0

Mina två pokaler och min statyett har jag också på databordet.

Ledin
0

#34 kanon så där skulle jag tänka mig ha, barnsligt nee tycker jag inte alls va ju kalas bra varför har jag aldrig sett någon ha så där innan? hmm skumt har ju vart i många stall jaja jag gilla det söt häst va det ju oxå

[Tjiwi]
0

Tack, hästen på bilden är Grus 363 29 år ung!!!! Och om någon är orolig så är det plexiglas i tavlorna, inte vanligt glas. Fö har de aldrig rört sina tavlor.

[Croneld]
0

# 41 Vad stolt han ser ut! Glad

Har du gjort tavlorna själv?

[Tjiwi]
0

Ja, jag har snickrat och målat dom själv.Förvånad

Ledin
0

e det Grus som körde på travet? Jag körde på Mantorp det va min hemma bana. Jag har sett grabben många gg å trånade redan då så himmla fin å han va bra gösses, jag körde ju själv fast inte på russ utan på lite ovnaligare ponnytravare en welsh mountin. Tusan vad åren går… Men det kanske inte e samma Grus? Jag vet ju itne vad han hette mera an Grus å var en russhingst, jaja det va ju några år sen :) nu är ja ju över 30 då va jag väll så där 16 å körde :)