Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1219 ggr
[Croneld]
0

God morgon 08-03-23

Jag väcktes av att gammelkatten jamade och jag gick upp , serverade honom mat och erbjöd honom och gå ut. Vet ni vad han svarade med? Han kissade på min dotterns väska så det skvala.. Kattskrälle!Ledsen

Hoppas ni andra får en bättres start på dagen!Glad

garrilina
0

God Morgon!

Vaknade före sex idag också, konstigt att det inte går att sova längre när man är ledig. Jag går ju och lägger mig senare.         -11.5 ute med klarblå himmel och en sol som saktar vandrar upp. Idag står inget särskilt på schemat, blir det vanliga stallsysslorna förutom att vi ska möblera om lite i våra hagar. 1-åringen Aragorn ska gå med pappa Kurant för görsta gången tycker han börjar bli lite stor för att gå med tjejerna nu.

Ha en bra fortsättning på påsken!

Tittut
0

Jag har haft lite sovmorgon, och ska nu upp och fixa med kusarna. Nio minus och strålande sol. Det blir nog att ta med kameran.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Även här strålar solen, även om ett och nnat snömoln finns där också, rätt som det är snöar det för fullt i solskenet. Igår var vi ut med fyra hästar, idag får nog alla vila, för Yazzå och Mysli ska årsdebutera på travet imorgon. På dagsprogrammet står annars ströa i lösdriften och ge hästarna en ny bal.

stally
0

Godmorgon i kylan.

Idag gnäggade Dolk extra högt när jag kom till stallet.Han va nog lite extra kaxig efter sin träningsdebut på Solvalla igår.

Han och First fick springa sitt första träningsjobb i karriären.De skötte sig sååå bra att vi bestämde att bara köra ett heat. För att de skulle lämna banan utan att vara trötta eller matta. Så, idag är de kaxiga.

Imorse sken solen,men nu har det börjat mulna på, kanske mer snö idag? Burrrr

MagganS-B
0

Usch vilken påskdagsmorgon! Ca. 15-20 cm snö har kommit under natten, dessutom har det blåst ibland, så det kanske är mer som ligger i alla diken…..Det kommer riktiga snöbyar då och då, fast emellanåt skiner solen! Tänkte åka söderöver och titta på fågelmålaren Lars Jonssons utställning i Vamlingbo, men väglaget inbjuder inte till några längre turer! Hästarna gillar snön i alla fall! Dulilla hade lyckats öppna grinden till "nästa" hage där det inte är geggigt och där det finns gräs under snön, men i morgon är den grinden lagad! I dag får dom väl vara där när det är så mycket snö…..

Ha en bra påskdag alla!

Anna-Uppsala
0

Croneld => Förbaskade katt! Jag är själv jätteless på gamla katter som tappar kollen på var man får pinka och inte. Har nämligen det problemet här också … vad gör man? Skickar dem till ett servicehus för katter där golvet är täckt avkattsand, kanske?!

Här skiner solen och det blåser en aning, så min gissning är att det är rejält kallt ute. I går åt vi påskmiddag hos en kompis, och vi hade jättetrevligt! Vilka vänner jag har! :)

På programmet i dag står "försöka laga skrivar-eländet" och "åka till stallet och fika" samt "gå hundpromenad" - och det är väl ungefär vad jag hinner med, gissningsvis.

Impulz
0

God Natt säger väl jag dåRäcka ut tungan Världen är bra tokig, nu är det -17 grader ute, i slutet på mars?! Så kallt har vi inte haft det på 2 vintrar… Nu ska jag vika ihop den här saken och gå till sängs, min tur att ta stallet imorgonbitti och sen ska jag åka till QveiarsSkrattande