Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettridsport
Läst 1082 ggr
Fiffilura
0

Utrustning vid tävling??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dottern ska göra sin första dressyrtävling och då på Ozzy. De ska rida LC:1 2008. (Nytt program förresten, med serpentiner och gerjer).

Nu är det ju bara en liten klubbtävling där man får ha på sig vad man vill, men tänkte höra lite…

Pullarnosgrimma är inte tillåtet va? Men aachenrem på den "vanliga" nosgrimman? Vad brukar man ha för skor (utöver ridstövlar då) Kan hon rida i ridskor och ridstrumpor? Graninge? Shortchaps?

Fiffilura
0

Haha, vilken dålig bild jag hittade…. ser ut som om dottern håller på att studsa av….

Jenniferohlson
0

TRor inte att pullargrimma är tillåtet men vanlig nosgrimma med rem får du ha.

Vet inte hur det är om du får ha skor och strumpor men skor och shortchaps får man väl ha:)

[Tjiwi]
0

Man får inte ha pullarnosgrimma men acchen med nosrem går bra. Om det bara är en klubbtävling så går det säkert bra med skor och strumpor fast hon får en stadigare skänkel med stövlar el. en stadig shortshaps.

grabbarnabus
0

Jag tror inte hon får rida med de bettet som hon har på bilden …. men det hade ni kanske inte tänkt göra…

Lycka till!!!

Fiffilura
0

#4 Tror du inte? Det är ett vanligt 3-delat med hm… Letade på Hööks, det är ett terdelat med paerstänger. Måste man alltså ha vanliga ringar då?

alpros
0

Ville bara önska det fina ekipaget lycka till på första tävlingen! Och då menar jag för att hon ska ha med sig finfina blågula rosetten med sig hem, utan att det blir en jätterolig dag för dem som ger mersmak.

alpros
0

#6 …"och då menar jag INTE," ska det vara. Ser nu att det blev tokigt (det var väl för tidigt på morgonen - hade inte vaknat riktigt)

englan
0

Blev lite nyfiken på Ozzy……heter hans mamma möjligtvis Lizette?
Lycka till med premiärtävlingen!

Fiffilura
0

#8 Ozzy är ett sto!! Och, nej det var inte jag som döpte henne. Ozzys mamma heter Hagar och pappa Othello….

#6 Tack! Absolut 'r det roligt som gäller!! Känns så kul för dottern är verkligen intresserad av dressyr!!

grabbarnabus
0

#5 Ja det var parer stängerna jag syftade på … Är osäker har inget nytt TR men för var man tvungen att ha vanliga ringar på sin höjd D-ringar. två eller tredelat bett.

Jag kan tycka att ett med parer stänger är bättre fixerat i munen på honom och förstår att du valt ett sådant, men kolla upp de, de kanske inte är så viktigt på klubbnivå men sen kanske…

För de lär nog vilja ut på större uppdrag senare… HPOPPAS jag.

Lycka till !!!

grabbarnabus
0

hoppsan missade också att det är ett sto, menade så klart hennes mun och syftade på ponnyn, inte barnets mun…

Fiffilura
0

Hehe… inte lätt att veta att det är ett sto med ett namn på en välkänd manlig sångare….

Ska kolla upp det där med bettet, som du säger så spelar det nog ingen roll på en klubbtävling, men det kan ju vara bra att veta… Förstår inte riktigt vad det skulle vara för skillnad??

Tack!!

Fiffilura
0

#5 Ang. bettet hade du rätt! Man får ha tredelat, men inte parerstång… ska kolla med klubben eller så får jag köpa nytt bett helt enkelt. Vill ju ha tedelat med fasta ringar….

Stod oxå i TR att ryttarna måste ha sporrar… varför??

Undrar oxå om man MÅSTE fläta manen, tänkte på t.ex russ som brukar ha så långa och fina manar… Varken sporrar eller flätad man gäller ju oss på en liten klubbtävling utan undrar mer i allmänhet….

Ssannna
0

I så låga klasser som LC behöver man inte ha sporrar, inget krav på det. Det är heller inget krav på flätad man. Jag tycker att russen gör sig bättre i utsläppt, väl genomborstad man, än stora tjocka knoppar eller flätor, som det blir med en lång och tjock man.
Lycka till! :)