God Morgon 2008-03-02
Morgon Roslagen bjuder på blöta idag och +2 grader det ligger ett tunt vitt täcke över all lera. Idag är det årsmöte i Mälarruss hemma hos Norrveda det blir trevligt att träffa russfolk, det höjer humöret när allt bara är grått och blött Dax att ta itur med dagens sysslor Ha det där ute
Kort från Wången så skulle det vara här
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vilken härlig vinterbild, så vill jag ha det istället för slasket. Men snart kommer nog den riktiga våren. Ha det så bra idag!
God Förmiddag…..
Regnet håller i sig, tyvärr. Skall åka till Lena Martell och fixa lite hästaffärer på eftermiddagen. Dulilla mår bra i dag, äter och ser ut att ha kommit över sin ofrivilliga fölning i går. Nu är det bara jag som fortfarande har lite sviter…..
Ha en bra dag!

god förmiddag
Här har gårdagens regn gått över till blötsnö, det har iallafall slutat att blåsa.
De vanliga stallgöromålen står på schemat och hämtning av några hösilagebalar, har 6 st liggande kvar på åkern sedan blir det hö både inne och ute. Bokade upp hela höskörden av en "månskensbonde" som lyckades få det mesta torrt och rullat.
Dottern kommer hem i kväll från sin lilla helgtripp. Ett av hennes marsvin har nedkommit med två ungar igår så hon har bara fått rapport på telefon hur de ser ut.
Ha en bra dag.
Åh marsvinsungar som är så söta!!! Grattis!!!
Här är det sen eftermiddag nu och jag ska till stallet. Trist och grått ute men men - lite vårkänsla i ljuset är det i alla fall.
Hoppas ni får kul alla ni som ska på Mälarruss årsmöte i kväll! :)

#4 Tack, de här är peruaner så de är ändå sötare tycker jag eftersom de redan nu har mycket päls.
Idag var det årsmöte i Skåneruss, trevligt möte, mycket effektivt med snabba beslut. Sedan var det tid att äta och lyssna på föredrag om djurkommunikation. Till slut var det utdelning av diplom och priser. Jag fick hämta min Akleias 3 års diplom 
Tillykke Julie og Kjeld med den flotte vandringspris for bästa föl på riksutställningen!

Ja så här dags får man väl säga gonatt… Befinner mig just i Jönköping, servicepersonalen tankar lastbilen och tvättar rutor och backspeglar(Peter alltså) jag har rymt hemifrån för en tripp till Skåne med Peter, det är så mycket lättare när man är två som kör. Vi besökte hästmässan iNacka igår, och har hälsat på de stora barnen och min mamma i Enköping. Hemma har det snöat mer, och traktorn funkar inte. Tur det är fler i familjen osm har traktor så inte hästarna blev uttan mat! Nu ska vi uppsöka lämpligt ställe att sova på, och imorgon blir det Malmö och Helsingborgslossningagr, och lastning i Grevie.