Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 707 ggr
JuliaS
0

God Morgon 2008-03-03

God morgon alla russfantaster!

Första gången jag författar en morgontråd! Enda sättet för mig att komma upp på morgonen är att inte gå och lägga mig alls. Har två timmar kvar att jobba innan jag ska åka hem och fodra hästarna. En lugn natt på jobbet har dock givit mig tid att sitta och peta med den kommande hemsidan som skulle varit klar för ett halvår sedan.

Ser redan fram emot nästa helg då det är årsmöte och hingstpremiering. Ett roligt tillfälle att träffa andra Russ-frälsta.

Ha en fin dag allesammans!

karisma
0

God Morgon i dag fick vi vakna till 1,5 dm blötsnö ovanpå all lera kan det bli värre? Tur att det var trvligt på mälarruss årsmöte igår får leva på det, och se fram mot näst helg på Gotland Ha det

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Morning!

Har kommit åt datorn först nu. Ponteman vaknade kl 5 och satt och kollade på annonser på crosshojar när jag kom hem från hästarna.

Har varit på en mycket trevlig fjordkurs i helgen, kan rekommenderas om det kommer någon ny, för den som vill lära mer om exteriörbedömning.

Ha en trevlig dag, alla.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

God morgon! Åter till den vardagliga vardagen, nu är sportlovet slut och jag måste arbeta. Det var nog därför jag kände mig lite konstig i går.. Ha en bra dag alla!

Anna-Uppsala
0

Jag har knappt hunnit sova alls, men nu är jag i alla fall uppe. *gäsp* Här är det urtrist - grått med snö ovanpå leran. Ungarna hr gått iväg till skolan och själv ska jag sätta på första koppen kaffe nu. Den behövs!!!

Eftersom Tittut glömde dagens visdomsord är det min tur att komma på ett i dag! Och här kommer det:
VAR SNÄLL - men inte menlös …!

Tittut
0

# 4 Jag tyckte det var så trist att jag hoppade över det.

Jag kan däremot lägga till gårdagens:

"Varav hjärtat är fullt, därav talar munnen"

Passar bra på den här sidan!

garrilina
0

God morgon!

Här har det blivit sovmorgon första dagen på lovet. Sambon klev upp 4.30 för han skulle åka iväg på ett symposium, då vaknade även jag och somnade om och hade sedan väldigt svårt att ta mig upp. Huvudet är tungt.

Det snöar blötsnö även här kommit en hel del redan. Vi som tänkte stå ute och ryckta bort lite vinterpäls i solskenet.

Ha en bra dag.

Malu
0

Gomorgon! Ny arbetsvecka o nya tag:).I morgon väntar tandläkarstolen för mig som är mindre kul…men det överlever man väl denna gång också!
Efterlyser någon som har plats i sin transport för en shettisvalack jag ska få hem o ha i träning under travsäsongen från Oskarshamn.Ägaren har ingen transport där.
Ser även jag fram emot russårsmötet på fredagkväll- jag har aldrig bevistat det förut så ska bli kul - ska ju även få pris så lite extra roligt!

[Tjiwi]
0

Morron, idag har vi sol igen men lite kallt men det står man ut med så länge det inte regnar..

StuteriSolo
0

God förmiddag! Här kommer en rullande häslning från Skåne. Vi sov i Jönköping, och när vi vaknade var det vitt ute. Jag har kört mitt första pass, vi har lossat i Kvidinge och Arlöv och är nu på väg för att lasta i Grevie. Vädret är omväxlande, regnskurar, blåst och sol.

MagganS-B
0

God kväll…..

Har inte hunnit med nåt god morgon i dag…..jobbar med en hemsida! Fick Gotlandsrussset i postlådan, VILKEN JÄTTEBRA TIDNING!!!!! Kul att läsa mer om russen i US, du är enormt duktig Pernilla! (Och ni andra som skriver också naturligtvis…..)Skulle verkligen vara intressant att ta hem en av hingstarna av den gamla stammen. Man kanske skulle bilda en hingstförening, det fanns ju förr på ardennerhingstarna efter vad jag minns…..

Tittut
0

# 10 Och på nordsvenskar! Den äldsta aktiva är Orust hingstförening, bildad 1916!

MagganS-B
0

# 11 Ja, jag var ju inte så insatt då, visste bara att min morfar betäckte med "föreningshingstar", han hade ardenner, och "norskar", men bara valacker…..Det var ingen ny förening inte…..

Men om vi var ett gäng och satsade 1000-2000,- var så fick vi snart hit en hingst tror jag…..

Tittut
0

# 12  Visst är det en hisnande och spännande tanke!

karisma
0

#12 Det låter intressnt utvekla det ?

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

MagganS-B
0

Men vilken skall vi ta???????Skrattande Det är frågan…..och VAR skall han finnas? Transportsperma är en idé, då kan alla som vill utnyttja honom…..

Jarhultdenyngre
0

Är det inte lite likt idén att vi ska ha ett råd som "tipsar" om "sällsynta" och "speciella" hingstar, idén kom upp på avelskonferansen om jag inte har för mig fel?

Vill nu inte låta som en idé dödare, Men är det inte bättre att vi använder oss av de hingstarna i Sverige som har ett anorlunda blod, innan vi ger oss in i att använda "amerikanska", för ja visst de "amerikanska" är en kanon backup ifall det skulle "skita sig" (inavel mfl.)… Jag menar bara att det finns ju fortfarnade hingstar i Sverige som inte använd särskillt flitigt..

Tittut
0

# 16 Det ena utesluter inte det andra. Flera av de hingstar som står i USA börjar bli till åren, så det kan vara i elfte timmen det också.