Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 1473 ggr
thilda-
0

Förslag på passande hingst/hingstar

hej.. Nån gång i framtiden så funderar jag på att ta ett föl på min ponny.. (Säby's Ludmila).. Vilken hingst tror ni skulle passa??

Jag vill ha nån som har bra löphuvud, starka och friska ben.. och gärna nån som är "sportmodellad" och som lämnar svarta avkommor ;)

Luddan stam är:

E. Raider U. Felicia Ue. Jardin

Reko
0

Jag vet inte hur det är med ben och huvud men Stig-Helmer har gått 1.53,9 och lämnar svart. http://www.gotlandsruss.se/StigHelmer461.htm

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej =)

Glömde tillägga att luddan är 122cm i mankhöjd

Och ni som är avelskunniga (vilket som jag inte är) får gärna komma med synpunker och förslag om vilken hingst som skulle passa luddan bäst… även lite pris uppgifter

Teja-Bea
0

#2 oj vilka höga trakter…!!! =S

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

thilda-
0

jo jag vet.. men hon är gammskodd oxå

amandahandersson
0

Micklas kanske skulle vara något? Komibantionen Raider - Niklas II har då gett mig ett jädra löphuvud!

thilda-
0

jo jag har funderat lite på honom med =)

Och även bla: Skotte, Gumino, tyson (?), Micklas… mdf

Nitro
0

Jag tycker Micklas! Lätt häst av bra modell, springa kan han på ett snyggt sätt också.

Christina-Lundberg
0

Varför inte min Karsk??

Han har lämnat en svart avkomma.

Vill du veta mer, hör av dig.

thilda-
0

#7 Okej =) Lägg in en bild på honom =) har aldrig sett honom Generad vet du hur mycket dom tar i avgift på honom o sånt??

#8 han funkar säkert med =) lägg in en bild så får jag se honom med =)

Nitro
0

#9 Gå in på ponnytravet.com och klicka dig in på Avelskatalogen. Där kan du se både Micklas och Karsk.

thilda-
0

ah okej ;D

Scillajsa
0

Du ska tänka på att du väljer en hingst med bra ben till henne, det är icke att förglömma hon ät ju ganska gracil själv..

thilda-
0

#12 jo ;D just det jag skrev i inlägg #0 "Friska och starka ben" visste inte riktigt hur jag skulle formulera de ;)

thilda-
0

Peet