God förmiddag 2008-03-13
Nu har det varit svårt att komma in på forumet igen, men skam den som ger sig!
På väg och ska äta soppa med Elinx3. Det är min Elin och två Elinar från brädgården som ska äta soppa i församlingshemmet idag.
Vi hörs!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godförmiddag! Idag har jag skjutsat Simon till skidbacken, deras tur att ha friluftsdag där idag. Sara hann aldrig dit igår, men blev fin i håret istället. Svart med rosa slingor… Westernträningen gick finfint, det är mycket bra arbete för stela travponnier:) Sigrid skötte sig riktigt bra. Idag blir det inskrivningen på Bodentravet från fyra, och före det allmän uppröjning i kontor och kök, det jag hinner iaf.

God förmiddag!
Har varit hem en vända och packat hö till ikväll. Utnyttjade lektionsfritid på två timmar. Har utvecklingssamtal med 4 elever så det blir senare än vanligt som jag går från jobbet idag. Dottern är på praktik i Furuvik denna vecka och sambon ska ha sin jägarexamenskurs i kväll, så det gäller att organisera sig.
Här regnar det för tredje dagen så nu är det lera över allt.
Ha en bra fortsättning på dagen!
God morgon!
Är hemma idag, förkyld… Sov till halv 11, kommer vara tungt att gå upp imorgon till skolan!
Ska roa mig med lite hästkörning idag i det lagomt härliga vädret. Vi har +3,6°, ingen sol men ändå :)
Zolle ska få sig ett pass i backen idag igen, och Musse ska få gå en sväng med sin nya slaggjord. Ponny till att slå sönder den förra :/
Ha en bra dag!
Aj aj aj, min nacke! Har fortfarande ont efter att jag åkte av för ett par veckor sedan - och nu har det utvecklats till någon sorts nackspärr. Usch! Får väl kanske ta det lite lugnt över helgen och linda in nacke och axlar i en tjock, varm halsduk och så se om det släpper.
I övrigt red jag för första gången på mammuthen i går, efter att ha åkt av. Det kändes helt okej, och nu när hon inte får havre längre är hon sitt vanliga, trevliga gamla jag igen. Gullefian! Jag är så himla förtjust i den där hästen … Undrar om nån kommer att starta ett mammuth i fokus snart?! *s*
Dagens visdomsord är grekiskt: "Inget stort geni saknar ett stänk av vansinne" …
Hejsan på er allihopa!
Hade lite trassel i morse att komma in, halva sidan syntes bara, så jag kunde skriva till juryn till månadens russbild. Vi är nästan klara, så röstningstråden kan läggas ut i tid den här gången. Det är så fina och spännande vårbusbilder att välja mellan…
Igår var vi som sagt och minglade på Norrtäljes nya hästshop, som just heter hästshoppen. jag blev så glad när jag insåg att jag inte behöver något nytt, det är alltid bra för plånboken. Det enda som står på min önskelista just nu är en fin vagn till russen..
Är ni som jag vårtrötta, och går hela dagen och längtar till sängen?
Ha det så bra!
God Eftermiddag!
Efter mer än ett dygns bortavaro av både telefon och internet så inser man vilket sårbart samhälle vi lever i…..skulle betala en sak via internet, det gick inte…..skulle ringa en massa samtal i gårkväll, det gick inte heller. Hör till saken att täckningen på mobilen inte är den bästa hos oss, så om man vill föra ett vettigt samtal, skall man inte använda mobilen. Är det nån som försökt anmäla till Telia att telekabeln är avgrävd????? Hur skall gamla människor som hör dåligt och inte har tonvalstelefon kunna felanmäla sina telefoner…..det undrar jag i dag!
Jo, jag blir vårtrött på en massa krångel!
#4 ….kanske det är med mammuten som med vissa russ, dom tål heller inte havre, blir alldeles nippriga!

Så var det kväll igen! Jag har precis varit på 1-års kalas då lilla Lucas fyller år idag, tiden går fort tyckte precis att han föddes
.
Gissa om det blev massor av paket! Pedagogiska moster hade i alla fall inte köpt någon leksak med ljud, det fixade hans andra moster och kusiner
I övrigt är det blött, blött och blött, har fullständigt tröttnat på lera och regn. Först leriga barn med smutsiga galonisar på jobbet sen hem till ett gäng leriga hästar, nu vill vi ha vår!