Förslag på hingstar

Skotte Kanske
Han är 126 cm hög Har en enorm vilja på travbanorna och en super snäll hings. Han har fått 42p som mest.
Du är välkommen in på vår hemsida www.dala.mbz.nu/
Kanske Raider kan vara något?
Min e. Raider är 2 år gammal nu, 1.24 m i mankhöjd och väldigt fint byggt i kroppen.
Han är nyss inkörd, men vill redan trava iväg i vagnen och när han väl får trava små sträckor tar han ut steget ordentligt. Han ska alltid gå om sällskapet och ska vara först!
Otroligt snäll och klok häst som jag tror väldigt mycket på.
Så om det är såna Raider lämnar ska jag lätt skaffa fler Raider-avkommor :)

Jag skulle nog välja Micklas. En hingst av lätt och elegant modell som även lämnar eleganta, långbetna avkommor.
Micklas själv har ju ett bra temperament med mycket vinnarskalle på banan!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Var finns stoet, och hur långt är du beredd att frakta henne för betäckning?
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
#3#4 Vart står Micklas någonstans iår?
#5 Penni står i Örnsköldsvik och jag skulle kunna frakta henne igenom hela landet bara jag vet att hingsten passar henne.

#6 Micklas står i Uppsala
Jag tycker raider ;)

Jag skulle definitivt avråda från att använda Skotte till Penni - de är i mitt tycke alldeles för nära besläktade. Pennis pappa Ripadals Benni är helbror till Skottes morfar Ripadals Bylon, och dessutom är Benni och Bylon halvbröder med Ripadals Basti som är mormorsfar till Penni. Skottes pappa Ripadals Jecell är morfar till Penni.
Det är kanske en smaksak, men jag tycker inte det finns någon anledning att inavla när det finns så många andra fina hingstar att välja på.
#2#9 Vart finns Raider någonstans?
Tack för förslagen :)
Jag har själv tänkt mig Micklas Tyson Darus Roll eller Skärmnäs Pigall.
Nu återstår det bara att välja ut en av dem!

#12 Raider och Skärmnäs Pigall står ju här med bara några mils mellanrum. Kanske du kunde åka och titta och prova köra/umgås med dem och se vem du fastnar mest för.

#14 Det är ju det bästa om man får möjlighet :)
Både Micklas och Skärmnäs Pigall är jättefina med, och Skärmnäs Pigall är ju e. Raider, hihi :)
Jag själv är lite små sugen på att ge luddan lite mamma ledigt =) men jag är så mesig så jag vet inte om jag vågar :P *fniss*
#17 Mesig? varför det? de finns ju inte roligare än å få hålla på med ett föl? :)
haha jamen.. Luddan är ju min lilla bebis (A) tänk om det händer något då hon är och bli påsatt av en snubbe? :O
Haha det är väl ändå ganska riskfritt.. :P Tänk, hästarna har under alla dessa år gjort de å inte har de väl hänt så värst mycket? ;)
hahaha (A) Okej då ;) Men jag är så olycks drabbad jämt :P