God Morgon 2008-03-22
Morgon grått och minus 5 grader så visst är det vinter och mer är på väg. Det är ganska segt idag fastnade främför tv och såg en deckare det var så skönt att bara ligga i soffan och brasan sprakade och rumpvärmarna (småhundarna) sov. Ska nu släpa mig ner till hästarna och fodra sedan står det städa på dagens schemaTa det lungt med gasen idag och kör försiktigt ät något gott och krama varandra
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Städa gjorde vi igår…
Här är det åtta minusgrader och solen skiner redan över hustaken. Ska äta frulle och bege mig till stallet. Vi är bjudna till lillebror på påsklunch idag. Skönt att slippa tänka på maten idag i alla fall!
Ha en trevlig påskafton!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Minus 10 grader visar termometern på och solsken. Idag åker en av våra inhyrningar till Eskilstuna dit hon är såld. Gretha har varit här 1½ år och ska nu bli rid och körhäst på en 4H gård. Kvar blir hennes ettåriga sto. Det blir påsklunch hos mina föräldrar, så jag behöver inte tänka på maten heller idag. Nu ska jag ta med mig hundarna ut och rasta dem samtidigt som jag hämtar tidningen.
Ha en trevlig påskafton!

God mogron.
Här bär det strax av ner mot vintern i Kalmar. Det var meningen att vi skulle kört ner i går kväll, men med åren blir man feg,så vi beslutade att ta tåget i stället. Den snälla exmågen har lovat att köra oss till närmaste tågstation som har vettig förbindelse till Kalmar, nämligen Linköping. I morgon är det barndop, och på måndag åker vi tillbaka till Eskilstuna. Sen är det Mälar-Russmöte på eftermiddagen, så jag hoppas vi hinner upp i tid. Här är det i alla gall soligt och -8 grader, ingen snö dessbättre.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Godmorgon i landet! Här tittar solen fram mellan molnen, och det är en massa minus ute. Sara var ute och rastade sina småkusiner med Mysli framåt kvällen igår. Idag står påskmat på programmet, få se om vi tar russen och kör ner till affären, jag upptäckte att jag glömt köpa sill!!
Glad påsk !
Här är det också fint solsken fast kallt. När det har varit en så mild vinter blev jag så förvånad att vattnet i hinkarna hade frusit i natt i (stalltet).
Nu ska jag förbereda påskäggen, det blev lite svårare i år när barnen har slutat med godis. Köpte torkad frukt, lite nötter och en liten pryl.
Ha det så bra!

Glad Påsk och god morgon!
Här är det -7.5 grader, solsken och en massa snö. Men när jag var ut och släppte ut hästarna så såg det ut som att det var moln påväg, skulle inte förvåna mig om det kommer att fortsätta snöa idag IGEN! Hästarna är dock pigga och glada
Idag är det som vanligt fullt upp, har några hästar som ska ut och jobba lite.
ha en trevlig påskafton allihopa!
God förmiddag…..
Pinnstorm blåser det, kallt är det också och snöflingor flyger i luften……FY, USCH! Verkligen innekurarväder……
Ha en bra dag, ät inte för mycket ägg och påskgodis…..

God kväll igen då!
Här är det vinter med snö och minusgrader. Nu vill vi ha vår, Miranda har bara 26 dagar kvar till beräknad fölning och föl i snö hade vi inte riktigt planerat.
Hade ridgrupp på fm i strålande sol och gnistrande snö och sen tog vi med Guld och Kanon till ridhuset för lite körträning. Naturligtvis kommer det in två dressyrponnyer i ridhuset just som vi spänner för, inte för att det gör oss nåt men de ponnyerna nästan klättrade på väggarna när de såg vagnarna. I det läget talar man inte om att Guld är hingst också, ni förstår vi hade ju blivit ensamma i ridhuset om de visste att det var en hingst Tess körde. 
Tänkte passa på att visa syrran hur duktig jag numera är att backa släp men det hela slutade med att jag med bil fick åka släplina baklänges efter syrrans 4-hjulsdrivna bil
det var liksom lite halt i backen vid ridhuset, attans också jag som var i perfekt läge när allt bara släppte.
Glad fortsättning på påsken!