Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 827 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-03-11

Godmorgon i landet! Jag kan meddela att redan klockan fem är det så ljust att man vaknar iaf:) Vi har en grad varmt och solen försöker titta fram. Peter skjutsar Simon till praktiken, och jag ska strax jaga upp Sara ur sängen. Ikväll är det ridning, lär inte gå så bra när hästarna stått i två veckor… Vi borde rida dit, men det är fortfarande nog så mörkt på kvällen.

StuteriQveiar
0

Här är det disigt och 3,5 grader varmt idag. Äntligen hemma (fastän jag känner mig som hemma på Gotland också), och med den sköna känslan av att jag har hungriga dräktiga ston inne i stallet där de inte kan göra annat än "softa".

Tackar Maggan och Kjell för gott kaffe och hembakat fikabröd. Maggan kan man lita på att hon alltid har något gott att bjuda på, även om Kjell som alltid, försöker ta åt sig äran  Flört!! På köpet får man se och träffa några underbart trevliga märrar i stallet (och då de går ute förstås).

Tackar även Börje Johansson, trots att han inte är med på forumet, för att han alltid ställt upp för russen, och lika envetet som alltid visar upp ett antal hingstar som han sparat ut! Det behövs!

Ha en bra dag!

Tittut
0

Morning!

Hästarna utsläppta i geggan. Tur att de har torrt på de flesta håll, även om geggan ligger djup på sina håll.

Ska köra iväg Pontus till skolan. Ha en bra dag.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

Ha en bra dag, jag är ledig och har MASSOR att göra!

karisma
0

God Morgon har inte återhämtat mig riktigt efter helgen Men det kommer tror jag, Idag ska jag åka och städa efter mina hundar som var borta hos x-et det är kravet för att han passar dem och hästarna Det är enlelt byte tycker jag Imorgon och tosdag är det kurs igen de två sista träffarna kommer att sakna dessa möten och bara prata foder för det är så intresant. Ha detKyss

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

i går städade jag bilen och i dag ska den få träffa bilmeken. Hoppas att det inte blir en alltför dyr historia … *suck*

Russen hade täcke på sig i hagen i går, och de var SÅ upprörda!
Båda hade lagt sig ner och rullat på absolut värsta möjliga plats, så täckena satt på trekvart, blöta och hur leriga som helst.
Samtidigt är det jätteskönt att de har täcken de här dagarna vädret förvandlar allt till lervälling. Det går liksom inte att få ett russ med tjock vinterpäls ren från blöt lera - och då blir det ingen motion heller.
I vanliga fall har de dock inte täcken, utan går nakna. Enklast så!

Evis
0

God morgon alla!

Vi fick massor av snö i förra veckan och nu i helgen. Men igår var det plusgrader hela dagen så nu är det massa is och slask igen. Tycker att våren kan komma.

Varit på morgonpromis med vovven, fodrat hästarna och landar nu i soffan en stund innan jag åker till skolan med vovvan ihopslingrad mot mitt ben. Har turen att börja kl 9 på morgnarna.

Impulz
0

God Morgon! Här är det en grå, disig dag och 5 grader. Idag ska jag och syster ta ut åtmindstone en av 2-åringarna, sen kanske vi hinner med den andra också om vi har tur, ska nämligen på styrelsemöte ikväll så vi får se vad vi hinner.

Anna-Uppsala
0

Usch, nu har jag promenerat hem från bilmeken. 45 minuter i trist gråväder … bläk! Men hunden tyckte det var kul i alla fall! Bra att en långtråkig promenad kan glädja någon åtminstone … ;)

Dagens visdomsord:
Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän!
Ryskt ordspråk

[Croneld]
0

Hejsan! I dag var det segt som tuggummi att komma upp, fixa stallet och hästarna och komma iväg till arbetet. Sen har jag en lång eftermiddag framför mig med både andledning och föräldramöte…Men skam den som ger sig, det finns en dag i morgon också, och nu när jag sitter med i jurun för de fina vårbusbilderna så blir jag så glad..Snart är våren här!