Godmorgon söndag 08-03-16
Visst är det konstigt att det redan är mitten av mars? Tiden bara rusar iväg, och veckorna består i princip av måndag, fredag och söndag eftermiddag, känns det som!
Ute är det fortfarande kolsvart och säkerligen ganska ruggigt, så jag tänker snart gå och lägga mig i stället för att fördjupa mig i väderanalysen.
Ja, ni läste rätt - gå och lägga mig. Är man en nttuggla så är man - och eftersom jag har förmånen att kunna sova på dagarna, så har jag vänt på dygnet. Det går som allra bäst att jobba när det är tyst och lugnt, och jag sover aldrig så gott som på förmiddagen och runt lunchtid ….
Så godmorgon på er och godnatt med mig! :)
På bilden: Hanky väntar på att Discovery ska sända något intressant program om lämpliga bytesdjur för katter. Under tiden tar han en liten tupplur i soffan, tillsammans med fjärren!

God morgon alla, idag var du först ut Anna fast jag är just uppstigen ur sängen. Visst är det skönt att vända på dygnet men det funkar inge bra med hästarna och de andra djuren. Jag har vakat i över 15 år för det var jobbet som funkade bäst när jag hadde stora stallet (32 platser) Fast nu är jag glad att dag är dag Har inte haft näsan utanför dörren ännu så det blir inget Roslaagsväder idag Sköt om er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
På Gotland strålande väder och 1 minus ute, lite rimfrost på marken. Skönt att hagarna torkar upp. Hästarna blir så glada att slippa regn o blåst! I dag blir det en tur i vagnen.
God Morgon!
Strålande sol här också, vitt på marken -2! Skönt med fruset både för hästar och hundar, men inte så bra för alla växter och fåglar…..I dag är det jobb som gäller, hoppas alla är på landet i sina stugor, eller ute och promenerar och ingen har ont i huvudet!
"September" är väldigt anonym, presentera dig gärna, det har vi gjort nästan alla här…..

God Morgon, God Morgon!
Här är det… ja… Vår ända in i tåspetsarna. Lerigt, fastnade ett flertal gånger med stövlarna i geggan när jag skulle ta in hästar, tur att dem kunde dra loss mig när de fick nog 
Det är +1,5 idag, så det blir ännu skönare fram mot lunchtid.
Ska snart ut och fodra när jag ätit upp min fruktsallad, ska jaga upp mamma sedan från sängen också så vi kommer igång med det som måste göras innan stalltjejerna kommer.
Ska iväg på löshoppning kl. 14.00 idag också på min praktikplats på Holmgård (ett rehabiliteringscenter för hästar). De två som får äran är Conelia och Peyman, russ och Kaspisk. Tur att de har hoppat lite förrut så vi kanske slipper envisa "icke-hoppningar".
Men men, ha en bra dag!
# 1 Vilken vacker solnedgång du har! Strålande sol idag, hoppas det håller i sig.
Jag har varit ute på en promenad med Arrak nu på morgonen och tyckte det var spännande. Lite konstigt bara när matte går åt ett annat håll än åt hagen!
Ha en bra dag!

God Morgon!
Minusgrader och uppehåll i Hälsingland. Fåglarna kvittrar glatt de tycker nog det är skönt att slippa all blöta.
De vanliga stallsysslorna väntar för mig, ridning för dottern, få se hur många hon hinner med. Middag på resturang i kväll.
Ha en bra avslutning på helgen.

God Morgon!
Det var frost när jag vaknade, men nu har det tinat.
Östman envisas med att ligga och vila i leran så han ser inte så fräsch ut, men de andra går in i boxen, av döma på den tillplattade halmen.
Lennart och jag ska strax ta en promenad till kyrkan, sen blir det sopplunch.
Få se sen hur vädret är, så kör jag kanske Qvanting i eftermiddag. De mindre pojkarna ska också få lite mer miljöträning.
Ha en trevlig dag!
God morgon! Idag blev det sovmorgon för min del. Det har slagit till och blivit kallt ute. Vi har frost och 0.2 grader.
Nu är det strålande vårväder här. Kusarna, nja alla utom Umbra, har blivit av med massor av vintyerpäls, som det mesta hamnat i mitt ansikte känns det som.
Skulle behöva jobba lite idag. Får se om jag hittar några intervjuoffer så här på söndagen…
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God kväll igen då.
Här har vi haft strålande sol, åtminstone på fm. Passade på att köra lite häst i det vackra vädret. Hade besök av en gammal bekant som nu ska börja köra lite häst åt oss och hjälpa till med träning.
Den här veckan är det nedräkning till…
Här är det också kväller!
I dag har jag varit ute på en skogstur med Dorina. Stod och krattade på tomten när grannen red förbi med sitt stora halvblod, och då tänkte jag: Jag vill också rida.
Gick igenast n i huset och letade upp mina vinröda ridbyxor och shortchaps och sedan ut och hämtade Dorina i hagen. Hon blev glad!! Vi red längs vackra stigar i trolsk skog. Detta måste vi göra om snart!