Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 685 ggr
Reko
0

God Morgon 2008-03-15

Det är grått och kommer lite snöflingor. Jag är på väg söderut i dag för om någon vecka är det kallblodspremiering på Grevagården. Innan dess får vi ha tränat litegrann igen. Jag behåller dubbdäcken på till jag har kommit till barmark.

entill
0

Morrn morrn! Även jag är på väg söderut, till Skara där jag skall ha läderkurs. Ser ut att bli fint i dag, några minusgrader, så det kanske är halt. Bäst att ta tid på sig.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0

Hej!

Har nyss kommit från stallet, och har en helg hemma, för en gång skull… Ska också på kallblodpremieringar om några veckor, vi kanske ses där, Reko?

Håller på att röja lite i huset. Sambon kommer hem från skidresa i dag, och det är ju trevligt om han har möjlighet att komma in i huset…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Min pappa är här och hälsar på, och skulle tagit 08.08 tåget från Uppsala till Stockholm. Fast tyvärr sov vi som grisar allesammans, så han får ta nästa tåg i stället! *suck* Jag borde beställt telefonväckning också, inte bara ställt in mobilen som väckarklocka …

Ute är det gråmulet, i dag ska jag förhoppningsvis köra med Hjördis och i kväll ska ungarna och jagkolla Melodifestivalen. Kanske i alla fall!

[Croneld]
0

Hello! Jag har också ganska nyss kommit från stallet, där hästarna fick sig en rejäl omgång så bruna och svarta tussar flög både hit och dit. Det var borstning jag ägnade mig åt, så klart!

Ska in en sväng till "lillstaden" Norrtälje för barnen ska leka med kompisar och till kvällen blir det melodifestivalen.

Ha en bra lördag!

MagganS-B
0

Hej hej!

Solen syns, jätteskönt! Vi har nog fått 20-30 mm regn nu på ett par dagar. Hagarna som börjat torka är lervälling igen….. Snabeldraken väntar!

Ha en bra dag!

StuteriQveiar
0

Fina har varit ute och fodrat hästarna för en halvtimme sedan, men de kom in så sent igår eftersom att vi var till Örebro och bytte häst(-ar) med Russtoka. Vi gav henne 2 och tog 1. Bra byte va? =) Vi skulle byta tjänster med varandra. Leil Gaist skall starta på travet, och Russtoka skall få fostra Östman och Blixt i vanligt hederligt arbete i skogen. =) Kul!

Idag skall vi ut och köra i lag med Leil Gaist och fröken "X". (Sandra Söderberg får gissa vem ett tag till Räcka ut tungan). Sedan blir det tömkörningar så vi får resterande 6 st i vagn också). Tack och lov är det bara repetition på fyra av dem innan de sätts i vagn. Sedan är det skoning av russ och mockning, sedan väntar en skön och välbehövlig avkoppling i soffan framför tv:n!

Christina-Lundberg
0

Här kommer en läges rapport från det soliga Skellefteå:)))
Här är det som sagt var -2gr och solen tittar fram (äntligen). Jag har just morgonfikat Brants skorpor och kaffe….
Om en stund skall jag iväg till travbanan och sitta i tornet (köra igång startskivan). Vi har ponnytravtid mellan 11-12 och det är provlopp som gäller.

Sedan blir det ett ponnytravstyrelsemöte.
Jag vill skänka en tanke åt den som är representant åt vår förening, SPTF har nämligen rep och förbundsstämma

Hoppas det går bra Carola!!!

Ha en trevlig helg alla g-russ folk.

Russtoka
0

Lägesrapport från Hult, Åsbro.

När jag tittade ut i morse låg Östman ute i det blöta Räcka ut tungan och vilade. De har knappt varit inne i boxen (förutom Qvanting som har den som pissoar…) De vågar väl inte än eftersom miljön är ny för dem, men det kommer. Vi längtar verkligen efter solvarma hagar nu…

Stämningen är positiv och god i hagen, de samsas fint runt foderplatsen. Blixt och jag har varit ute och gått lite, provat att stå "bunden" jag vill se att han accepterar att stå still innan jag knyter fast.

Östman och Qvanting har redan börjat "hingstbusa" och de ser ut att ha riktigt kul. Ska ut och köra Qvanting tänkte jag, nu är det han som ska ta vedlassen på allvar nu när Leil Gaist åkt till Östervåla. Fast först ska jag ta ut och pyssla med Östman för att han också ska bli bekant med rutinerna.

StuteriQveiar
0

#8 Leil Gaist och fröken "X" skötte sig jättebra! Vi turades om att köra först, och fick se hur herr´n reagerade då han blev omsprungen och fick springa om. Jag blev jättenöjd då han svarade precis som jag hoppades, nämligen med att öka på stegen, trots att det var ett sto som gick om honom. Det bådar gott! Han har fint driv i steget.

Nu har vi varit inne och ätit korv och ska ut igen! Krama våra små pojkar från oss!

Anna-Uppsala
0

Vad roligt med ert samarbete! Sådana initiativ tror jag är precis vad som behövs för att våra russ ska få chansen att utvecklas till de fantastiska allroundponnyer de är!

karisma
0

God Kväll idag har det varit abstinens på att använda datan, för i morse bara skrek den ett telefonsamtal till min allra bästa datadoktor Åkte och lämna datorn fixad på en timme, det var bara ett batteri som var slut oj då finns det batterier i datorn. Nu ärGenerad lungnet återställt då jag kan kolla vad ni gör Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Reko
0

#1 Jag åkte förbi Tiddelis barndomshem när jag gjorde en kringelikrok runt Götene.

#2 Kommer du öva på bedömning? I så fall kommer vi träffas fast jag kommer stå i änden på en tygel…

Tittut
0

# 12 Nej, jag ska insupa den omtalade atmosfären,  springa runt med en kamera runt halsen, ivrigt antecknandes allt som sker! Träning hoppas jag kommer i sommar, på den ngt mindre laddade stopremieringen.

Ska du visa egen hingst? Jag har fått katalogen tillsänd mig via epost, men har inte gått in och lusläst den ännu. Generad

garrilina
0

God kväll!

#11 Att det finns batterier i datorn var något nytt även här.

Den här lördagen har gått snabbt. Började i morse och åkte på bygdetrav och bara tittade, det är första gången sedan dottern tog licens för åtta år sedan. Vårt första egenuppfödda shettisföl som numera är 5 år startade. Vi har honom utlånad till en jättegullig familj och nu var det dax för den yngsta dottern att köra sitt första lopp efter hon tagit sin licens. Efter det blev det middag hos mor och far, han fyller en år på tisdag så det blev lite firande i förskott. Tänker avrunda kvällen med melodifestivalen.

Reko
0

#13 Nej, det är inte min hingst men jag har en yngre helbror. Ska du ha kamera med så kan det bli att vi träffas ändå eller du kanske bara tar bilder på de som godkänns?

Tittut
0

# 15 Nej, det tror jag inte. Jag skall nog fota lite allt möjligt, lär nog inte hinna allt, men det finns många fotografer på plats och jag har inte fotoansvaret den helgen, så jag gör lite som jag vill!

Du kan väl hojta till om du ser någon som ser lagom förvirrad ut, men en stor kamera runt halsen, brillor och långt oklippt hår som alltid hänger i vägen…. Jag kanske ska ta på mig min knapp som jag fick av karisma, det står Tittut på den!

Reko
0

#16 Vi har setts förr för du var på Wången häromåret när jag visade häst där. Jag känner igen dig i alla fall!

karisma
0

# 17 Inte missar man Tittut väldens goaste Hemlis

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus