Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 886 ggr
Tittut
0

Värsta måstesysslan?

Vad är den absolut värsta "måstesysslan" ni vet?

Jag avskyr att sortera tvätt. Håller just på att bära in ett berg av tvätt, hela vardagsrummet är fullt!

Jag tvättar gärna, men skulle vilja uppfinna en automatisk tvättsorterare..Penga mun

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Vika ihop och lägga in den rena tvätten samt plocka ur det rena ur diskmaskinen, sååå tråkigt bara……..

RC71
0

Pappersjobb! Bokföring och redovisningar överhuvudtaget. Skittrist! Mår dåligt bara jag tänker på det Ledsen

Anna-Uppsala
0

Städning och sortering av grejor som ska kastas eller sparas … ***spysmiley***

Eftersom jag är fil. hamster med 220 poäng i ämnet Spara-Saker-Som-Kan-Vara-Bra-Att-Ha, så ser mitt hem ut som en hamsterbur - och längst in bland alla grejorna sitter jag vid den här datorn och skriver det här.

Nu ska jag gå ut och gnaga sönder lite tidningspapper till pappersinsamlingen, tror jag …

entill
0

Det tveklöst värsta jag vet är att laga mat. Kan stå ut med att äta bara jag slipper laga maten. Skulle plocka ur och i alla disk- och tvättmaskiner i världen bara jag slapp befatta mig med mat. Det är nog som min svärmor sa redan på 60-taler att jag inte var någon riktigt bra "hausfrau", men det vill jag ju å andra sidan inte vara heller.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

MagganS-B
0

Håller med "tittut" helt och fullt! + städning, fast man måste!

SigneK
0

Håller helt med dig Tjiwi! Jag tycker att det är lite roligt att sortera och tvätta och hänga ut tvätten, men att vika ihop - nej Skrikandes

Sopa och dammsuga är inte heller det roligaste jag vet.

Nu när jag bor i storstan var det ett tag sedan jag hämtade in ved och gjorde eld i kakelugnen, men det var annars också en hatasyssel i många år när jag bodde hemma. Jag lyckas sällan första gången och så måste jag ta ut allt och börja om med nytt papper…..så irriterande. Vad skönt att slippa det Glad

Norrveda
0

Tanka bilen! Penga mun Har försökt låta bli men då blir det stopp!

Anna-Uppsala
0

SigneK => jag hade en pojkvän som bodde på landet, och han var inklusive en vedeldad kamin …
Fy farao alltså! Jag FÖRSTÅR varför folk gick över till elvärme så fort det bara gick. Att elda är ett eländes jobb som aldrig tar slut, och antingen är det för varmt eller för kallt i rummet. Aldrig bra liksom! Usch!!!

Annette
0

Instämmer med #4. Känns faktiskt riktigt uppmuntrande att läsa att det finns fler av samma sort :)

JuliaS
0

Att diska är helt klart det tråkigaste jag vet. Allt annat blir gjort innan disken. Att stryka är däremot en rolig syssla. Hoppas på att träffa en diskande man så sköter jag resten..;)

Tittut
0

# 10 Stryka? 2 ggr per år när det är finkläder som gäller….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

karisma
0

Fönstertvätt det värsta jag vet hellre skurar jag golven med tandboste Oskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Hagelberg
0

Jag håller med Agge. Det värsta påhäng jag har är att barnen varje dag behöver mat! Så trist. Själv utfodrar jag mig själv med något enkelt, snabbt och smaklöst. Nästa grej är väl fönsterputs men det behöver man ju inte göra så ofta, vart annat årHemlis.

Stryka gör jag inte, kläderna slätar ut sig efter ett tag, har nog de skrynkligaste barnen i VäckelsångGenerad.

[Croneld]
0

All städning, det värsta är att det bara ska göras om och om igen….Ledsen

Fast när det är gjort så är det såå skönt, snabbt ska det gå. Helst vill jag att alla ska åka hemifrån så gör jag det med min trollstav på en timme. Det värsta jag vet är när min sambo säger idag ska vi städa heela dagen, då går jag i taket. Nej, snabbt och effektivt ska det vara. Så kan vi njuta av helgen i stället.Glad

Wruss
0

Jag står ut med både städningen, matlagningen (jätteroligt!!), inköpen, tvätten och ja det mesta…. bara inte barnen avbryter mig med sina ständiga gräl!!! Åh, att vara medlare är väl det absolut tråkigaste som finns!

Jossa
0

Pappa är den som håller i maten här hemma oftast, och diskmaskinen. Mamma och jag är rädda för hushållet, men jag måste säga att jag blivit mycket duktigare med det ^^

Jag är den som jagar på alla hela tiden när det liger jackor på golvet och skorna precis framför dörren.
Det är jag som dammsugar nedervåningen och jagar på alla om grejer på bordet, men det är också jag som har stökigast rum Cool
Mycket passande… xD

Mamma är skitduktig med att byta och ta upp i tvättmaskinen. Jag viker, ibland med hjälp av pappa. Men det är ingen som orkar gå och lämna det ihop vikta sedan till rätt ägare… Fundersam

alpros
0

Tvätta går väl an (det gör ju maskinen), men detta att vika ihop och lägga i lådor är mycket motigt. Så motigt att det blir gjort sällan och när det blir gjort är det högar som aldrig tar slut.

florence-S
0

Göra rent i kattlådan. allt annat är OK.

smurfina
0

Putsa fönster och stryka är det värsta jag vet och tyvärr kommer de båda i kombination när man ska byta gardiner. Just därför händer det inte så ofta.

Mitt andra hatobjekt är att plocka undan saker innan man kan städa. Jag dammsuger gärna och torkar golv, bara jag slipper plocka saker som är utspridda av mig, barnen, djuren och min man. USCH!!!

garrilina
0

# 11 Samma här har ett strykjärn men inga kläder som behöver strykas till vardags. De i familjen som anser att skjortor behöver strykas, ser till att det blir gjort själv.

Städning hör heller inte till det som jag gör under något större jubel, förtränger alla hundhår i det längsta. Har däremot en sambo som tycker att damsugaren ska motioneras i tid och otid, ska bli spännade att se hur våra golv blir när han ska vara borta i två månader.

Chirak-96
0

Tvätta fönster… gör inte jag. Har en kompis som brukar tvätta mina fönster i utbyte mot att låna transporten men nu var det väldigt länge sen hon låna den.

Tvätta, vika och sortera går bra men där är det stopp. Har sedan 111 IKEA säckar med ren och vikt tvätt som aldrig kommer in i garderoben.

Mat är bara roligt att laga när det är till fest, annars är det pest!

StuteriQveiar
0

#16 Fas jag måste dock inflika att trots att det låter som om att det ser fruktansvärt ut här är det inte alls så stökigt som det låter. Dock har Fina rätt i att jag är superless på att städa, men det är ett nödvändigt ont. Tycker dock att det är roligare än att putsa fönster, allrahelst om man får hålla på i lugn och ro. Jag tycker om resultatet vad gäller fönsterputsning, men inte vägen dit!

Hanna-D
0

Laga mat - jag är en mindre katastrof i köket Generad

thilda-
0

hahahhaha :D jag ÄLSKAR att städa, laga mat :P diska ja allt you name it.. i mitt rum hittar man inte ens en liten damm tuss kliniskt rent ;)

alpros
0

Jag kan inte heller laga mat. Måste jag så får det bli pannkakor och DET är jag expert på. Min pappa är köksmästare och jobbade på de finaste restaurangerna i Sverige på 70-talet och mamma är utbildad kallskänka. Min man är köksmästare och lagar mat med stor passion - alltid (det är nästan som en religion för honom). Och nu går min son, nyss fyllda 11 år, i köket och lär sig, full med egna idéer. Själv får jag panik när jag ska göra det allra enklaste.

Men så är det ju som det är; jag har alltid fått fin mat serverad och aldrig lärt mig att laga maten själv. Och sedan är jag helt övertygad om att alla inte är ämnade till denna syssla.

Tusen
0

Tycker egentligen inte om så många måstesysslor. Vattna blommorna har jag slutat med. (Har gått över till fejkblommor). Tvätta gör jag varje helg så jag har något att ta på mig under veckan som kommer.(Men inte mer). Strykning och vikning har jag också lagt ner. (Tar plaggen direkt ur torktummlaren och lägger på hög tills det används). Städa gör jag bara då det kommer folk. Då "MÅSTE" jag bara göra det. (Nu har vi folk här nästan jämt så det blir väl ändå städat rätt ofta men också stökigt lika snabbt. Storstädning görs inte lika ofta). Mina fönster putsar min snälla mamma/mormor (70 år i år) så gärna. Hon byter dessutom gardiner hos oss varje gång och platerar blommor i rabatterna (som hon sen måste rensa själv). Men då hon gillar det vill jag inte hindra henne. (Hon bor i lägenhet i stan numera)

MEN……det allra värsta jag vet är MATLAGNING. Där kommer jag inte undan för mat måste man ju äta, annars dör man ju. Önskar det fanns ett piller man kunde stoppa i sig så man blev mätt. Avskyr matlagning, handling och planering av mat (i omvänd ordning då antar jag). Håller med #4 om disken som jag mycket hellre tar hand om än denna erbarmeliga matlagning. Kan dock tänka mig äta en god trerätters middag någon gång ibland. Dock ska någon annan fixa den, annars avstår jag hellre.