Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 806 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-03-19

Morgon klar himmel och -1 grad bjuder Roslagen på nu. Det här är dan för dan nu kommer mina grannar ut efter att de haft vintervila i Stockholm. Så nu blir det att kolla så hundarna är kvar på tomten och är tysta,tala om att hästarna inte ska ha massa godis över staketet mm. Så är det varje påsk år ut och in fast det är ju trevligt med lite ljus i stugorna. Kör försitigt och var rädda om er du med KGlad

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morrn, morrn!

Ponteman kom just tassande ner för trappen. Konstig unge, att han inte sover en stund till!

Hade funderingar på att åka till Lönnånger i påsk, men nu verkar det bli framskjutet. Får se vad vi hittar på.

Pass och ägarbyten på dagsschemat. Vad har ni på g?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Här verkar det bli en fin dag, solen tittar fram mellan molnen, det är sex minus just nu. Vi hade hopplektion igår, och båda hästarna var riktigt duktiga, Mysli tyckte det var kul och hoppade bra, och Yazzå drog inte i full galopp och hoppade över travbommar och allt, utan var riktigt sansad. Idag sstår inget särskilt på schemat, när Sara kommer från skolan ska vi väl ut med hästarna, och jag ska jobba på med min butik under dagen, fota litet varor som kommit hem och kanske beställa något mer.

garrilina
0

God morgon!

Här har det kommit en massa snö och snöade fortfarande när vi släppte ut alla fyrbenta. Nu börjar solen titta fram och det verkar bli en fin vinterdag.

Är på mellanstadiet idag och där har vi skolverket på inspektion, spännande. Sedan är det arbetslagsmöte till kl. 17.30. Sambon åker iväg på sin dryga 2 månaders jobb idag, så ikväll är vi bara två till middag.

#1 Då vet vi att det inte blir något Tittutbesök i påsk.

Ha en bra dag.

MagganS-B
0

God Morgon!

Vaknade kl. 6 efter att ha sovit välbehövliga 10 timmar i sträck…..

Snön vräker ner stundtals, blötsnö och -1, väntar bara på strömavbrott…..Nu är det synd om alla vårfåglar som kommit, och alla blommor som blommar i rabatterna, tulpaner, krokus m.m. Det har nog kommit 15-20 cm bara nu på morgonen. Bra för skitiga russ är det i alla fall…..nu kanske lite lera försvinner! Jag skall jobba ännu ett par dagar till innan jag kan fira påsk!

[Croneld]
0

God morgon! Ja nu är det jul igen! Fast i julas hade vi inte så här mycket snö. Vackert är det.  Under snötäcket växer det scilla i backen bakom huset.

Trots min ålder så fick jag påskägg av min mor tills för några år sedan. Vi syskon försökte få henne att sluta i flera år. Men nu saknar jag dem lite..äggen alltså.

Ha det så bra!

SLennartsson
0

God Mörra!

Vaknade för en timme sen, trots att jag inte börjar skolan förrän kl. 12. *suck* Hästarna är ute i det äckliga vädret, vilket dom inte är så förtjusta i. *ler* Kallt är det också, ett par minusgrader. Jag som verkligen hoppades på att det skulle bli vår, så kommer det SNÖ. Min pojkvän åker hem till Göteborg imorgon. Fick veta igår att det ska bli oväder imorgon. Usch! :(

#4, Håller med dig, tycker så synd om alla fåglarna som kommit och trodde det börjat ble en riktig vår.

Ha en fortsatt bra dag! :)

Mixie
0

God morgon :) Vaknade också jättetidigt idag av någon konstig anledning :S

//Mickan

ryttarn
0

Godmorgon,

Här lyser solen över ett vintrigt landskap. I fredags skodde vi de flesta hästarna med sommarskor för att börja fartträningen inför säsongsstarten i Aprill. Vad händer då? Jo, årets vintrigaste vecka infaller och hästarna får istället ta skogsturer då våra snabbkörarvägar är stenhårda och isiga….morr….

Vill ha vår nuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Jag har försovit mig - somnade inte förrän fem i mose, då jag var hos Gerda och Hjördis strax efter halv fyra, för att droppa atropin i stackars Gerdas öga. Hon har nämligen fått ett rejält sår på hornhinnan och ska stå inne i mörker och ha medicin etc i en vecka - tio dagar framöver.
Vad hon har gjort vet vi inte riktigt, men såret är 3 x 10 mm och hon ä svullen runt hela ögat. Stackars liten!
Ute är det 6-7 cm snö och nu är det bäst jag sätter fart till stallet. Skulle varit där för en timme sedan och sprutat atropin och gett salva i ögat. Full fart framåt, alltså!

Impulz
0

God förmiddag! Här är totalt vitt ute, dagen igår var ett enda snöande, och det vräker fortfarande ner… några dm har det hunnit bli. Hästarna var jätteglad när vi släppte ut dom, men jag är mindre glad, jag vill ju ha vår nu! dessutom så går det återigen inte att köra snabbare jobb med dom och nu är tävlingarna snart här…

#9 Stackars Gerda! Hoppas att hon får några extra morötter i mörkretGlad

Miii4
0

#9 Ush för sår på hornhinnan. Mitt sto hade det för två år sedan, mitt i augusti, var verkligen inget kul. Veterinärerna velade fram och tillbaka med att ta bort ögat eller försöka fixa till det.
Som tur var steg en annan veterinär fram och föreslog en lösning.
Idag är hon fullt frisk, men har lite dålig syn på vänsterögat.

I övrigt är det en fin dag utanför Halmstad, hästarna var lyckliga att snön var borta idag. Fast jag misstänker att Filur saknar den lite i smyg, det var ju så kul att glida omkring ute ;).

Nitro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 snön borta? Nu var du dum! Vi har precis allt kvar! Suck!

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Nix, ingen snö kvar, bara ngn vit fläck (10 cm* 10 cm) dit solen inte nått än.

Anna-Uppsala
0

Gerda vrkar vara vid gott mod. Jag har satt för fönstret i stallet där hon står med en filt, så det är mörkt där inne - och mina kära stallkamrater matar henne med diverse mellanmål hela tiden! Hon lider alltså ingen nöd alls! :)
Nej, dags att ge sig iväg för att ta hand om henne igen! *vinkar och ger sig ut i eftermiddagssolen*

Norrveda
0

Vilken underbar dag trots snön som stundtals vräkt ner! Det har knappt varit nån snö på hela vintern men idag, just idag av alla dagar, är det vinter.
Som jag sa häromdagen började nedräkningen till, just det uppkörningen för BE körkortet. Jobbade på fm för att sen få en sista genomgång med våran körlärare. Jag blev sedan satt att göra mitt prov sist av oss tre som körde upp idag. Det var bara att vackert vänta 2 timmar på min tur. Tog med mig kontokortet och shoppade på stan för att få tiden att gå Oskyldig Nervositeten var sedan på topp när jag väl fick börja köra, klarade dock manöverprovet med glans och blev godkänd på hela körningen. Kan nästan inte fatta än att jag får köra tungt släp alldeles själv!

karisma
0

#15 Grattis  Norrveda bra jobbat

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Tittut
0

#15 Bra tjejen, välkommen i klubben!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Anna-Uppsala
0

Grattis till denlyckade uppkörningen! :)

[Croneld]
0

Grattis Norrveda!